Gå til innhold

Par i lang tid med barn/hund, hvor ofte dater dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har vært sammen lenger enn 5 år og har barn eller hund som det må skaffes pass til.

Føler alle andre er ute og dater/overnatter på hotell eller ferierer «alene», eller er det noe jeg innbiller meg? Hvor ofte er det vanlig å skaffe pass for å bare pleie parforholdet utenfor hjemmet?

Anonymkode: 34a75...a0f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hotel sover ingen av oss frivillig på i fritiden bare for å gjøre det. Hundene har alltid hvert hjemme alene om vi begge drar ut en tur ( skjer skjeldent) . ungene hadde  kanskje barnevakt en gang i måneden når de var mindre, men da er vi gjerne bare hos en nabo. Vi pleier forholdet hver dag, enten sammen eller ved å la den andre være alene. Vi bor jo sammen tross alt, ser hverandre nok, og gjør mye sammen som familie. 

Anonymkode: 5e743...c71

AnonymBruker
Skrevet

Vært gift i 15 år, to barn. Dater aldri (sikkert 7-8 år siden vi gjorde noe bare vi to) og nå er jeg lei. Hans idé av en date er å gå en tur eller Netflix på sofaen, blir aldri med på det jeg foreslår av restaurant/kino/konsert/hotell.

Anonymkode: c24ff...f90

AnonymBruker
Skrevet

Vi dater aldri. Har aldri skaffet barnevakt kun for å pleie forholdet. Har tre barn der eldste er sju år.

De fleste vi kjenner med barn har av og til barnevakt for å date/pleie forholdet, men ikke alle.

Anonymkode: 3005b...7f4

AnonymBruker
Skrevet

En par ganger i året. Men vi prøver også å finne tid i hverdagen. 

Anonymkode: 086a2...e87

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som har vært sammen lenger enn 5 år og har barn eller hund som det må skaffes pass til.

Føler alle andre er ute og dater/overnatter på hotell eller ferierer «alene», eller er det noe jeg innbiller meg? Hvor ofte er det vanlig å skaffe pass for å bare pleie parforholdet utenfor hjemmet?

ca en gang i året?

Anonymkode: a02d3...0ca

AnonymBruker
Skrevet

Ikke heeeelt det du spør om, men vært sammen i over 3 år og har to hunder - men vi har hatt hund siden dag 1. 

Vi drar stort sett på dates i nærområdet, slik at hundene kan etterlates hjemme. Dette kanskje en gang i mnd i gjennomsnitt? Ingen av oss er særlig glad i vinter, så dates er stort sett en del av vår/sommer/høst. 

Utenom ferier, er det to helger gjennom hele forholdet vi har hatt behov for helgepass ved utenbysreise. 

Selvfølgelig med hunder er det litt mer tid i hverdagen til oss, forhold til hvis det var barn. 

Anonymkode: 74297...997

Skrevet

Vi har barn, og vært sammen i 13 år. Vi «dater» utenfor husets fire vegger svært sjeldent. Dette har vi løst med å gjøre noe koselig hjemme, lage mat sammen, dele flaske vin osv. De gangene min mor besøker oss benytter vi anledningen til å dra ut og spise eller bare gå tur uten barn. Vi prøver å finne tid i hverdagen, og tilpasser oss til aktuell situasjon som da er bundet til barn. Det har funket veldig greit, men selvfølgelig savner jeg spontaniteten. 

barnepass har vi dårlig erfaring med, og derfor har det ikke være aktuelt.. 

AnonymBruker
Skrevet

Dater aldri. Har tre barn der eldste er 9. Men vi var sammen i 15 år før han kom så vi har egentlig følt at vi har gjort unna datingen i den forstand. Nå lager vi sene helgemiddager eller eventuelt går ut hele familien og spiser. 

Anonymkode: 56ca8...28a

AnonymBruker
Skrevet

Spise middag ute skjer kanskje 1-2 ganger i året. De årene vi har hatt baby har den blitt med. Hotell har vi gjort en gang i løpet av 9 år og det var fordi vi skulle i bryllup. 

Anonymkode: 2f340...c87

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Selvfølgelig med hunder er det litt mer tid i hverdagen til oss, forhold til hvis det var barn. 

Anonymkode: 74297...997

Det varierer nok veldig. Selv har vi ung brukshund som må bli brukt hver dag (med en innlagt pausedag bare en sjelden gang), mens vi har et vennepar med barn som som spedbarn stort sett sov i vogna si når de var ute sosialt, og nå er barnet 100% i bhg mens mor jobber 40% og dermed har mye egentid.

Vi har selvsagt valgt å ha en krevende og stor brukshund, men det har vært enklere for vårt vennepar å finne på ting og være sosiale mens barnet var lite og vi samtidig hadde en (langt fra ferdig oppdratt) unghund hvertfall. 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi hadde vel en helg i året der vi hadde barnevakt og fant på noe/hotell.

Utover denne helgen en gang i året, så hadde vi barnevakt en kveld i ny og ne om vi skulle noe spesielt. På en konsert eller lignende.

Anonymkode: 70405...82d

Skrevet

Etter forrige barn ble ett par år ble det vel ca. 1 kveld i året med restaurant og kino. Nå har vi baby igjen, og det tar vel 1-2år før det blir ny "date" ser jeg for meg..

Når barna blir litt større har jeg veldig lyst på ei helg på hotell med bare mannen! Men akkurat nå holder det med de små hverdagsøyeblikkene 😊

AnonymBruker
Skrevet

To barn her. Sammen i 20 år.

Må man ut for å dra på date?

Vi er på utedate kanskje 1-2 ganger i året. Nå begynner barna å bli store (9 og 11), og vi har mer frihet til å dra ut på kveldene, men vi har likevel ikke dratt ut oftere enn da de trengte pass.

Vi har sofadate veldig ofte, iblant hver helg. Lager noe godt å spise/take away, et glass vin, strømmer film/serie/komishow osv, brettspill, gode samtaler, sex på sofaen (noe som er vanskeligere nå som barna er større fordi de er senere oppe)... Altså, vi har det kjempekoselig hjemme, vi. Mulig vi bare har et enkelt syn på dating?

Anonymkode: 60c93...4a5

AnonymBruker
Skrevet

Annen hver uke siden vi har barn 50% Vi ser på oss som kjærester som like viktig som å være foreldre. Så vi tar oss alltid tid til date, turer og andre ting for våres del.

Anonymkode: d0440...101

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

To barn her. Sammen i 20 år.

Må man ut for å dra på date?

Vi er på utedate kanskje 1-2 ganger i året. Nå begynner barna å bli store (9 og 11), og vi har mer frihet til å dra ut på kveldene, men vi har likevel ikke dratt ut oftere enn da de trengte pass.

Vi har sofadate veldig ofte, iblant hver helg. Lager noe godt å spise/take away, et glass vin, strømmer film/serie/komishow osv, brettspill, gode samtaler, sex på sofaen (noe som er vanskeligere nå som barna er større fordi de er senere oppe)... Altså, vi har det kjempekoselig hjemme, vi. Mulig vi bare har et enkelt syn på dating?

Anonymkode: 60c93...4a5

Har heller ikke prioritert dette, vi har det bra sammen og lager ekstra god mat hjemme innimellom med et glass vin til, ser filmer sammen og er ute sammen i hagen. Men kanskje følt på at vi har vært litt «unormale» og burde funnet på noe utenfor hjemmet oftere enn en gang annethvert år.

AnonymBruker
Skrevet

Et par ganger i året, kanskje. Og en langhelg på tur når der har gått et par år siden sist, haha.

Vært sammen i 24 år, gift i 14, fire barn og hund. Vil si vi er lykkelige, men ser fram til mer spontanitet når barna blir større.

Anonymkode: 6f380...58b

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hund og barn. Før barnet var 1år var det vanskelig å komme oss ut på overnatting. Men vi hadde noen få ganger pass rundt 3t og var da ute og spiste eller bare slappet av hjemme. 

Nå er barnet 2år og det er lettere med overnatting. Har vært på hyttetur og hotell. Løst det med å bestille steder som tillater dyr. 

Ellers gjelder det å være løsningsorientert. Må date bety overnatting? Hva med pass et par timer der dere går tur, bare koser dere hjemme, gjør en aktivitet sammen, går på kafe osv. Ellers har vi prøvd å være flinke noen helger og kose oss hjemme. Lager noe godt etter barnet er lagt og tar et par glass vin. Har også spilt spill.

Anonymkode: da7b5...6d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har hund og barn. Før barnet var 1år var det vanskelig å komme oss ut på overnatting. Men vi hadde noen få ganger pass rundt 3t og var da ute og spiste eller bare slappet av hjemme. 

Nå er barnet 2år og det er lettere med overnatting. Har vært på hyttetur og hotell. Løst det med å bestille steder som tillater dyr. 

Ellers gjelder det å være løsningsorientert. Må date bety overnatting? Hva med pass et par timer der dere går tur, bare koser dere hjemme, gjør en aktivitet sammen, går på kafe osv. Ellers har vi prøvd å være flinke noen helger og kose oss hjemme. Lager noe godt etter barnet er lagt og tar et par glass vin. Har også spilt spill.

Anonymkode: da7b5...6d9

Vi bor ikke i en by så skal vi prioritere å reise inn til byen så blir det mer enn noen få timer som går. Vi «dater» hjemme med ekstra god mat og vin nå og da, men altså blitt svært sjelden til at vi har ordnet pass bare for at vi skal finne på noe romantisk.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to hunder og har vært sammen i seks år. Vi reiser vel omtrent en gang i året på ferie sammen alene, i tillegg til noen langhelger. Dater skjer ofte, det kan være kinobesøk eller en langtur i skogen med kakao i termosen. Eller bare en god middag hjemme med levende lys. Synes egentlig vi dater litt hele tiden. 

Anonymkode: bc9af...e6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...