AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #1 Skrevet 27. juli 2024 Er så rystet over drapet som har skjedd i Sverige med den 14 år gamle jenta. Ungdommer på samme alder er pågrepet og siktet. Som mor selv kan jeg ikke begripe hva alle disse foreldrene nå går gjennom. Heldigvis er det sjelden slike ting skjer i Norge, men det skjer her også. Det er rett og slett skummelt at ungdommer i så lav alder mister grepet og kan ta liv. Vet ikke hvor jeg skulle poste denne, men prøver her siden det gjelder barn, og vi er mange foreldre her inne. Hva tenker dere driver barn og unge til å begå slike handlinger? Den ene siktede var visst under omsorg av barnevernet fra før, og har stukket av flere ganger fra institusjoner sto det i avisa. hvor går det galt? Anonymkode: 9afad...74a
Nysgjerrig95 Skrevet 27. juli 2024 #2 Skrevet 27. juli 2024 Samfunnet vi lever under. Enorme krav og forventninger fra alt for ung alder. Teknologi og sosiale medier. Synes oppriktig så synd på de som vokser opp i dag, jeg skal aldri har barn, orker ikke tanken på å sende et nytt liv inn i jævelskapet
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #3 Skrevet 27. juli 2024 Nysgjerrig95 skrev (1 time siden): Samfunnet vi lever under. Enorme krav og forventninger fra alt for ung alder. Teknologi og sosiale medier. Synes oppriktig så synd på de som vokser opp i dag, jeg skal aldri har barn, orker ikke tanken på å sende et nytt liv inn i jævelskapet Ungdomsmiljøene i Sverige, spes Stockholm har blitt ille. mye gjengkriminalitet. Listhaug har advart om svenske tilstander kan komme til Norge også. Regjeringen må ha en stor satsing på nok ansatte i barnehage, skoler, nok tilgang til bup og hjelp til de som trenger det. Sette inn ressurser til barn i skolen som trenger det. Mer økonomisk støtte til familier med lav økonomi. Vi må bruke penger på det som skal bli framtiden vår. I tillegg bør det bli begrensinger og aldersgrenser på sosiale medier. hbordan gjennomføre alt dette aner jeg ikke. Men noe må gjøres. Ungdom må kjenne på livsmestring. Det skal være trygt å sende en 14 år gammel jente på pysjparty til venninner uten et slikt utfall. nå må staten både i Norge og Sverige ta kontroll. bruk penger på barna, og mindre penger på innvandrere. Anonymkode: 9afad...74a 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #4 Skrevet 27. juli 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er rett og slett skummelt at ungdommer i så lav alder mister grepet og kan ta liv. Anonymkode: 9afad...74a Selvsagt skummelt. Men er ikke overrasket. Om noe så ønsker jeg og mange å få ned den kriminelle lavalderen nettopp fordi det finnes yngre barn enn 15 år inger som kan gjøre de verste forbrytelsene. Anonymkode: 2e5f1...3fd
frivis Skrevet 27. juli 2024 #5 Skrevet 27. juli 2024 2 hours ago, Nysgjerrig95 said: Samfunnet vi lever under. Enorme krav og forventninger fra alt for ung alder. Teknologi og sosiale medier. Synes oppriktig så synd på de som vokser opp i dag, jeg skal aldri har barn, orker ikke tanken på å sende et nytt liv inn i jævelskapet Ja sånn går det. Nordmenn bare prater om hvor ille det er, men 98% stemmer på å ødelegge landet vårt. Galskap.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #6 Skrevet 27. juli 2024 Jeg tror ikke dette var ungdom med normal, trygg oppvekst. Som du skriver, så var jo den ene siktede under barnevernet og hadde stukket av fra institusjoner. Anonymkode: 4485f...f05 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå