AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #41 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi trodde at det å holde av en valp var det samme som å reservere. Det er så mange år siden vi sist kjøpte valp så vi aner ikke hvilke ord man må bruke for å holde av en valp. Anonymkode: f2afa...973 Man reserverer ikke for ‘å tenke på det’. Å reservere betyr at du sier du vil ha den slik at ingen andre kan kjøpe den. Noen betaler også et depositum. Å ta seg tid til å tenke på det er aldri dumt. Men da risikerer du likevel at andre får valpen i mens du har tenketid. Slik er det med de fleste kjøp. Det jeg imidlertid også har opplevd er at selger har tatt kontakt fordi de andre har trukket seg. Så om det er kun denne valpen dere ville ha er der et aldri så lite håp helt frem til de andre har hentet valpen. Anonymkode: 55a0b...e31 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #42 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg kontaktet oppdretter først for å spørre om hunderasen. Og mens han fortalte så ønska jeg rasen mer og mer og det var først da jeg ønska å holde av en valp. Vi var å besøkte oppdretteren og vi falt for akkurat denne hunden og etter besøket spurte vi om vi kunne holde den av. Da fikk vi vite at de også skulle ha besøk av noen andre senere men de var ikke intressert i den valpen som vi ønska. Så kom dem og valgte den hunden som vi hadde bestemt oss for. Anonymkode: f2afa...973 Er dere egentlig helt klar for å skaffe hund? Det er en 15 års forpliktelse og hunden trenger oppdragelse. Jeg hadde begynt med å undersøke hvilken hunderase passer dere, så kan du gjerne spørre oppdrettere mer spesifikk om linjene de driver med. Om du ønsker en spesiell valp og oppdretter ønsker å selge akkurat denne så betaler man et depositum. Det er derimot ikke alle oppdrettere som lar valpekjøper velge, men velger for de etter hvilken valp som passer til hvert hjem. Anonymkode: cf16c...a2e 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #43 Skrevet 27. juli 2024 Det kommer en ny valp. Ikke noe å bekymre seg for. Og hvis dere syns det er stort press for en rask avgjørelse på en stor økonomisk og ansvarsmessig beslutning som det å kjøpe hund er. Så kan man jo tenke på at det ofte er enda mer tidspress for å ta en rask avgjørelse på enda større beslutninger som f.eks å legge inn bud på bolig. Anonymkode: 4c6ce...d50
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #44 Skrevet 27. juli 2024 Tror ikke hund er for deg TS. Dere virker useriøse. Dårlig planlagt hele hundeholdet. Hadde ikke solgt hund til dere. Anonymkode: 8541a...574 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå