AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #1 Skrevet 27. juli 2024 Jeg har veldig god kontakt med oppdretter nummer 1. Men jeg vet ikke om tispa får valper eller om det blir nok til meg. Ikke vet jeg kjønn heller. Oppdretter 2. har jeg ikke like god kontakt med. Men hun har ledig valp nå. jeg ønsker helst valp fra kombinasjon 1 og at oppdretteren virker veldig grei. Hva hadde dere valgt? Anonymkode: 8d125...628
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #2 Skrevet 27. juli 2024 sjekk stamtavle. Dra på besøk. Umulig å si om det er 1 el. 2. Anonymkode: ecbbc...cf5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #3 Skrevet 27. juli 2024 At oppdretter er hyggelig er ikke det viktigste punktet akkurat (selv om jeg ikke ville ønsket å kjøpe av noen som var direkte uhyggelige heller), men at vedkommende er seriøs: tar hundenes helse og mentalitet i stor betraktning vedrørende avl, følger klubbens anbefalinger og står oppført der og registrerer valpene, sosialiserer valpene i ulike miljøer og litt for folk/andre hunder og introduserer de for stell, og at de generelt har gode levevilkår der også de første månedene. Anonymkode: 9be8b...a83 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #4 Skrevet 27. juli 2024 Oppdretteren er egentlig ikke så viktig. Det som er viktig er hvilket inntrykk du har av mora og valpene (er de trygge, nysgjerrige, sosiale), helseresultater/stamtavle, og eventuelle andre meritter hvis du for eksempel skal drive med utstilling eller hundesport. Hvis hundene til oppdretter 2 er bra, er det jo ikke noe i veien for å kjøpe den. Du kjøper hund, ikke ny bestevenn (i oppdretteren). Anonymkode: 26ff3...2a4 2
Gjest Piperen Skrevet 27. juli 2024 #5 Skrevet 27. juli 2024 For noen år siden sto jeg i et nesten likt dillemma som deg, men jeg hadde det på følgene måte: Oppdretter 1) Veldig hyggelig men veldig forretnings basert, hun hadde et kull som da var 5 uker, og hadde ledige valper, men kom kun frem med det positive med rasen, nevnte ikke noe negativt. oppdretter 2) Valpene var 3 uker gamle, og før jeg fikk noe svar så kom hun opp med både de negative og de positive sidene med rasen, og hun var rett og slett hjertelig. Vi valgte oppdretter 2, og selv flere år etter at hannhunden døde så har vi kontakt.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #6 Skrevet 27. juli 2024 Oppdretter har en del å si. Se hva han/hun gjør med kullet. De 8-9 ukene legges selve fundasjonen. Ta meg for eksempel, liten oppdretter, max et kull i året, men tar meg fri fra jobb og er med kullet 24/7. Trener på miljøtrening, sosialisering, håndtering osv. Bruker kun stødige tisper. Resultatet er veldig trygge valper og jeg/valpene får mye skryt for innsatsen av forbipasserende og veterinærer når valpene har kommet i nye hjem. Anonymkode: a13a8...ce7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #7 Skrevet 27. juli 2024 Ts. Jeg hadde blitt lei meg om jeg så at den kombinasjonen som vi helst ønsker oss valp fra hadde blitt ett stort kull. Har stått på den listen i ett år men passer det seg å spørre oppdretter om det er mange foran oss i køen ? Ofte så opererer de heller ikke med kø system. Anonymkode: 8d125...628
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #8 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ts. Jeg hadde blitt lei meg om jeg så at den kombinasjonen som vi helst ønsker oss valp fra hadde blitt ett stort kull. Har stått på den listen i ett år men passer det seg å spørre oppdretter om det er mange foran oss i køen ? Ofte så opererer de heller ikke med kø system. Anonymkode: 8d125...628 Seriøse oppdrettere velger riktig hund til riktig hjem. Gå for det kullet dere ønsker. Vis interesse for oppdretter og kryss fingrene for at det kommer en valp som passer dere. Anonymkode: a13a8...ce7 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #9 Skrevet 27. juli 2024 Jeg ville valgt oppdretter 1, og heller tenkt at det garantert finnes oppdrettere som likner oppdretter 2 dersom nr1 ikke har ledig likevel. Anonymkode: 731d7...f97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå