Gå til innhold

Gave fra forlover

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg betaler ikke for utdrikningslag. Blir ett lite ett hvor alle betaler for seg selv. 

Tenkte kanskje å gi 2 vinglass med tekst på i tillegg til penger. Blir det dumt? 

Screenshot_20240727_174320_Chrome.jpg

Anonymkode: 24d7e...633

Du må finne mer selvsikkerhet i at det er du som kjenner din venninne, hennes preferanser, og hennes situasjon.

For noen er dette en topp gave. Romantisk og fint, og personlig. 

For andre er det noe som havner bakerst i skapet, så i søpla etter få år. Da man har et utvalg Riedelglass som velges etter type vin, samt dekadent. Eller synes denne typen inskripsjoner er litt tacky. 

Umulig for oss å si. 

Anonymkode: c4414...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tenker at 1000 kr er helt fint som forlover. Hvis du kjøper noe unikt og personlig så vet de uansett ikke hva det kostet deg, slik at du da ikke trenger å føle at det sammenlignes hva du gav for kontra andre venner. Hvis du f.eks går på Etsy og søker "personalized wedding gift", får du opp masse slike fine gaver. Bare vær OBS med etsy at du må sjekke hva det koster i frakt (under shipping-fanen når du er inne på varen) da det av og til kan være dyrt ut i fra hvor det sendes fra, og så legges det på toll og skatt automatisk ved utsjekk så du bør i alle fall kjøpe noe til maks 800 inkl frakt for at det skal ende opp på ca 1000 til slutt. 

Anonymkode: 82f7c...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg skal være forlover til min bestevenninne. Jeg har ikke god råd, så tenkte å gi 1000 kr. Er det lite? Synes det er flaut hvis de venninnene som ikke er forlover også gir 1000 kr 

Nei, det er ikke lite. Som forlover hjelper du til, fikser utdrikningslag og masse greier. Jeg har god råd og ga 1000 kroner, men jeg hadde allerede brukt nærmere 2000 på hennes utdrikkingslag, og hjulpet til masse i forkant av bryllupet. 

Anonymkode: ccfdc...757

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 kroner er veldig bra, en god venninne vil selvsagt ikke at du skal blakke deg på henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde min venninne gitt meg 4000 kr som noen forslår her, hadde jeg faktisk blitt ille berørt! At mine nærmeste venninner skulle føle de må gi meg så mye?! Nei altså🙈

1000 eller 1500 er helt fint som forlover, og det er alltid din egen økonomi som setter grensen.

Anonymkode: ec2d0...357

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Forloveren min ga ingen gave til oss. Vi giftet oss i år. Jeg ble litt overrasket for å være ærlig. Mannens forlover ga en «vanlig» vennesum. 

Anonymkode: 10020...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 17.48):

Din mening skriver du uten å multisitere alle andre og si at TS ikke skal høre på dem... 

Da kan du heller supplere med at det i hennes tilfelle er helt innafor å bare gi 1000. 

Anonymkode: c4414...ed0

Mitt råd var å gi etter egen lommebok. Sto i samme innlegg som multisiteringen som du kaller det. Mer du ønsker å kverulere på? 

Anonymkode: da299...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 17.30):

Forslag til en ting å gi henne fra meg?

Jeg ga en type polaroidkamera med film og fotoalbum, ble 1200,- til sammen tror jeg 

ble satt mye mer pris på enn penger

Anonymkode: d03a6...f33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...