AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #1 Skrevet 26. juli 2024 Jeg er en ung og slank jente. Har slitt med spiseforstyrrelser(anoreksi) i lang tid. Sliter fortsatt. Noe av det værste er hvordan jeg ser på kroppen min, og hvordan den begynner å endre seg til en «dame kropp». Moren min sier at damer er ikke skapt for å ha et såkalt «thigh gap» mellom lårene, eller sixpack/markerte magemuskler. Dette er det jeg har i mine ønsker. Jeg synes det er veldig vanskelig å vite hvordan jeg skal se ut, og hvordan andre vil at jeg skal se ut. Hva er feil, og hva er riktig? Anonymkode: abb74...d54 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #2 Skrevet 26. juli 2024 Sixpack på damer er jo ikke attraktivt. Anonymkode: ec26a...6df 2 7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #3 Skrevet 26. juli 2024 Hør på moren din. Anonymkode: 2e425...e2f 5 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #4 Skrevet 26. juli 2024 Vi er bygd forskjellig med forskjellige gener. En familie kan ha like panner, like rumper, døtre kan arve morens kroppsform. I noen familier har jentene store bryster eller epleform. Gener er det lite vi kan gjøre noe med. Så lenge du er sunn og frisk, så er det det som teller. Jeg har hatt et litt vanskelig forhold til kropp siden jeg var 13. Jeg har hatt litt ønsker om å være veldig tynn, og det var perioder hvor jeg gikk veldig inn for det. Motivasjonen min endret seg derimot nå for ikke lenge siden. Blir jeg så tynn som jeg håpte، vil jeg se ut som en gammel dame. Det er jeg ikke. Jeg er slank, har en liten pouch på magen etter fødslene, låra har møtt hverandre nå siste halvåret selvom jeg skulle ønske det drøyde litt.. Men kvinnekroppen er ikke bare èn kropp. Heldigvis. Lav, høy, tynn, formfull, vanlig, forskjellig type former. Man kan godt trene, men det er ikke vits å overdrive på noe vis for det er ikke særlig fint. Man kler best å være naturlig... Anonymkode: 591c9...cfb 1 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #5 Skrevet 26. juli 2024 Man skal ha kroppsfett og man skal ha muskler (synlig eller ei). Det er fullt forståelig at det er et vanskelig spørsmål, men det sunneste svaret er at kroppen skal se sunn ut. Dette kan være vanskelig å se for seg, og spesielt hvis man har en spiseforstyrrelse. Magen som krøller seg når man sitter, dobbelhaken som viser seg fram når man ser ned eller ligger, cellulitter, strekkmerker og mer til er både helt fullstendig normalt. Kropper finnes i alle former og fasonger, både innenfor sunne og usunne rammer. Overvekt og undervekt er usunt for kroppen, normalvekt er sunn - ut i fra dette kan dette måles med BMI som utgangspunkt, men stort sett må man se kroppen utad - og aller helst blodprøver. Jeg ser sunn ut, men med BMI beregning så er jeg på grensa til undervektig. Derfor kan man ikke beregne sunn vekt ene og alene på BMI. Jeg har både dobbelhake, en flat og litt bollemage(om det var en forståelig beskrivelse på det😅) som også krøller seg når jeg sitter. Også er det ikke viktigst om hvordan andre vil at du skal se ut, men hvordan du vil se ut. Men det absolutt viktigste er at det blir gjort på en sunn måte! Ønsker du six-pack, så må dette trenes fram - men trener man uten rett ernæring vil kroppen ødelegges fullt og helt. Thigh gap er mere vanlig hos de som er veldig slanke, og er nok aller mest genetisk bestemt forhold til kroppsfasong enn noe annet. Noe man med andre ord har lite kontroll på. Det eneste svaret som er 100% riktig her, er at man skal være sunn. Anonymkode: ba6a9...1e4 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #6 Skrevet 26. juli 2024 Om man har thigh gap er genetisk. Jeg måtte vært direkte overvektig for å ikke ha thigh gap, mens andre er tynne og har likevel lår som gnisser. Så moren din har et halvt poeng her. Alle som trener nok og riktig og som spiser bra mat i passe mengde får sixpack. Det er bullshit at kvinner ikke kan være spreke og ha markerte magemuskler. Jeg er snart 50 år og har fortsatt sixpack. Men ligger heller ikke på sofaen foran en TV all min fritid. Moren din får NULL poeng på sin frekke og løgnaktige påstand om at kvinner ikke er skapt for å ha magemuskler. Anonymkode: 9d028...2c0 4
Thomasine Skrevet 26. juli 2024 #7 Skrevet 26. juli 2024 Sunn ja, men så er det også preferanser hos både kvinner og menn som spiller inn. Personlig liker jeg menn med litt muskler, men de skal ikke ha sixpack. Jeg liker litt å ta i og kose med. Det vet jeg gjelder noen menn også…de liker ikke for tynne eller tykke. Og så finnes det de menn som liker damene frodige og ferme og andre igjen prefererer radmagre, spinkle og spe. Smaken er som baken…ingen klar fasit. 🤷🏽♀️👌
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #8 Skrevet 26. juli 2024 Sterke kvinner blåser i hva andre mener om kroppen deres. Menn liker alt, så de trenger du hvertfall ikke bekymre deg over. Om du vil ha kjæreste. Ekstremt magert og ekstrem fedme er for spesielt interesserte. Alt mellom er ok. Anonymkode: 76644...30a 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #9 Skrevet 26. juli 2024 Har slitt med det samme, jeg liker ikke at kroppen ser mer kvinnelig ut. Dette er så klart anoreksi som planter i hodet mitt, men det gjør meg ukomfortabel å få mer former spesielt på lår/rumpe... Det finnes ikke noe fasit på hvordan en kvinne skal se ut, det viktigste er jo å være sunn. Anonymkode: 2e98c...81a
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #10 Skrevet 26. juli 2024 Jeg tenker at en kvinnekropp skal ha hode, torso, armer og bein (det er forsåvidt ikke absolutte krav, det heller), ikke veie 30 kilo og ikke 150. Alt mellom der er helt ok, jeg bruker lite tid til å tenke over både andres kropper og min egen (som er halvgammel og helt normal, noe er pent og noe mindre pent, men den funker). Anonymkode: b25c4...1ec 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #11 Skrevet 26. juli 2024 Se rundt deg. Hvordan ser moren din ut? Nabodamen? Tanten din, bestemoren din, den gamle læreren din, moren til venninnen din, damen i kassen på butikken... Ingen har noen ønsker om hvordan du skal se ut. Det er bare du selv som har, det har de fleste av oss. Men det som er vanskelig er å akseptere seg selv som man er. Du er ikke kroppen din, kroppen din er bare "et verktøy som transporterer sjelen din", for å sitere fra en sang (*egen oversettelse). Det tar tid å lære å bli glad i seg selv, så enig med en over her: lytt til moren. Hun vil ditt beste ❤️ Anonymkode: 2fcb7...112 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #12 Skrevet 26. juli 2024 Timeglass-form er vell egentlig standarden og sett på som det mest ideele for en kvinne. Anonymkode: be6de...acb 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #13 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Timeglass-form er vell egentlig standarden og sett på som det mest ideele for en kvinne. Anonymkode: be6de...acb Ikke i japansk tradisjon. For å få en kimono til å sitte pent er det "riktig" å ha rettest mulig kropp. Nå har det nok endret seg med tiden der også, men poenget er at hvordan kropper "bør" er ut ikke er et svar med to streker under, men sterkt avhengig av kultur og tid. I samfunn der mat var et knapphetsgode var det finest å være litt tjukk. I vår tid der kropp blir et bilde av selvkontroll er det finest å være tynn. Utfra et biologisk perspektiv er fruktbarhet viktig, kanskje timeglass, store pupper og brede hofter kommer derfra? Uansett. Smaken er som baken, kommer i alle fasonger holdt jeg på å si. Og alle er ok. Anonymkode: b25c4...1ec 2 1 1
BerntHulken Skrevet 27. juli 2024 #14 Skrevet 27. juli 2024 Som Katrina Bowden i Tucker and Dale VS evil.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #15 Skrevet 27. juli 2024 Tja,jeg liker "tykke" damer. Derfor er jeg lykkelig gift med ei som har litt mer bryster,armer,rumpe samt en stor og myk mage. Skikkelig god Bamsemor.❤️❤️ Anonymkode: 9a7e6...149 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #16 Skrevet 27. juli 2024 I slike tråder blir det alltid rakket ned på slanke kvinner fordi en ønsker å støtte opp under at alle er vakre. Jeg skjønner ikke hvorfor en ikke kan si det uten å rakke ned på veltrente eller slanke kvinner. Det er ikke noe bedre å rakke ned på slanke enn overvektige eller andre former. Anonymkode: 4e34b...337 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #17 Skrevet 27. juli 2024 Hei du! Kroppen kommer i alle fasonger. Slik jeg har forstått de fleste menn synes de det er fint med litt former på kroppen:) man må ikke ha sixpack for å være attraktiv i deres øyne. Når man blir mamma er det heller ikke noe ønske fra barna man er så tynn som mulig. Som sønnen min sier «Det er deilig at magen din er litt god og myk». Jeg tenker at en sunn vekt er en vekt du klarer å holde over tid, der du kan leve og unne deg ting uten å få dårlig samvittighet. Anonymkode: c9b32...6e3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #18 Skrevet 27. juli 2024 Løft vekter. Bli sterk. Kvinner trenger muskler hele livet. Livet er lettere med muskler. Løft vekter eller tren med egen kroppsvekt minst 3 ganger pr uke. Dette vil gi deg en sunn og bra kropp. Spis sunn og god mat. Alle burde løftet vekter hver uke. Anonymkode: da56f...103 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #19 Skrevet 27. juli 2024 Alt mellom 50 og 150 Kg.er vakkert. Stor rumpe,eller liten rumpe,fleskelår eller beinrangel. Liker litt av alt. Jeg er gift med verdens vakreste,hun er midt i mellom 50-150 Kg. kanskje. Bollekinn,pupper,rumpe,lår og god og myk mage. Anonymkode: 9a7e6...149
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #20 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg er en ung og slank jente. Har slitt med spiseforstyrrelser(anoreksi) i lang tid. Sliter fortsatt. Noe av det værste er hvordan jeg ser på kroppen min, og hvordan den begynner å endre seg til en «dame kropp». Moren min sier at damer er ikke skapt for å ha et såkalt «thigh gap» mellom lårene, eller sixpack/markerte magemuskler. Dette er det jeg har i mine ønsker. Jeg synes det er veldig vanskelig å vite hvordan jeg skal se ut, og hvordan andre vil at jeg skal se ut. Hva er feil, og hva er riktig? Anonymkode: abb74...d54 Det er ikke noe fasitsvar på hvordan du skal se ut, og drit i hvordan andre vil du skal se ut. Du er ikke kommet til jorda for å please andre. En kvinnekropp kan se ut på ulike måter. Det beste er å være noenlunde normalvektig, men det er mye innenfor normalvekt, og folk har ulike proporsjoner. Viktigst å være sunn. Anonymkode: e6e26...b81 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå