Gå til innhold

Var jeg for slem her, eller var det til pass for min bekjente/ venninne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har ikke så veldig nært forhold i den forstand at vi åpner oss om alt til hverandre, men vi møtes egentlig forholdsvis ofte og har det jo hyggelig sammen. Men så har hun ofte besøk og noen ganger har jeg hatt mistanke om at hun snakker med meg på høytaler mens andre er der og overhører, og så mener jeg at jeg fikk det bekreftet da jeg var der sist, og hun svarte på telefonen med høytaler på og ba meg være stille. Jeg sa etter samtalen at det der var ikke helt greit selv om vedkommende ikke sa noe veldig privat. Men han er interessert i henne og er veldig på, mens min venninne ikke gjengjelder dette samtidig som de har et samarbeid, og da føler hun at hun ikke kan være helt ærlig og direkte. Isteden finner hun på unnskyldninger. hun syns det stresser henne da. 

Så sa jeg også at jeg håpet ikke at hun hadde meg på høytaler når jeg ringte mens hun hadde besøk, men hun snakket det brått bort, og så fikk jeg aldri klart svar før jeg måtte gå. 

Så på onsdag ringte jeg igjen, og da merket jeg igjen denne diffuse følelsen av at hun ikke var alene. Hun var litt svevende og avmålt, og så kom jeg på at han som er interessert skulle komme den dagen. La oss si at han heter Peter. 

Så fløy det en lite faen i meg og jeg sa at , Åh, du skal møte Peter i dag du, så gleder du deg? 

Hun svarte jaa sånn mildt, og da la jeg til, Ja, for du er jo interessert i han, så kanskje dere kan gå på date etterpå, hahaha? 

Og da ble hun stille, sa at hun måtte forberede seg og la på. 

I dagne etter har hun spurt hvorfor jeg sa det, og at jeg har i så fall misforstått veldig, men han var enda mer på enn vanlig, og hun var lei. 

Jeg fikk litt dårlig samvittighet. Var dette veldig slemt av meg? Men skal liksom folk snakke med høtaler uten at samtalepartner i andre enden vet dette?

Anonymkode: 1691a...d12

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal alltid informeres om at høyttaler er på, mener jeg i vert fall. Så jeg kan forstå at det gikk en liten faen i deg. 

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er EKSTREMT dårlig folkeskikk å ikke informere den man snakker med om at man er på høytaler og det er om mulig enda dårligere folkeskikk å snakke med folk på høytaler når man sitter sammen med andre mennesker. Til pass for henne spør du meg.

Anonymkode: f01a6...a6f

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig hun lærte av den der 🤪🤩 Jeg synes det er greit. Hun kunne for det første latt være å ta telefonen når hun hadde besøk, og enda mindre hatt deg på høytaler. Du har ikke ansvar for å tilpasse hva du sier når hun ikke sier du er på høytaler. 

Jeg har stadig folk på høytaler når jeg er alene, men kunne ikke funnet på å ha det på som en vanlig greie så andre hører. Har familie som også ofte bruker høytaler, og de gir også beskjed om at jeg nå er på høytaler om hvem som potensielt hører hva jeg sier. 

Det er noen unntak fra regelen her, som ikke er relevant for denne tråden, men her synes jeg du plasserte skapet helt fint, selv om jeg nok ikke hadde gjort det. Jeg synes du var tøff her, og håper det blir slutt på det med denne erfaringen her. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha den fortjente hun! Utrolig frekt å ikke informere når du har folk på høytaler.

perfekt "hevn/lærepenge"

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har ikke så veldig nært forhold i den forstand at vi åpner oss om alt til hverandre, men vi møtes egentlig forholdsvis ofte og har det jo hyggelig sammen. Men så har hun ofte besøk og noen ganger har jeg hatt mistanke om at hun snakker med meg på høytaler mens andre er der og overhører, og så mener jeg at jeg fikk det bekreftet da jeg var der sist, og hun svarte på telefonen med høytaler på og ba meg være stille. Jeg sa etter samtalen at det der var ikke helt greit selv om vedkommende ikke sa noe veldig privat. Men han er interessert i henne og er veldig på, mens min venninne ikke gjengjelder dette samtidig som de har et samarbeid, og da føler hun at hun ikke kan være helt ærlig og direkte. Isteden finner hun på unnskyldninger. hun syns det stresser henne da. 

Så sa jeg også at jeg håpet ikke at hun hadde meg på høytaler når jeg ringte mens hun hadde besøk, men hun snakket det brått bort, og så fikk jeg aldri klart svar før jeg måtte gå. 

Så på onsdag ringte jeg igjen, og da merket jeg igjen denne diffuse følelsen av at hun ikke var alene. Hun var litt svevende og avmålt, og så kom jeg på at han som er interessert skulle komme den dagen. La oss si at han heter Peter. 

Så fløy det en lite faen i meg og jeg sa at , Åh, du skal møte Peter i dag du, så gleder du deg? 

Hun svarte jaa sånn mildt, og da la jeg til, Ja, for du er jo interessert i han, så kanskje dere kan gå på date etterpå, hahaha? 

I dagne etter har hun spurt hvorfor jeg sa det, og at jeg har i så fall misforstått veldig, men han var enda mer på enn vanlig, og hun var lei. 

Jeg fikk litt dårlig samvittighet. Var dette veldig slemt av meg? Men skal liksom folk snakke med høtaler uten at samtalepartner i andre enden vet dette?

Det var til pass for henne. Hun er manipulerende og respektløs ovenfor deg, og der tenker jeg hun fikk en lærepenge. 😅👍

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha!

Neste gang. "Du, hadde ikke du sånn skikkelig langvarige bakterielle vaginosen. Som klødde og lukta helt hinsides. Min venninne Petra strever sånn med det nå, har du tips?" 

Og hvis hun benekter det, så spør om det bare var sopp hun hadde. Ikke herpes vel? 

Anonymkode: 0571a...4da

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei det syntes jeg er innafor. Da blir det ikke så fristende å ha deg på høytaler. Jeg hadde vel sagt noe sånt, at jeg ikke forstår hvorfor det var galt å si. Siden det bare er hun som hører. Også hadde jeg fortsatt med det. Gjorde dette med en person selv.  Da kom det ofte heller beskjed jeg ringer senere er litt opptatt

Anonymkode: 9b22b...da3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei den fortjente hun. Hvorfor lar hun forresten han komme på besøk dersom hun er lei og ikke så gira på han? Utrolig dårlig å behandle han slik.

Anonymkode: 8d0e7...b6b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundre prosent innafor. Kan bare kjenne pp den når hun har på høytaler. 
min søster og jeg snakker ofte i tlf. Plutselig kommenterer mannen hennes noe jeg sier. For da sitter hun med høgtaler og han i samme rom. 

Anonymkode: 4f455...362

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Nei den fortjente hun. Hvorfor lar hun forresten han komme på besøk dersom hun er lei og ikke så gira på han? Utrolig dårlig å behandle han slik.

Anonymkode: 8d0e7...b6b

Det samme tenkte jeg. Det kan virke som hun utnytter at han er keen i dette «samarbeidet».

Fikk assosiasjoner til amerikanske ungdomsfilmer fra 80-tallet der «sjefsbitchen» i den populære gjengen får den sjenerte, mindre kule og skoleflinke gutten i klassen til å gjøre leksene for henne fordi hun vet at han er forelsket. 

Anonymkode: 07f7b...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har generelt et ganske stort problem med respekt for andre mennesker, kan det virke som.

Ikke respekterer hun deg når hun har deg på høytaler uten å si fra om det og at det er andre tilstede.

Ikke respekterer hun han som er interessert i henne heller, siden hun gir ham grunn til å tro at hun er interessert.

Hun bør ta tak i seg selv og finne ut hvorfor hun behandler andre så dårlig!

Og du, Ts, du gjorde henne egentlig en tjeneste - hvis hun innser det og bruker dette som en erfaring hun kan modnes av (men som jeg tviler på at hun gjør).

Anonymkode: 69b4b...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortjent.

Wel done :klappe:

Anonymkode: e8daf...915

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra gjort, og forhåpentligvis kommer hun ikke til å ha på høyttaler igjen uten å si fra. Jeg skulle ønske jeg hadde hatt mot til noe lignende en gang jeg ringte opp en venn jeg så på gata foran meg, som påsto han var i en annen by... men er ikke alltid man kommer på noe lurt å si sånn spontant. 

Anonymkode: d5404...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere er ca 14 år gamle? Like barnslige og respektløse overfor både hverandre og tredjepart begge to...

Anonymkode: 05734...450

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt tilpass for henne

Anonymkode: 03b90...62e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Og dere er ca 14 år gamle? Like barnslige og respektløse overfor både hverandre og tredjepart begge to...

Anonymkode: 05734...450

Du har rett siden han ble feilinformert og fikk mer håp, så de kritikken tar jeg. 

Og hvorfor han var der var pga samarbeid om en jobb. 

Men jeg ble lettet over støtte her, det må jeg si. Men jeg burde nok tenkt mer på ham. Men han maser veldig da, og hun er avhengig av hans bidrag, så han utnytter det jo litt han også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har rett siden han ble feilinformert og fikk mer håp, så de kritikken tar jeg. 

Og hvorfor han var der var pga samarbeid om en jobb. 

Men jeg ble lettet over støtte her, det må jeg si. Men jeg burde nok tenkt mer på ham. Men han maser veldig da, og hun er avhengig av hans bidrag, så han utnytter det jo litt han også? 

Alvorlig talt, hun må da kunne si ifra til ham at hun ikke er interessert i ham på et romantisk plan selv om de skal samarbeide om noe.

Anonymkode: 07f7b...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...