AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #21 Skrevet 27. juli 2024 Krystallsyke kjenner man mest når man ligger sier de som har hatt d. Anonymkode: 276f4...7ce
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #22 Skrevet 27. juli 2024 Jeg kan ikke si om du har krystallsyke eller ikke, det må du til lege for å finne ut av, men jeg kan si at om det er det du har, så trenger det ikke være et stort problem. Jeg fikk det første gang som deg, snudde meg i sengen om morgenen og hele verden snurret som en karusell. Så hang det med meg på badet den morgenen, og jeg ble veldig svimmel da jeg så ned for å sette meg på toalettet. Men så merket jeg ikke mer til det før jeg la meg igjen den kvelden. Og sånn har jeg hatt det hver gang det dukker opp. Jeg merker det kun på morgen og kveld, og det er verst når jeg ligger. Det har aldri vært til noe hinder i hverdagen, det har aldri stoppet meg fra å gjøre noe jeg vil, og jeg har aldri vært sykmeldt. Så det kan arte seg veldig forskjellig fra person til person, og om du har det, så er det ikke gitt at du er en av dem som blir virkelig satt ut av det. Jeg har en venninne som i perioder er sykemeldt og opplever store plager i hverdagen på grunn av krystallsyke, så da jeg først merket svimmelheten trodde jeg ikke det kunne være det. Men jeg har fått diagnose hos legen. Noen behandling har jeg dog aldri hatt behov for. Anonymkode: bae58...176 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #23 Skrevet 27. juli 2024 Hvor lenge varte anfallet? Det vanligste er vel at det varer i maks ett minutts tid. Jeg hadde krystallsyken for noen år siden og merket det typisk i senga når jeg snudde meg og av og til i andre lignende situasjoner også. Følte meg litt ør utenom anfallene også, men ikke så ille. Det var ikke alltid jeg klarte å utløse anfall når jeg prøvde. Gikk med det i en eller to måneder før jeg oppsøkte hjelp, så jeg levde egentlig fint med det, men i følge kiropraktoren jeg gikk til ville det da kreve litt flere behandlinger enn om jeg hadde kommet med en gang. For å finne ut om det er krystallsyke kan du gjøre Epleys manøver mens du har noen i rommet med deg som følger nøye med på øynene dine etter at du har gjort manøveren. Om du får nystagmus (raske, ufrivillige bevegelser av øynene som du ikke nødvendigvis merker selv) er det med stor sannsynlighet krystallsyke. Anonymkode: 4fd8e...df5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #24 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Våknet idag og skulle snu med i sengen, og datt tilbake på puten og hele rommet snurret. Lå lenge og klarte til slutt å reise meg. Er nå så nervøs for at det kan være krystallsyke. Er på ferie i utlandet. Kan man kun få ett anfall? Eller er krystallsyken sånn at man kun får anfall om morgenen? Hva burde jeg gjøre, ikke gjøre? Når jeg snur på hodet går det bra. Anonymkode: ca1a3...0da Jeg måtte få behandling når jeg fikk det, men var mye svimmel jeg da. Det kan være at det er det du har, men kan også skyldes mange andre ting. Svimmelhet er så mangt. Anonymkode: 6d003...1ac
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #25 Skrevet 30. juli 2024 Trådstarter her. Gått noen dager nå hvor alt har vært fint. Hadde nå sex med mannen min, litt mye bevegelse og fikk anfall igjen… rart jeg kun får anfall så sjeldent? Anonymkode: ca1a3...0da
enkefru Skrevet 30. juli 2024 #26 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Trådstarter her. Gått noen dager nå hvor alt har vært fint. Hadde nå sex med mannen min, litt mye bevegelse og fikk anfall igjen… rart jeg kun får anfall så sjeldent? Anonymkode: ca1a3...0da Ja, høres merkelig ut. Høres sirkulatorisk ut. Har hatt krystallsyke 2 ganger og begge gangene kunne jeg knapt gå, jeg hadde skikkelig sjøgang og måtte klamre meg til vegger etc for ikke å svimle så mye at jeg falt overende. 1. gangen var det verre enn andre gangen…
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå