AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #1 Skrevet 27. juli 2024 Hei!❤️ Jeg lurer litt på hva dere ville gjort i min situasjon. Vi bor 2.5 timer borte fra svigers, og reiser til de hver 4-5 uke i helger. Har en baby på 14 mnd som HATER bil og hylskriker hele turen. Jeg begynner å bli veldig lei av å reise så ofte til de men føler jeg «må» da de ikke har mulighet for å sove hos oss pga vi bor i en liten leilighet og lite plass… Jeg føler også et press på å reise pga besteforeldrene til barnefar vil jo også se barnet vårt men de er for gamle til å orke å reise så mye… Har prøvd å be svigers om å komme på dagsturer til oss men det virker ikke som de er så interessert i det, de synes det er mye koseligere om vi kommer til de da de får se barnet vårt i flere dager istedenfor bare noen timer… Hva tenker dere om situasjonen? Jeg er gravid iguen med termin om to mnd og kjenner når denne babyen kommer vil det hvertfall bli tyngre å reise så mye… Synes bare så synd på familien hans som ikke får se barna så ofte om vi slutter å reise så ofte😞 Moren min bor 2 timer vekke, reiser der også hver 4-5 helg men hun sa at hun vil begynne å komme mer på dagsturer slik at vi slipper å reise så mye, hun ser jo det at vi er slitne av det… Anonymkode: 51d6b...878 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #2 Skrevet 27. juli 2024 Dere må lære barnet til å ikke hyle i bilen. Det er vel ikke bare når dere skal til svigers at det er skriking? Anonymkode: 5c904...9e4 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #3 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere må lære barnet til å ikke hyle i bilen. Det er vel ikke bare når dere skal til svigers at det er skriking? Anonymkode: 5c904...9e4 Haaaaa haaaa haaaa troll! Anonymkode: 254ec...020 16
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #4 Skrevet 27. juli 2024 Ikke gidd! Alle forstår at dette er en periode for barnet. Minimer bilkjøring for barnets skyld. Anonymkode: 254ec...020 8 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #5 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere må lære barnet til å ikke hyle i bilen. Det er vel ikke bare når dere skal til svigers at det er skriking? Anonymkode: 5c904...9e4 Nei det er alle turer.. Vet ikke hvordan vi skal «lære» barnet å ikke skrike i bilen akkurat 😂 Hva tenker du på da? Tips? Anonymkode: 51d6b...878 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #6 Skrevet 27. juli 2024 Du er nå inne i en periode der du ikke orker, og da blir det sånn. Anonymkode: 76913...664 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #7 Skrevet 27. juli 2024 Når dere reiser til både svigers og din mor hver 4-5 uke, så sier det seg selv at det fort blir stress. To turer med bilkjøring 2-2,5 timer pr vei ca. hver måned blir fort slitsomt for både barn og foreldre. Flott at din mor ønsker å komme på dagsturer til dere. Mulig det finnes billige motell eller campinghytter det går an å leie seg for en helg også. Dere kan jo finne ut av dette, og tipse både svigers og din mor om det. Da jeg og mitt barn bodde 2,5 timer unna mine foreldre, dro vi til dem en helg i blant. Vil kanskje si en helg hver 2.-4. mnd. Og ellers noen lengre turer i ferier eller langhelger. Ville også undersøk mer rundt hvorfor barnet ditt hylskriker hele turen. Feks. sitter barnet vondt? Sitter en av dere foreldre sammen med barnet, eller sitter dere begge fremme? Anonymkode: 7b199...731 5
Smascha Skrevet 27. juli 2024 #8 Skrevet 27. juli 2024 Og kva seier mannen din når du forteller han korleis du har det? 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #9 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når dere reiser til både svigers og din mor hver 4-5 uke, så sier det seg selv at det fort blir stress. To turer med bilkjøring 2-2,5 timer pr vei ca. hver måned blir fort slitsomt for både barn og foreldre. Flott at din mor ønsker å komme på dagsturer til dere. Mulig det finnes billige motell eller campinghytter det går an å leie seg for en helg også. Dere kan jo finne ut av dette, og tipse både svigers og din mor om det. Da jeg og mitt barn bodde 2,5 timer unna mine foreldre, dro vi til dem en helg i blant. Vil kanskje si en helg hver 2.-4. mnd. Og ellers noen lengre turer i ferier eller langhelger. Ville også undersøk mer rundt hvorfor barnet ditt hylskriker hele turen. Feks. sitter barnet vondt? Sitter en av dere foreldre sammen med barnet, eller sitter dere begge fremme? Anonymkode: 7b199...731 Takk for tips! Skal prøve å be de komme mer på dagsturer til oss og kanskje FaceTime de litt mer🥰 hver 2-4 mnd virker veldig greit hvertfall! Og ja kanskje være litt lenger om gangen da eventuelt. Hun er liksom rolig de første 10 minuttene, men etter det gråter hun bare. Hun er en veldig rastløs sjel og hater å sitte i ro, så mistenker det er bate at hun kjeder seg rett og slett 🤔 Eneste gangene hun er rolig er om vi setter på favorittmusikken hennes, men hun blir jo lei etter noen avspillninger og gråter igjen, hun er også ofte litt rolig om hun er trøtt, men det er jo ikke alltid så lett å time det å kjøre når hun er trøtt… Vi sitter fremme begge to, prøvd å sitte bak med henne men det hjelper ikke😣 Anonymkode: 51d6b...878 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #10 Skrevet 27. juli 2024 Smascha skrev (Akkurat nå): Og kva seier mannen din når du forteller han korleis du har det? Han er helt enig med meg, han er nesten mer lei av dette, men han får også dårlig samvittighet 😞 Anonymkode: 51d6b...878 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #11 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hei!❤️ Jeg lurer litt på hva dere ville gjort i min situasjon. Vi bor 2.5 timer borte fra svigers, og reiser til de hver 4-5 uke i helger. Har en baby på 14 mnd som HATER bil og hylskriker hele turen. Jeg begynner å bli veldig lei av å reise så ofte til de men føler jeg «må» da de ikke har mulighet for å sove hos oss pga vi bor i en liten leilighet og lite plass… Jeg føler også et press på å reise pga besteforeldrene til barnefar vil jo også se barnet vårt men de er for gamle til å orke å reise så mye… Har prøvd å be svigers om å komme på dagsturer til oss men det virker ikke som de er så interessert i det, de synes det er mye koseligere om vi kommer til de da de får se barnet vårt i flere dager istedenfor bare noen timer… Hva tenker dere om situasjonen? Jeg er gravid iguen med termin om to mnd og kjenner når denne babyen kommer vil det hvertfall bli tyngre å reise så mye… Synes bare så synd på familien hans som ikke får se barna så ofte om vi slutter å reise så ofte😞 Moren min bor 2 timer vekke, reiser der også hver 4-5 helg men hun sa at hun vil begynne å komme mer på dagsturer slik at vi slipper å reise så mye, hun ser jo det at vi er slitne av det… Anonymkode: 51d6b...878 Du sender faren med barnet alene og slapper den helgen av selv. Dette går fint Anonymkode: c3a87...064 9 1
lillebamsemums Skrevet 27. juli 2024 #12 Skrevet 27. juli 2024 vi bor 8timer unna min familie, men har hans familie i nabohuset. vi prøver alltid å kjøre bil dit da det er billigere enn fly og tog. med mindre vi kjøper flybilletter i 3 måneder i forveien. vi venter en liten en (T i tidlig nov) og jeg kjenner også at det begynner å bli slitsomt med reise og besøk. da de ofte kommer hele røkla når de først kommer (tanter, onkler, pappa osv.). tenker det blir mer fly når barnet kommer, grunnet at samboer ikke har lappen. Heldigvis har vi store fjell løyper rundt området vi bor og elv til å fiske i. så når de først er her så kan de aktiviseres en del på dagtid så jeg kan få slappet mer av. Man må liksom bare finne en løsning som passer alle. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #13 Skrevet 27. juli 2024 Fortell at dere serverer noe godt og at de kan komme på formiddagen en helgedag og være til kvelden igjen, har de behov for en lur om de skal være borte såpass lenge så kan dere kanskje legge tilrette for at de kan det mens dere tar en trilletur med baby (om været er greit)? Anonymkode: ec064...8d4 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #14 Skrevet 27. juli 2024 Det er ikke for bestandig det er så stress å kjøre langt med baby, synes de skal tilrettelegge seg mer etter dere som faktisk har det hektisk nå med baby. Anonymkode: ec064...8d4 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #15 Skrevet 27. juli 2024 Ta en pause på seks måneder i første omgang. Da er eldste litt større og minsten ca 4 mnd. Det er mulig at minsten klarer seg bedre i bil enn eldste. Tror/håper at en pause er mer spiselig for besteforeldrene enn «aldri». Et halvt år går fort! Anonymkode: ef2d0...231 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #16 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Han er helt enig med meg, han er nesten mer lei av dette, men han får også dårlig samvittighet 😞 Anonymkode: 51d6b...878 Dere trenger ikke ha dårlig samvittighet. Mest sannsynlig vil eldste akseptere å sitte i bil etter hvert. Anonymkode: ef2d0...231 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #17 Skrevet 27. juli 2024 Har også bodd i liten leilighet med barn, men vi lot familie komme på besøk uansett. Mine foreldre hadde med sammenleggbare reisesenger og sengetøy i bilen. Når min første skulle døpes bodde det 11 stk hos oss, og vi var jo tre fra før. To stk sov en natt i boden, fire stk på barnerommet og resten på stua 😅 Anonymkode: 74735...ef5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #18 Skrevet 27. juli 2024 Går det an å reise kollektivt? Så kan mannen og barnet ta det som en tur og du være hjemme og pleie deg selv Anonymkode: 3bb52...dfe 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #19 Skrevet 27. juli 2024 Jeg synes uansett at det er drøyt å gorvente at besteforeldre dkal komme på dagstur med 2-2,5 times teisetid hver vei. Må vel være bedre at de kommer til dere helger da. Dere kunne reist annen hvergang feks. Anonymkode: b73e7...50e 1
Furstina Skrevet 27. juli 2024 #20 Skrevet 27. juli 2024 Hundbilder bilturer, fundera på buss eller tåg, och prova igen om några månader. Vår yngsta hylskrek också i bil, minns inte hur länge men det var väldigt svårt med bilresor. Till och med från storebrors barnehage (oftast gick vi med vagn eller tog buss) hylskrek hon. en gång när hon var 7-8 månader hyrde vi bil och åkte på tur ca 2-3 timmar. Vi startade när hon skulle sova och hon somnade efter en skrikstund. Sen skrek hon sista halvtimmen (och ja, vi stannade). På vägen hem samma sak men hon sov bara en kort stund. Efter sista pausen och start på en ny skrik ing tvingade jag mannen att stanna söder om Stockholm så hon och jag kunde ta tåg och tunnelbana. Mycket förnöjd tjej. Superglad! spelade ingen rolll om hon satt fram eller bak, om hon var mätt, hungrig, pigg eller trött. Så fort vi stannade blev hon glad. Inga uppkast. Hon hade heller inga problem att sitta fastspänd i vagnen. Det gick över till slut. Idag är hon 17 och älskar att åka på bilturer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå