AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #1 Skrevet 27. juli 2024 Hei. Min mor begynner å slite med helsen, og vurderer å flytte vaskerommet fra kjelleren og opp i hovedetasjen. Vi har et lite soverom ved badet som vi tenker kan gjøres om til vaskerom, men vurderer også å renovere badet (~7kvm) i samme slengen da det uansett må legges vann inn på det eventuelle vaskerommet. Men vi har dessverre ingen i familien med kunnskap om slikt, og min mor er ikke stinn av penger. Huset er gammelt, og burde egentlig i mine øyne bli helt totalrenovert, men sta folk er sta folk, og dårlig råd hjelper ikke på.. Hvordan kan vi gjøre denne prosessen minst smertefull for pengeboka? Kontakter man firma for befaring først? Er det innafor å spørre det eventuelle firmaet om hvor mye vi kan gjøre selv for å få redusert kostnadene? Anonymkode: 92dae...6b3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #2 Skrevet 27. juli 2024 Vaskerom er dyrt fordi det regnes som våtrom akkurat som baderom. Det innebærer at du må ha membran på gulv samt vegger som kan bli utsatt for vannsøl og du må ha sluk og fall i gulvet mot sluk. Dette er minimum. Det er anbefalt, men ikke påbudt, å følge våtromsnormen. Dere må regne med minst 100 000 på vaskerommet alene. Et bad vil koste mer fordi du da også trenger innredningen. Jeg ville tatt kontakt med flere firmaer og hentet inn tilbud. Anonymkode: 43618...c33 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #3 Skrevet 27. juli 2024 Vi betalte ca 500 000 + kr for renovering av lite bad (under 4 kvm) og et vaskerom. Belegg på begge rom og våtromsplater. Det er absolutt dyrt med bad/ vaskerom. Anonymkode: a4a38...a65 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #4 Skrevet 28. juli 2024 Kjære mor, dette går ikke lenger. Huset ditt er altfor upraktisk til ditt behov, nå må du tenke gjennom hvordan de neste 10-15 årene dine skal være og hvordan hverdagen din er. Vi prater mer om dette når jeg kommer neste søndag. Skift tema. Anonymkode: 52d7c...ad0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå