Gå til innhold

Bivirkninger spiral, eller noe annet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Litt bakgrunnsinfo; jeg er 36 år, har to barn på 8 og 10 år, og har hatt hormonspiral i 3 år. Den ble satt inn pga store blødninger under mens, og behov for prevensjon. Er i full jobb som avdelingsleder på et sykehjem. Har jobbet mange år som sykepleier i hjemmetjenesten før jeg startet som leder på sykehjemmet for to år siden. 

Jeg er introvert fra før av, men føler jeg de siste årene har blitt enda mer. Dette har kommet snikende, dvs jeg vet ikke når det oppsto, annet enn at det har vart noen år. 

Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men føler jeg «står utenfor meg selv» på en møte. F. eks: hvis alle andre rundt meg ler, så føler jeg ikke behovet for å være med hverken på samtalen eller å le. Jeg ler fordi det er forventet at jeg skal le, på en måte. Jeg kunne like så gjerne bare satt «utenfor» og ikke vist en mine, mens alle andre ler og er med på samtalen. Er blitt mye mer likegyldig til alt. Gir lite av meg selv. Er ikke den som gir mest av meg selv til vanlig, men føler de siste årene så har jeg gjerne bare kunnet vært «usynlig» og bare observert hva det snakkes om/gjøres.  

Har den siste tiden begynt å tenkt på om det er noe med hormonspiralen som kan ha skyld i dette, eller om det kan være en (langvarig) mild depresjon? Jeg aner ikke 🤷🏻‍♀️ siden det har kommet gradvis, og jeg aldri har vært en veldig sprudlende og utadvendt person, så føler jeg ikke at det over natten har skjedd en endring. Men at det over lengre tid har forsterket min introverthet. Dette gjelder både sosialt med venner, på jobb og med familie. 

Noen tanker? 

Anonymkode: dc26a...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...