Mary77bgo Skrevet 17. februar 2006 #1 Skrevet 17. februar 2006 Min lillesøster som er kjempe flink å synge har sagt seg villig til å synge solo, evt. duett i lag med fetteren til min kjære under vielsen. En felles venn har sagt ja til å spille gitar. Er det noen av dere som har forslag til en fin sang som passer til gitar? Hva skal dere ha som solo/ duett sang?
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #2 Skrevet 17. februar 2006 Stings (Eva Cassidy) "Fields of Gold" er jo nydelig, da
Mary77bgo Skrevet 17. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2006 Vi har den i tankene Den er nydelig! Noen flere alternativer som vi ikke har kommet på? Vi har også "when you say nothing at all" i listen og "you raise me up", men er litt usikre på om de passer til gitar
Gjest Gitarist Skrevet 17. februar 2006 #4 Skrevet 17. februar 2006 "When you say nothing" at all passer godt til gitar. "You raise me up" passer nok dårligere til gitar da den er pianobasert.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #5 Skrevet 17. februar 2006 Hva med den sangen til Katie Melua som går sånn .." Like the fact that I will love you `till I die..."...?
CurlySue78 Skrevet 17. februar 2006 #6 Skrevet 17. februar 2006 Kom på en gammel sang jeg hørte i går som vi vurderer, Show me Heaven m Maria McKee (fra Days of Thunder filmen) Kan høre den her http://www.amazon.com/gp/product/B000000OZ...v=glance&n=5174
kitekatt Skrevet 19. februar 2006 #7 Skrevet 19. februar 2006 Vi skal ha From this moment av shania twain (takk for tpset, Veslo ), men vurderer litt på sidelinjen Depeche Mode sin somebody..ikke helt bestemt enda
Hildegard Skrevet 19. februar 2006 #8 Skrevet 19. februar 2006 Vi skal ha Annies song av John Denver og Ave Maria, slik Sarah Brightman synger den. Tror det kan bli høy lommetørklefaktor, for sangene er så nydelige og forloveren min som skal synge, synger så vakkert!
Gjest gjest1 Skrevet 19. februar 2006 #9 Skrevet 19. februar 2006 Vi skal ha From this moment av shania twain (takk for tpset, Veslo ) ←
Gjest Fruktkake Skrevet 19. februar 2006 #10 Skrevet 19. februar 2006 Hva med Madrugada/Ane Brun - Lift me?
Gjest Sangerinna Skrevet 24. februar 2006 #11 Skrevet 24. februar 2006 Det finnes vanvittig mange vakre kjærlighetssanger, men jeg er enig i at det er vanskelig å velge til sin egen dag. Dette er sanger jeg har sunget i bryllup tidligere: Mysteriet deg - Bjørn Eidsvåg & Lisa Nilsson En kort, en lång - Lisa Nilsson Säg det igen - Lisa Nilsson Kristallen den fina - Svensk folketone You bring the sun out - Randy Crawford Your song - Elton John Mitt hjerte er ditt - Alf Prøysen From this moment - Shania Twain The rose Tir na noir - Vamp Fields of gold - Eva Cassidy Songbird - Eva Cassidy Av längtan till dig - Jinder/Åkerström Till Åsa (jeg tror det er det den heter)- The Real Group Hymne a l'amour - Edith Piaf Ellers anbefaler jeg deg å velge en sang som du og din kjære har et forhold til. Noe dere hørte mye på da dere ble kjærester? Lykke til med valg av sang til vielsen!
Gjest Fruktkake Skrevet 24. februar 2006 #12 Skrevet 24. februar 2006 Kitekatt: Åh! Takk for at du nevnte Somebody i denne tråden! Jeg hadde nesten glemt hvor fin den er. Har hørt på den i hele dag, og er mer og mer sikker på at jeg vil ha den i vielsen! Nå må jeg bare overtale Øyvind.. Sang nr. 2 står mellom Savage Garden - I Knew I Love You , -----"------ Truly Madly Deeply (vi hørte en del på Savage Garden da vi ble sammen...) eller Madrugada - Shine. Madrugada betyr veldig mye for meg, (men ikke så mye for Øyvind.. ) Men Shine er jo bare sååå nydelig. Nå spørs det jo da om solisten klarer den, for jeg tror den er ganske krevende.
Gjest Sommerbrud! Skrevet 24. februar 2006 #13 Skrevet 24. februar 2006 Tusen tusen takk for denne tråden!! Jeg har vridd hodet mitt rundt 14 ganger for å finne en fin sang som ei skal synge i bryllupet vårt. Å der stod den jo!! "The Rose" Hadde aldri aldri kommet på det selv, men er jo verdens nydeligste sang!! Gikk inn på en side der jeg fant teksten som jeg sendte på mail til solisten, og begynnte å sippe bare av å lese teksten. Lurer på hvordan det skal gå i kirka ja.. men det får heller gå!!!! Lykke!!!! Takk igjen!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 24. februar 2006 #14 Skrevet 24. februar 2006 Vi hadde On The Turning Away med Pink Floyd som inngangs"marsj". Utrolig stemningsfull sang og veldig fin gitarmelodi på den
Gjest Fruktfat Skrevet 24. februar 2006 #15 Skrevet 24. februar 2006 hmm, "hallelujah"? (må innrømme at jeg ikke har tankt noe over teksten, bare at den er utrolig, utrolig fin.) så akkurat på skavlan, nemlig...
Brudesløret Skrevet 26. februar 2006 #16 Skrevet 26. februar 2006 (endret) Her er en side med mange forslag til sanger til bryllup + tekster. http://www.romantic-lyrics.com/wedding/wedding-songs.shtml Endret 26. februar 2006 av Brudesløret
Mary77bgo Skrevet 26. februar 2006 Forfatter #17 Skrevet 26. februar 2006 Takk for alle forslagene! Her er det mye spennende å velge i mellom!
Gjest nygarda Skrevet 1. mars 2006 #18 Skrevet 1. mars 2006 Takk for mange tips! Noen som har forslag til sanger uten tekst også? Vi skal ha humanetisk vielse, og det hadde vært supert med noen som spiller trompet/gitar feks når vi skal gå inn og ut...
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 2. mars 2006 #19 Skrevet 2. mars 2006 Jeg blir bare helt rört av å lese om disse sangene dere har valgt, sitter neste å gråter
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #20 Skrevet 2. mars 2006 Vi skal ha humanetisk vielse. Inngang: "Right here waiting for you" (Richard Marx) på piano Solistinnslag 1: "From this moment" (Shania Twain), vokal og gitar Solistinnslag 2: "You raise me up" (bl.a Josh Groban), vokal og gitar Utgang: "The rose" (Bette Midler) på piano tror det blir bra, jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå