Gå til innhold

Blitt invitert på besøk, men ønsker ikke å dra

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min tidligere nabo og venninne har invitert meg og datter på besøk, men vi ønsker ikke å dra på besøk fordi leiligheten er nedgrodd i skitt, full av insekter og de gamle møblene har støvmidd som klør hver gang min datter sitter i sofaen hennes. 

Vi forsøkte å ta opp renhold og utskifte av møbler men det ble tatt ille imot.

Hvordan avslå besøk for all fremtid uten å såre?

Anonymkode: 95938...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av og til er det bedre å såre, og få noen ut av livet ditt, enn å fortsette lidelsesbesøkene.

Anonymkode: d867e...1c4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslå å møtes ute? 

Anonymkode: de14f...25c

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du avslå hver gang hun inviterer eller avslutte vennskap. Du kan ikke drive å ljuge og skjule at hun egentlig ikke er bra nok for deg. 

Anonymkode: b1ca4...c75

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nei takk" er en fullstendig setning.

Anonymkode: 8b47b...287

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja her må du  egentlig si fra. At du rett og slett ikke ønsker å komme dit når det er så grisete.  Men at dere kan møtes andre steder. Enten tar hun tak i det og fikser det.  Eller møtes andre steder. Eller kutter deg ut. Litt tøff kjærlighet kan av og til hjelpe

Anonymkode: e5bd0...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Min tidligere nabo og venninne har invitert meg og datter på besøk, men vi ønsker ikke å dra på besøk fordi leiligheten er nedgrodd i skitt, full av insekter og de gamle møblene har støvmidd som klør hver gang min datter sitter i sofaen hennes. 

Vi forsøkte å ta opp renhold og utskifte av møbler men det ble tatt ille imot.

Hvordan avslå besøk for all fremtid uten å såre?

Hvordan kan du vite at det er støvmidd i sofaen? 

Anonymkode: f1edb...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Løfta sikkert putene og kikka med mikroskop.

Anonymkode: bf5f1...e87

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er støvmidd i alle sofaer. Og gardiner. Selv ytterjakker. 

En 5 år gammel hodepute består av 20% etterlatenskaper etter støvmidd, derfor de skal vaskes og byttes jevnlig. 

Anonymkode: f0e16...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og avslå besøk for all fremtid uten og såre er vel litt vanskelig. Kan du invitere hjem til deg eller møte de ute? Skjønner forslag om renhold og utskiftning av møbler ble tatt ille opp, så det rare her er jo at du har blitt invitert igjen. 

Anonymkode: 18cd1...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det er støvmidd i alle sofaer. Og gardiner. Selv ytterjakker. 

En 5 år gammel hodepute består av 20% etterlatenskaper etter støvmidd, derfor de skal vaskes og byttes jevnlig. 

Så du mener at alle skal bytte sofaer hvert 5 år? 

Du er morsom...hva med antikke møbler da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare si nei når hun inviterer? Om hun nå bor langt unna deg, kan du jo eventuelt legge deg inn på hytte/hotell og møtes på dagtid. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du må si nei for all fremtid.

Anonymkode: 00039...cf9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omsorg å gi en ærlig beskjed på hvorfor man ikke kommer under slike omstendigheter. 

Denne verden vi lever i nå hvor folk ikke har ryggrad til å ta opp upopulære ting fordi det kan "såre" tar ingen ende.. Ikke rart folk går i bakken over den minste ting lenger. 

Anonymkode: 69dc0...426

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvem sier at man må skifte sofaer hvert 5. år? 

Det går helt fint å leie en våtstøvsuger, skifte tekstil osv osv før man skifter hele sofaen. Sånn til opplysning. Mulig det kom som en stor overraskelse og sjokk for deg, men det er faktisk mulig. 

Anonymkode: 69dc0...426

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du hørt om å rense møbler? Vi renser alt av stoffmøbler 1-2 ganger i året, syns det er ekkelt å være hos folk som har en sofa på 10’ende året som aldri er renset eller noe. 

Anonymkode: 57431...fd3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hodepute, skrev jeg, ikke sofa :)

Støvmiddens største lekeplass. Varmt og fuktig hver dag, rester av hud og hår, godt med svette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hodepute, skrev jeg, ikke sofa :)

Støvmiddens største lekeplass. Varmt og fuktig hver dag, rester av hud og hår, godt med svette. 

*For å også kommentere sofaer, selv om du alt har fått svar. 

I likhet med andre så renser jeg sofa innimellom. Støvsuger grundig en gang i måneden omtrent, lett over ellers. Bruker damprens for tekstiler en sjelden gang. 

Og så er jo sofaen et sted der man stort sett har på seg klær (støvmidd lever av rester etter hud og hår). Og er ikke utsatt for samme fukt og slikt som en hodepute, så blir noe helt annet.

Men rense gjør man jo selvfølgelig likevel. Som med alt annet av tekstiler i et hus. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fint si hva man mener og mene hva man sier, uten å si alt. Er det slik at du mener hun mangler boevne, bør du si fra til psykisk helsevern i kommunen. Kanskje hun trenger hjelp?

Er det slik at du bare er lei vennskapet, står du fritt fram til å avslutte det. Men gjør det med hjertet ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

*For å også kommentere sofaer, selv om du alt har fått svar. 

I likhet med andre så renser jeg sofa innimellom. Støvsuger grundig en gang i måneden omtrent, lett over ellers. Bruker damprens for tekstiler en sjelden gang. 

Og så er jo sofaen et sted der man stort sett har på seg klær (støvmidd lever av rester etter hud og hår). Og er ikke utsatt for samme fukt og slikt som en hodepute, så blir noe helt annet.

Men rense gjør man jo selvfølgelig likevel. Som med alt annet av tekstiler i et hus. 

Dette. En annen ting... har hun små barn så er nok den sofaen gjennomvasket enn om med flekker... tenk på alle uhell og omgangssyke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og avslå besøk for all fremtid uten og såre er vel litt vanskelig. Kan du invitere hjem til deg eller møte de ute? Skjønner forslag om renhold og utskiftning av møbler ble tatt ille opp, så det rare her er jo at du har blitt invitert igjen. 

Anonymkode: 18cd1...efa

Hun ble sur og mente at det ikke var så ille for hun hadde jo nettopp vasket og ryddet. Hun mener vi overdriver. Men sannheten er at leiligheten ikke ser ut. Det er skitt og fett overalt. Møkkete gulv, fettete vegger, tykt lag med støv på duk og alle overflater rundt tv, bilder, vinduer. Og badet.. Herremin!

Det har gått en stund siden dette skjedde og hun sier hun har ryddet mer siden da, men bildene hun har lagt ut viser at det ikke helt stemmer.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min datter har støvmiddallergi. Derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...