Gå til innhold

30 år og jomfru, sex har blitt noe stort og skummelt for meg nå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne på nå 30 år som aldri har hatt sex eller gjort noe som helst seksuelt med noen andre. I starten (da jeg var ungdom) var det mest fordi jeg var ekstremt sjenert og heller ikke var interessert i å få en kjæreste og/eller ha sex at jeg utsatte det. Så plutselig var jeg i midten av 20-årene og selv om jeg da ønsket kjæreste og sex så da følte jeg det som på en måte ett hinder dette med at jeg hadde null seksuell erfaring og virkelig ikke hadde peiling. Og jeg gruet meg ekstremt til å åpne opp om det at jeg var jomfru og var helt uerfaren, så det gjorde at jeg bare unngikk å date og siden jeg har ett ønske om å ha sex med en mann jeg virkelig liker og stoler 100% på så valgte jeg naturligvis vekk det med å finne en tilfeldig en på byen/ONS også gikk tiden videre og plutselig ble jeg 30 år og er i akkurat samme situasjon som for 5 år siden siden jeg ikke har turt å ta steget….

Jeg er fortsatt ganske så sjenert og innadvendt av meg og gruer meg fortsatt til å være åpen med den mannen jeg møter og ønsker å ha sex med fordi jeg er redd for å bli dømt eller at han skal dumpe meg pga det. MEN nå har jeg fått enda ett problem relatert til dette og det er som overskriften sier: Sex har blitt noe stort og skummelt for meg nå. I tillegg til at jeg er veldig redd for å å være såpass sårbar og naken forran noen osv (har veldig dårlig selvtillit osv). Jeg har på en måte utsatt dette så lenge nå at til lengre jeg utsetter til verre og verre blir tanken på å ha sex i tillegg til at nå når jeg er 30 år så vil så og si alle mennene jeg møter mest sannsynlig ha mye erfaring med sex og helt sikkert også både erfaring med langvarige forhold og hatt en del forskjellige sexpartnere i tillegg. Også er jeg såpass uerfaren som jeg er i tillegg til at jeg ikke klarer å få orgasme på egenhånd en gang… 

Så er det noen her inne som har noen tips til hvordan takle dette eller som kanskje itl og med tilfeldigvis også har vært i samme/lignende situasjon som meg og som har noen gode råd til meg til hvordan jeg bare kan tørre å begynne å date nå og tørre å satse og ha sex? 

Anonymkode: 1f5c7...1d4

• Liker 1
  • Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva om å drikke deg drita, dra ut på byen, få deg fyllasex og bli ferdig med det. Ellers ender du opp som en ensom gammel tante. 

Anonymkode: 83115...353

For noe tull! Etthvert anstendig menneske føler seg elendig etter et slikt opplegg. I tillegg til at du sannsynlig får med deg kjønnssykdommer. 

Anonymkode: 78998...9d8

• Liker 10
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk ikke noe problem i det hele tatt. Sex er ikke noen prestasjon. Det er mange menn på din alder som har hatt lite sex, og som setter pris på å ikke bli "en i rekken". Bli godt kjent først, og ta ting steg for steg. Da går det av seg selv.

Anonymkode: 78998...9d8

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tenk på sex som noe større en hva det er.. Det er bare sex.

Anonymkode: 52fce...35b

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva om å drikke deg drita, dra ut på byen, få deg fyllasex og bli ferdig med det. Ellers ender du opp som en ensom gammel tante. 

Dette er jo det verste TS kan gjøre. 
TS, det høres ut som at du sliter med en hel del ting. For det første tenker jeg du kunne ha nytte av noen psykolog-timer, for å hjelpe deg med åpenbare ting som hindrer deg her: Dårlig selvtillit, dårlig selvfølelse og frykt for å bli avvist. Jeg regner med det ligger noe bak her. 
Når det gjelder orgasme, har du prøvd leketøy? Vibratorer, rabbit, womanizer… Har du skam tilknyttet kroppen din og din seksualitet?

Ellers vil jeg bare oppfordre deg til å være ærlig, når det blir aktuelt med sex med en mann. De færreste menn vil nok tenke at du er jomfru, men det trenger ikke være noen dealbreaker. Det er viktig at du forteller det, og ikke bare tror at du kan klare å skjule det. Du vil ikke være den første kvinnen (eller mannen) i verden som har blitt 30 uten å ha sex, men det ER mulig (hvis du ønsker det).

Anonymkode: 2a55c...e72

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i nøyaktig samme situasjon, i samme alder! Dette gjorde jeg: 

Lastet ned tinder. 

Chattet med mange forskjellige menn, hadde telefonsamtaler med de som var aktuelle å møte.

Gikk på dater - uten forventning om å finne kjæreste eller et ligg. 

På denne måten fikk jeg øvd meg på å være rundt menn, som var min første prio. Nytter ikke å ha sex, hvis man føler det er unaturlig å chille med en mann i en avslappet setting. Start med uforpliktende dating, ikke skap noen forventninger til hva du vil ha ut av en date, tenk at du kanskje får en ny venn ut av det. Etterhvert vil det gå lettere og lettere. For meg tok det ca 3 måneder fra jeg begynte å date, til jeg fant en jeg følte meg komfortabel nok med, til at vi hadde sex. 

Anonymkode: 364a8...44e

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke tenk på sex som noe større en hva det er.. Det er bare sex.

Tull.

Anonymkode: aa373...aa6

• Nyttig 1
Skrevet

Ville prøve litt med en vibrator, se om du kan få en orgasme med det. Ellers prøv å bli kjent med menn, jeg går på dansekurs, der blir jeg kjent med menn og får være nær dem. Men du må selvsagt også være interessert i det. Eller møt menn på andre arenaer som interesserer deg, prøv å bli trygg på å prate med menn i starten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tull.

Anonymkode: aa373...aa6

Hun kan selvfølgelig opphøye sex til noe hellig og ekstraordinært og fortsette å tenke på sex som noe mer en hva det er og forbli jomfru hele livet. Helt opp til henne.

Eller hun kan tenke på sex som en morsom og deilig ting man kan ha med et annet menneske uten noe mer om og men og kanskje få erfare sex hun også før hun dør…Helt opp til henne.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det var akkurat dette jeg gjorde for å få det overstått, bare at det var på fest og ikke på byen. Men jeg var 17 år 😅

Anonymkode: 18424...760

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de færreste menn vil se på det som noe problem at du er jomfru. Det er nok et større problem at du ikke er vant til å omgås menn. Det er nok viktig å bli vant til å treffe menn i førsteomgang. F.eks gjennom fritidsinteresser, sosiale grupper, evt nettdating, men med fokus på vennskap. Jeg har datet damer som har vært i din situasjon og ei som hadde kommet seg ut av det ved at hun ble kjent med en meget tålmodig mann som hjalp henne med å finne veien ut av det. Hun har fått et veldig fint liv etter det.

Anonymkode: db04b...5da

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er virkelig ikke et problem, når du møter en du blir glad i går det helt fint;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Loff77 skrev (30 minutter siden):

Det er virkelig ikke et problem, når du møter en du blir glad i går det helt fint;)

Hun gjør jo ikke det. Når sex er stort og skremmende, så blir det også et hinder for å prøve å finne noen. Og årene går. Jeg vet selv hvor enkelt det plutselig ble å møte folk, etter at jeg som nesten 30, plutselig kom forbi den kneika, med en random person. Ideen om at alt skal ligge til rette for å ha sex, gjør at det bare ligger mindre og mindre til rette for det.

Anonymkode: 11703...eda

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er en kvinne på nå 30 år som aldri har hatt sex eller gjort noe som helst seksuelt med noen andre. I starten (da jeg var ungdom) var det mest fordi jeg var ekstremt sjenert og heller ikke var interessert i å få en kjæreste og/eller ha sex at jeg utsatte det. Så plutselig var jeg i midten av 20-årene og selv om jeg da ønsket kjæreste og sex så da følte jeg det som på en måte ett hinder dette med at jeg hadde null seksuell erfaring og virkelig ikke hadde peiling. Og jeg gruet meg ekstremt til å åpne opp om det at jeg var jomfru og var helt uerfaren, så det gjorde at jeg bare unngikk å date og siden jeg har ett ønske om å ha sex med en mann jeg virkelig liker og stoler 100% på så valgte jeg naturligvis vekk det med å finne en tilfeldig en på byen/ONS også gikk tiden videre og plutselig ble jeg 30 år og er i akkurat samme situasjon som for 5 år siden siden jeg ikke har turt å ta steget….

Jeg er fortsatt ganske så sjenert og innadvendt av meg og gruer meg fortsatt til å være åpen med den mannen jeg møter og ønsker å ha sex med fordi jeg er redd for å bli dømt eller at han skal dumpe meg pga det. MEN nå har jeg fått enda ett problem relatert til dette og det er som overskriften sier: Sex har blitt noe stort og skummelt for meg nå. I tillegg til at jeg er veldig redd for å å være såpass sårbar og naken forran noen osv (har veldig dårlig selvtillit osv). Jeg har på en måte utsatt dette så lenge nå at til lengre jeg utsetter til verre og verre blir tanken på å ha sex i tillegg til at nå når jeg er 30 år så vil så og si alle mennene jeg møter mest sannsynlig ha mye erfaring med sex og helt sikkert også både erfaring med langvarige forhold og hatt en del forskjellige sexpartnere i tillegg. Også er jeg såpass uerfaren som jeg er i tillegg til at jeg ikke klarer å få orgasme på egenhånd en gang… 

Så er det noen her inne som har noen tips til hvordan takle dette eller som kanskje itl og med tilfeldigvis også har vært i samme/lignende situasjon som meg og som har noen gode råd til meg til hvordan jeg bare kan tørre å begynne å date nå og tørre å satse og ha sex? 

Jo.. det er ofte slike historier jeg hører fra "jomfruer".. og jeg skjønner meget godt at dette er et dilemma. For meg gjør det ingenting om en kvinne er jomfru, for jeg hjelper hun med å komme seg ut av comfortsonen. Vi har lange samtaler som gjør oss begge trygge.. vi ligger sammen uten å ha sex.. vi pjusker på hverandre og kjenner på tillit og nærhet. Når hun da føler på tryggheten, så skjer det med tålmodighet og høy sexlyst. Masse kosing og prat på hodeputa rett etterpå. Da føler hun også på den hærlige rusen av å ha kommet ut av comfortsonen. 

Du ser TS.. at det er ikke erfaring og teknikker som gir god sex, det er tillit, trygghet og tålmodighet. Og det å innser at sex ikke er farlig, sex handler mere om å hjelpe og vise omsorg til hverandre.. Det er en del av hverdagsromantikken👍💞

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker det optimale er å være i et trygt forhold hvor dere tar ett steg om gangen. Jeg tenker at det å være jomfru på 30 er mye vanligere enn mange tror. Ingen oppegående for menn vil dumpe deg for det.

Jeg har en liten mistanke om at det med å være uerfaren er en unnskyldning du bruker overfor deg selv for å utsette ting.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 11.43):

Kansje. Men jeg tror egentlig, innerst inne at jeg hadde angret dersom jeg bare hadde gjort det på fylla med en helt tilfeldig mann. Jeg har heller lyst til å bruke litt tid på å finne en som jeg føler skikkelig god kjemi med og som jeg tenker kan bli en fremtidig kjæreste og kansje til og med samboer med tiden.

AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 11.50):

Dette er jo det verste TS kan gjøre. 
TS, det høres ut som at du sliter med en hel del ting. For det første tenker jeg du kunne ha nytte av noen psykolog-timer, for å hjelpe deg med åpenbare ting som hindrer deg her: Dårlig selvtillit, dårlig selvfølelse og frykt for å bli avvist. Jeg regner med det ligger noe bak her. 
Når det gjelder orgasme, har du prøvd leketøy? Vibratorer, rabbit, womanizer… Har du skam tilknyttet kroppen din og din seksualitet?

Ellers vil jeg bare oppfordre deg til å være ærlig, når det blir aktuelt med sex med en mann. De færreste menn vil nok tenke at du er jomfru, men det trenger ikke være noen dealbreaker. Det er viktig at du forteller det, og ikke bare tror at du kan klare å skjule det. Du vil ikke være den første kvinnen (eller mannen) i verden som har blitt 30 uten å ha sex, men det ER mulig (hvis du ønsker det).

Anonymkode: 2a55c...e72

Jeg har prøvd så og si alt/det meste av sexleketøy og 'triks i boka' eller hva en nå skal kalle det, men ingenting har fungert for meg dessverre. Jeg har ikke noe skam knyttet til kroppen min eller meg selv, så vet ikke hvorfor jeg har fått det problemet med at jeg aldri har klart å få orgasme.

AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 11.53):

Jeg var i nøyaktig samme situasjon, i samme alder! Dette gjorde jeg: 

Lastet ned tinder. 

Chattet med mange forskjellige menn, hadde telefonsamtaler med de som var aktuelle å møte.

Gikk på dater - uten forventning om å finne kjæreste eller et ligg. 

På denne måten fikk jeg øvd meg på å være rundt menn, som var min første prio. Nytter ikke å ha sex, hvis man føler det er unaturlig å chille med en mann i en avslappet setting. Start med uforpliktende dating, ikke skap noen forventninger til hva du vil ha ut av en date, tenk at du kanskje får en ny venn ut av det. Etterhvert vil det gå lettere og lettere. For meg tok det ca 3 måneder fra jeg begynte å date, til jeg fant en jeg følte meg komfortabel nok med, til at vi hadde sex. 

Anonymkode: 364a8...44e

Så fint å få svar fra noen som har vært i samme situasjon, det virker også som du hadde en veldig fin fremgangsmåte så jeg tenker nok at jeg kanskje skal forsøke meg på en lignende fremgangsmåte. Men var du ærlig om at du aldri hadde hatt sex før og når i datingprosessen sa du det i så fall? Jeg er litt usikker på når det er best å si det? Jeg tenker jo i alle fall etter et par dater + at man føler at daten er en som man faktisk ønsker å satse på (og også ha sex med). Men hadde vært greit å vite litt mer når det er best å åpne opp om det?

Tvist skrev (På 27.7.2024 den 13.21):

Ville prøve litt med en vibrator, se om du kan få en orgasme med det. Ellers prøv å bli kjent med menn, jeg går på dansekurs, der blir jeg kjent med menn og får være nær dem. Men du må selvsagt også være interessert i det. Eller møt menn på andre arenaer som interesserer deg, prøv å bli trygg på å prate med menn i starten. 

Jeg har allerede forsøkt vibrator uten hell og en god del andre sexleketøy og onanerrings metoder også men uheldigvis klarer jeg ikke komme i nærheten en gang.

Bamseklemmer skrev (På 27.7.2024 den 20.05):

Jo.. det er ofte slike historier jeg hører fra "jomfruer".. og jeg skjønner meget godt at dette er et dilemma. For meg gjør det ingenting om en kvinne er jomfru, for jeg hjelper hun med å komme seg ut av comfortsonen. Vi har lange samtaler som gjør oss begge trygge.. vi ligger sammen uten å ha sex.. vi pjusker på hverandre og kjenner på tillit og nærhet. Når hun da føler på tryggheten, så skjer det med tålmodighet og høy sexlyst. Masse kosing og prat på hodeputa rett etterpå. Da føler hun også på den hærlige rusen av å ha kommet ut av comfortsonen. 

Du ser TS.. at det er ikke erfaring og teknikker som gir god sex, det er tillit, trygghet og tålmodighet. Og det å innser at sex ikke er farlig, sex handler mere om å hjelpe og vise omsorg til hverandre.. Det er en del av hverdagsromantikken👍💞

Det høres jo bra ut å ha samtaler slik at man blir ekstra trygg. Jeg tenker det vil være viktig for meg også.

Isambard skrev (På 28.7.2024 den 12.32):

Jeg tenker det optimale er å være i et trygt forhold hvor dere tar ett steg om gangen. Jeg tenker at det å være jomfru på 30 er mye vanligere enn mange tror. Ingen oppegående for menn vil dumpe deg for det.

Jeg har en liten mistanke om at det med å være uerfaren er en unnskyldning du bruker overfor deg selv for å utsette ting.

Jeg tenker også at det er det optimale, å ta det så sakte man trenger for å få en god erfaring liksom.

Og ja, du har nok rett i det at jeg bruker det som en unnskyldning for å utsette, fordi jeg synes jo det er skummelt og da føler jeg på en måte at det letteste blir å utsette men dessverre så gjør det jo det mye verre å faktisk gjennomføre det å ha sex med noen. Så sånn sett lurer jeg vel bare meg selv. Men har lovt meg selv å gjøre en reell innsats nå da...

Skrevet

Når du først har ventet lenge er det nok lurt om første gang blir en positiv opplevelse. Personlig merker jeg at de som kun har hatt sex med folk de bryr seg om oftere klarer å "slå seg løs" i senga. Tenker det kommer naturlig når du dater og får ordentlig følelser for en fyr 

• Liker 1
Skrevet

Du kan prøve å stikke hull jomfruhinnen selv, hvis du ikke allerede har gjort det. Noen har ikke den hinnen, fordi de har syklet eller et eller annet. Så må du ikke opphøye angsten i romantikk. Det er kun en mann. Og du er kun en dame. Sannsynligvis må du møte noen flere før du finner den rette. Så bare tenke på det som et praktisk, hyggelig møte.

AnonymBruker
Skrevet

Mann her. Jeg hadde ikke sex før et par måneder før jeg fylte 30 selv. Det gikk helt fint. Jeg var så kåt i øyeblikket at manglende erfaring føltes mest som en ubetydelig faktaopplysning. Jeg levde meg helt inn i situasjonen, og det var en kjempefin opplevelse. Sex er lett å lære. Selv om man ikke er verdensmester med en gang kommer det mye mer instinktivt enn andre aktiviteter.

Anonymkode: ea907...054

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Tråden er ryddet for kontaktannonse. 

Matas, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...