AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #1 Del Skrevet 27. juli 2024 Jeg skal være forlover til min bestevenninne. Jeg har ikke god råd, så tenkte å gi 1000 kr. Er det lite? Synes det er flaut hvis de venninnene som ikke er forlover også gir 1000 kr Anonymkode: 24d7e...633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #2 Del Skrevet 27. juli 2024 Som forlover har du kanskje hatt en del ekstra utgifter til utdrikningslag og slike ting? Kanskje bruden forventer at du legger litt penger i klær, sko, hår og sminke? Uansett om svaret er ja eller nei så synes jeg 1000kr er en veldig bra gave, men kanskje du kan finne en ting å gi heller enn penger? Det er ekstra hyggelig fra akkurat forlover å ha en ting tenker jeg. Jeg er slik at jeg mener det er helt innafor å gi det man selv er komfortabel med å gi. Det er en uting at folk føler på presset om å gi store og dyre gaver de kanskje ikke egentlig helt har råd til. Anonymkode: 07786...9a2 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #3 Del Skrevet 27. juli 2024 Jeg fikk ingen gave i selve bryllupet av forlover og var tydelig på at jeg ikke ønsket det for hun brukte mye penger og tid før selve bryllupet. Man skal ikke gi mer enn man klarer. En god venninne ville aldri brydd seg eller sammenlignet. Anonymkode: 0a719...0a4 5 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #4 Del Skrevet 27. juli 2024 Jeg synes det er litt lite. Jeg hadde også kjempedårlig råd da jeg var forlover for min bestevenninne i 1999. Den gangen, for 25 år siden, gav jeg en gave for 1000 kroner. Anonymkode: cd1fa...e16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #5 Del Skrevet 27. juli 2024 Jeg synes det er lite. Jeg ga 4000 i fjor og syntes det var litt lite. Da hadde jeg strukket budsjettet mitt til max og vel så det, så jeg kunne ikke gi mer. Anonymkode: b8a51...7dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #6 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg synes det er lite. Jeg ga 4000 i fjor og syntes det var litt lite. Da hadde jeg strukket budsjettet mitt til max og vel så det, så jeg kunne ikke gi mer. Anonymkode: b8a51...7dc AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg synes det er litt lite. Jeg hadde også kjempedårlig råd da jeg var forlover for min bestevenninne i 1999. Den gangen, for 25 år siden, gav jeg en gave for 1000 kroner. Anonymkode: cd1fa...e16 Ikke hør på dette, TS. Du må gi ut fra DIN økonomiske situasjon, intet annet. 1000 kr er helt fint! Anonymkode: da299...446 11 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #7 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke hør på dette, TS. Du må gi ut fra DIN økonomiske situasjon, intet annet. 1000 kr er helt fint! Anonymkode: da299...446 TS spør hva vi mener. Så lenge svarene er saklige bør det være rom for både de som er enige og de som er uenige med TS. Jeg sier at jeg synes det er lite. Det er min mening. Jeg sier derimot IKKE at h*n ikke skal høre på de som synes det er nok. Det er en forskjell der. Anonymkode: cd1fa...e16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #8 Del Skrevet 27. juli 2024 Jeg er vant med at forlovere gir en del mer. Også nære venner. Men jeg er også vant med at alle forstår at man gir etter evne. Så mitt tips er å ikke tenke så mye på hva andre tenker og mener. Er hun (og de andre) gode venner går de ikke langs gavebordet og sammenligner priser. Anonymkode: c4414...ed0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #9 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ikke hør på dette, TS. Du må gi ut fra DIN økonomiske situasjon, intet annet. 1000 kr er helt fint! Anonymkode: da299...446 TS spør om hva ulike mener, så dette angrepet forstår jeg ikke... Anonymkode: c4414...ed0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #10 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som forlover har du kanskje hatt en del ekstra utgifter til utdrikningslag og slike ting? Kanskje bruden forventer at du legger litt penger i klær, sko, hår og sminke? Uansett om svaret er ja eller nei så synes jeg 1000kr er en veldig bra gave, men kanskje du kan finne en ting å gi heller enn penger? Det er ekstra hyggelig fra akkurat forlover å ha en ting tenker jeg. Jeg er slik at jeg mener det er helt innafor å gi det man selv er komfortabel med å gi. Det er en uting at folk føler på presset om å gi store og dyre gaver de kanskje ikke egentlig helt har råd til. Anonymkode: 07786...9a2 Har hatt utgifter til kjole og sko ja. Anonymkode: 24d7e...633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #11 Del Skrevet 27. juli 2024 1000kr er helt fint! Anonymkode: ff6d2...c5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #12 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 1000kr er helt fint! Anonymkode: ff6d2...c5d Tror jeg også. Hun vet at jeg har det trangt økonomisk. Men tror jeg vippser gaven på forhånd Anonymkode: 24d7e...633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #13 Del Skrevet 27. juli 2024 1000kr må være en bra gave! I tillegg har du helt sikkert hjulpet til emd diverse annet. Anonymkode: 7cff1...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #14 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som forlover har du kanskje hatt en del ekstra utgifter til utdrikningslag og slike ting? Kanskje bruden forventer at du legger litt penger i klær, sko, hår og sminke? Uansett om svaret er ja eller nei så synes jeg 1000kr er en veldig bra gave, men kanskje du kan finne en ting å gi heller enn penger? Det er ekstra hyggelig fra akkurat forlover å ha en ting tenker jeg. Jeg er slik at jeg mener det er helt innafor å gi det man selv er komfortabel med å gi. Det er en uting at folk føler på presset om å gi store og dyre gaver de kanskje ikke egentlig helt har råd til. Anonymkode: 07786...9a2 Forslag til en ting å gi henne fra meg? Anonymkode: 24d7e...633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #15 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er lite. Jeg ga 4000 i fjor og syntes det var litt lite. Da hadde jeg strukket budsjettet mitt til max og vel så det, så jeg kunne ikke gi mer. Anonymkode: b8a51...7dc Dette er jo spinnvilt. 1000 er mer enn nok TS. Som forlover betyr det ikke at gaven skal være høyre. Du er brudens høyre hånd og byrde da heller justere beløpet ned enn opp. Anonymkode: 0f57c...2eb 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #16 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): TS spør om hva ulike mener, så dette angrepet forstår jeg ikke... Anonymkode: c4414...ed0 Det var ikke et angrep, det var etter min mening usedvanlig dårlige råd å gi til TS. Anonymkode: da299...446 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 27. juli 2024 #17 Del Skrevet 27. juli 2024 (endret) Jeg fikk klar beskjed om at jeg som forlover ikke skulle gi gave, fordi min gave var å stille opp, hjelpe til, arrangere utdrikningslag være brudens støtte og hjelp, og holde tale. Jeg ga likevel en liten gave, men det var mer symbolsk gave. Det var vel likevel det dyreste bryllupet jeg har deltatt i, for jeg betalte ganske mye for utdrikningslaget, så det ikke skulle bli så dyrt for folk å delta. Jeg fikk faktisk gave av bruden etter bryllupet, som takk for innsatsen. 6 retters middag ute. Det hadde jeg ikke forventet, men det var veldig hyggelig. 🥰 Endret 27. juli 2024 av Trolltunge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #18 Del Skrevet 27. juli 2024 Forlover skal da ikke gi gave til en større sum enn andre. Tvert i mot er det kutyme at brudeparet gir forloverene en liten gave/oppmerksomhet som takk for at de påtok seg oppgaven. Her har du fått det baklengs, TS. Anonymkode: 74920...275 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #19 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forlover skal da ikke gi gave til en større sum enn andre. Tvert i mot er det kutyme at brudeparet gir forloverene en liten gave/oppmerksomhet som takk for at de påtok seg oppgaven. Her har du fått det baklengs, TS. Anonymkode: 74920...275 Jeg betaler ikke for utdrikningslag. Blir ett lite ett hvor alle betaler for seg selv. Tenkte kanskje å gi 2 vinglass med tekst på i tillegg til penger. Blir det dumt? Anonymkode: 24d7e...633 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #20 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det var ikke et angrep, det var etter min mening usedvanlig dårlige råd å gi til TS. Anonymkode: da299...446 Din mening skriver du uten å multisitere alle andre og si at TS ikke skal høre på dem... Da kan du heller supplere med at det i hennes tilfelle er helt innafor å bare gi 1000. Anonymkode: c4414...ed0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå