Gå til innhold

Siviløkonom, trenger hjelp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 24 år gammel som har tenkt å studere til å bli siviløkonom i UiS. Jeg har valgt å ta management. I UiS er det 3 emner som du kan spesialisere deg i andre semester, ledelse, markedsføring AI, og strategi og analysere. Eller kan du gå med sustainability’ retningveien uten å spesialisere deg.

Jeg er stresset og er bekymret om det blir noe relevant jobb for meg fordi jeg er veldig opptatt av å få jobb etter studiet, jeg vet det er krevende å få jobb som siviløkonom, spesielt som nyutdannet, og at mer finans retning bedre mulighet for jobb. 
men ut fra mitt situasjonen, hvilket av dem 4 vil gi bedre jobbmuligheter?  

her er linken hvis du vil virkelig hjelpe meg og lese mer.https://www.uis.no/en/studies/management-major-msc-in-business-administration#learning-outcome

Anonymkode: ca8cd...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det du trives best med, det er null problem å få jobb som siviløkonom, uansett retning. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat ferdig utdannet. Jeg er godt voksen og har sendt kanskje 15 søknader. Har ikke lagt noe innsats i søknader. Fått tilbud om jobb på en av de. Alle jeg har kontakt med fra studier har fått seg jobb. Det er veldig bredt studie og passer til mange jobber. Ikke stress med om du får deg jobb, tenk på hva du har lyst å jobbe med og studer det.

Anonymkode: 06e3b...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 28.7.2024 den 22.02):

Jeg er akkurat ferdig utdannet. Jeg er godt voksen og har sendt kanskje 15 søknader. Har ikke lagt noe innsats i søknader. Fått tilbud om jobb på en av de. Alle jeg har kontakt med fra studier har fått seg jobb. Det er veldig bredt studie og passer til mange jobber. Ikke stress med om du får deg jobb, tenk på hva du har lyst å jobbe med og studer det.

Anonymkode: 06e3b...0a5

Tusen takk for at dere svarte tilbake!

Jeg ble varm i hjerte å lese deres melding. Kan jeg spør deg hva du studerte og hva du valgte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke ha valgt ledelse i hvert fall. Du kommer ikke til å lede hvis du ikke har erfaring.

Anonymkode: 6019c...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...