AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #61 Del Skrevet 27. juli 2024 Hvis han vil ha leiligheten alene, får han legge pokerkvelden til en gang du er bortreist. Siden du nevnte bibliotek selv: her er det mulig å bestille et studierom på biblioteket. Da får man et nøkkelkort og kan låse seg inn og ut med deg fram til 23. Kanskje er det noe lignende på det lokale biblioteket der? Anonymkode: 84418...2c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #62 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har nettopp fått høre fra samboeren min at han skal ha pokerkveld med noen venner her imorgen og at jeg bør dra ut på noe. Problemet er at jeg nylig har flyttet til hans hjemby og kjenner ingen her enda. Har møtt hans familie en gang og blitt litt kjent med et par kolleger, men har ingen jeg kan lage planer med. Jeg må være ute i flere timer og aner ikke hva jeg skal ta meg til. Ideene mine så langt er: Gå en lang tur eller ha en lang økt på treningssenter (det må bli veeldig langt, mulig ha en netflix-sesh på mobilen 😐) Gå på kino (har ikke lyst, har aldri dratt på kino alene og hvis jeg gjør dette må jeg uansett finne på noe annet også siden det ikke tar så lang tid) Ta med en bok og sette meg på en rolig vinbar eller lignende (frister ikke, jeg har en hvit måned og kommer uansett til å føle meg som Viggo Venneløs på et sånt sted, men finner ikke noen kafe som er kveldsåpen på lørdager) Synes det er kjipt å måtte finne på noe i siste liten når jeg ikke kjenner verken folk her eller byen. Aller helst vil jeg finne et sted hvor jeg kan sitte i ro og fred noen timer og jobbe med nettstudier eller lese, men ingen bibliotek eller lesesal her er åpent lørdagskvelden. Kan heller ikke dra hjem på sparket (lang reisetid, dyre billetter, vi har planer søndag). Er redd for at jeg ender opp med å gå gatelangs mens jeg venter på at det blir sent nok til at jeg kan dra hjem 😔 Noen som har gode ideer til hva jeg kan ta meg til? Anonymkode: a0829...0ab Dette er en ypperlig sjanse til å bli mer selvstendig. Tydelig at du trenger dette! Anonymkode: 4aa10...916 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gammelsmurfen Skrevet 27. juli 2024 #63 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har nettopp fått høre fra samboeren min at han skal ha pokerkveld med noen venner her imorgen og at jeg bør dra ut på noe. Problemet er at jeg nylig har flyttet til hans hjemby og kjenner ingen her enda. Har møtt hans familie en gang og blitt litt kjent med et par kolleger, men har ingen jeg kan lage planer med. Jeg må være ute i flere timer og aner ikke hva jeg skal ta meg til. Ideene mine så langt er: Gå en lang tur eller ha en lang økt på treningssenter (det må bli veeldig langt, mulig ha en netflix-sesh på mobilen 😐) Gå på kino (har ikke lyst, har aldri dratt på kino alene og hvis jeg gjør dette må jeg uansett finne på noe annet også siden det ikke tar så lang tid) Ta med en bok og sette meg på en rolig vinbar eller lignende (frister ikke, jeg har en hvit måned og kommer uansett til å føle meg som Viggo Venneløs på et sånt sted, men finner ikke noen kafe som er kveldsåpen på lørdager) Synes det er kjipt å måtte finne på noe i siste liten når jeg ikke kjenner verken folk her eller byen. Aller helst vil jeg finne et sted hvor jeg kan sitte i ro og fred noen timer og jobbe med nettstudier eller lese, men ingen bibliotek eller lesesal her er åpent lørdagskvelden. Kan heller ikke dra hjem på sparket (lang reisetid, dyre billetter, vi har planer søndag). Er redd for at jeg ender opp med å gå gatelangs mens jeg venter på at det blir sent nok til at jeg kan dra hjem 😔 Noen som har gode ideer til hva jeg kan ta meg til? Anonymkode: a0829...0ab Uhørt! Bruk tiden til å vurdere om du virkelig vil være med noen som ber deg pelle deg ut noen timer. For en type....... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #64 Del Skrevet 27. juli 2024 Her må du nesten sette noen grenser. Dere er samboere, du er ikke gjest i hans hjem der han bestemmer når du får oppholde deg i leiligheten. Har man lyst på besøk uten samboer til stede tar man opp det i god tid og det blir da et ønske ikke et krav! Det er helt vanlig at man er på besøk hos folk der andre som bor med dem er hjemme men driver med egne ting eller er litt på soverommet feks. Men det vanlige er også å avklare dette på forhånd! Ikke bare kreve. At de andre samboeren pleier å være borte når de har pokerkveld betyr ikke nødvendigvis at de andre mennene har kastet dem ut på dagen og de lydig har lystret. De fikk sikkert vite om det i god tid og valgte å finne på noe annet den kvelden. Anonymkode: 519ef...be4 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomBombadil Skrevet 27. juli 2024 #65 Del Skrevet 27. juli 2024 Jeg hadde satt meg i kjellerstua😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #66 Del Skrevet 27. juli 2024 I mitt samboerskap er det heller ikke vanlig å invitere folk hjem til oss uten å spørre den andre først og helst i god tid. Vi sier alltid ja men det er noe med å ta hensyn til hverandre og respektere at man er 2 som bor sammen og det er begges hjem der begge skal føle seg trygge og komfortable. Anonymkode: 519ef...be4 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet 27. juli 2024 #67 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det var da utrolig kort varsel! Og hvorfor mener samboeren din at du ikke bør være tilstede? Anonymkode: 8683b...3f8 Syk i hodet, mest sannsynlig. Kos deg med lykkefunnet du har gjort av en mann. For en drittsekk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #68 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har nettopp fått høre fra samboeren min at han skal ha pokerkveld med noen venner her imorgen og at jeg bør dra ut på noe. Problemet er at jeg nylig har flyttet til hans hjemby og kjenner ingen her enda. Har møtt hans familie en gang og blitt litt kjent med et par kolleger, men har ingen jeg kan lage planer med. Jeg må være ute i flere timer og aner ikke hva jeg skal ta meg til. Ideene mine så langt er: Gå en lang tur eller ha en lang økt på treningssenter (det må bli veeldig langt, mulig ha en netflix-sesh på mobilen 😐) Gå på kino (har ikke lyst, har aldri dratt på kino alene og hvis jeg gjør dette må jeg uansett finne på noe annet også siden det ikke tar så lang tid) Ta med en bok og sette meg på en rolig vinbar eller lignende (frister ikke, jeg har en hvit måned og kommer uansett til å føle meg som Viggo Venneløs på et sånt sted, men finner ikke noen kafe som er kveldsåpen på lørdager) Synes det er kjipt å måtte finne på noe i siste liten når jeg ikke kjenner verken folk her eller byen. Aller helst vil jeg finne et sted hvor jeg kan sitte i ro og fred noen timer og jobbe med nettstudier eller lese, men ingen bibliotek eller lesesal her er åpent lørdagskvelden. Kan heller ikke dra hjem på sparket (lang reisetid, dyre billetter, vi har planer søndag). Er redd for at jeg ender opp med å gå gatelangs mens jeg venter på at det blir sent nok til at jeg kan dra hjem 😔 Noen som har gode ideer til hva jeg kan ta meg til? Anonymkode: a0829...0ab Jeg hadde hivd ut samboeren. Anonymkode: 13fbd...d70 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #69 Del Skrevet 27. juli 2024 Du bør sette ned foten hvis du er ny i byen og akkurat har blitt samboer, eller dette er et nytt påfunn. Si nei. Hjemme er der du kan være når du vil. Anonymkode: 13fbd...d70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #70 Del Skrevet 27. juli 2024 Han kan ikke kaste deg ut av ditt eget hjem. Hold deg mest mulig i kjellerstue eller på soverom. Kos deg med en god bok eller podcast. Og forvent det samme av ham når du får venner og vil ha venninnebesøk. Anonymkode: 4ca69...6ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #71 Del Skrevet 27. juli 2024 Jeg ville dratt på trening, trent kondisjon og styrke. Deretter gått og tatt en matbit et med en bok og til slutt kino. Da har du slått ihjel fire timer og kan gå hjem i seng. Anonymkode: b8796...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #72 Del Skrevet 27. juli 2024 Dette er noe du bare må forklare samboeren din. Enten er han ikke vant til å ha samboer og klarer ikke sette seg inn i hvordan det er (det er DERES leilighet nå, ikke bare hans lenger), gjør han dette med vilje, for å vise en eller annen makt over deg eller så bryr han seg faktisk ikke nok om det til å ta hensyn (slik du gjør når du tenker å gå ut av huset). Hvis du bestemmer deg for å gå ut, så kan du be om å få snakke om dette med ham, si til ham at du føler deg veldig sårbar og liten nå, og vil bruke tida på å tenke på om det er sånn du vil ha det. Bli kastet ut av eget hjem på kort varsel, i en situasjon hvor du ikke kjenner noen og det ikke finnes noen steder du naturlig kan dra. Du må kommunisere at du vil dra ut og gjøre det som er naturlig, ta ei treningsøkt og så sitte litt og lese i ei bok eller hva du bestemmer deg for å gjøre.... Og så vil du gå hjem når du har vært borte 2-3 timer. Hvis ikke han vil at kompisene hans skal treffe deg enda, så må han spandere på deg et hotellrom - da vil du ha et sted å reise til, og du kan være borte hele kvelden/natta. Hvis han ikke ønsker å betale for et rom/airBnb, og du ikke får komme hjem - da blir det ikke noe av planene i morgen. Da er det jo slutt og dere har blitt sammen under falske premisser. Da er han ikke blitt samboer med deg, du er blitt en kuet leietaker som han bruker som han vil - og slik vil du ikke ha det. Jeg har vært veldig snill i mine tidligere forhold. Det har resultert i økende grad av utnyttelse og en stadig med kuet meg. I mitt nåværende forhold begynte jeg også slik. De første par årene gjorde jeg det han ville. Så skjønte jeg hvor det bar og forsøkte å endre meg. Det har ikke gått helt som ønsket, men jeg er ihvertfall ikke noe nikkedukke lenger. Vi fikk tidlig barn, og jeg har blitt værende i forholdet på grunn av det. Anonymkode: fb00d...9b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #73 Del Skrevet 27. juli 2024 Du nevner bibliotek. Har du sjekket om det er et sånt bibliotek der du kan låse deg inn med lånekortet utenom åpningstid? Men det må da være helt greit å være hjemme og oppholde deg på soverom/kjøkken. Når jaktlaget til mannen har «årsmøte» er kona/mannen/samboeren til verten til stede under middagen og så trekker hun/han seg tilbake til et annet rom eller går ut. Anonymkode: 065ae...004 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #74 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville dratt på trening, trent kondisjon og styrke. Deretter gått og tatt en matbit et med en bok og til slutt kino. Da har du slått ihjel fire timer og kan gå hjem i seng. Anonymkode: b8796...773 Du hadde akseptert at mannen allerede hadde invitert. Gir deg kort varsel. Og krevd at du var ute av huset. Men at du ikke brukte penger, samtidig som han spilte poker... Nei, du. Kvinn deg opp litt, og smell solid. Få litt selvrespekt. Anonymkode: 8fef5...b75 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #75 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Enig! Han har snakket om at de skulle ha pokerkveld, men sa ikke ifra når og at det skulle være her før nå. De fleste av vennene hans har samboer/kjæreste og de pleier visst å dra ut den kvelden så de får spille i fred... Anonymkode: a0829...0ab Hvorfor tar du ikke kontakt med de samboerne/kjærestene og går på vinbar? Anonymkode: 7f1ba...eec 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #76 Del Skrevet 27. juli 2024 For det første synes jeg dette er utrolig kjipt av din samboer. Det er ikke bare bare å være ny et sted uten å kjenne noen. Det virker som du har lyst til å etterkomme din samboers ønske, så her er et forslag: Har du møtt noen av kompisene sine kjærester/samboere? Kan du spørre de om dere skal lage tradisjon for at når gutta har pokerkveld, så kan dere ha jentekveld som går på rundgang? Forstår at det er litt ekkelt å høre med de på så kort varsel, og kanskje du ikke engang har møtt de, men hvis du og de andre synes det er en god idé, så kan det jo bli en hyggelig tradisjon. Ellers synes jeg hotell-ideen var veldig god. Enten henge i lobbyen eller helst overnatte (så kanskje han likevel godtar at du henger på soverommet med en flaske vin, snacks, take away og seriebonanza)😅 Anonymkode: 4d5e1...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #77 Del Skrevet 27. juli 2024 En ting til, noe som selvsagt er helt på siden, men eier/leier dere leiligheten sammen? Eller leier du av ham? Du vet sikkert hvor jeg vil, men 50/50 på ekte gir bedre maktbalanse. Sørg for å ha god nok inntekt til alltid å kunne klare deg selv🥰 Anonymkode: 4d5e1...f81 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #78 Del Skrevet 27. juli 2024 Jeg syns dette er et rødt flagg og at du bør sette opp en liten oversikt og se om dette forholdet egentlig gir deg noe. Anonymkode: 13fbd...d70 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #79 Del Skrevet 29. juli 2024 Ut fra det du forteller, høres det ut som dere nylig er blitt kjærester, og du nettopp har flyttet inn i hans leilighet. Du har jo ikke møtt verken kameratene hans eller samboerne deres enda, da må forholdet være veldig ferskt. Jeg synes ikke at han er snill mot deg. Han vet jo utmerket godt at du ikke har noe kontaktnett, og at det er kort frist for deg til å finne på noe. I en sånn situasjon burde han sagt fra til kameratene om at hans tur må komme senere, for nå er du ny i byen (eller uten å oppgi spesiell grunn). Han burde heller vise forståelse, og være en trygghet for deg. Du kan løse dette ved at du er ute et par timer, dra på trening, til et kjøpesenter (og der kan du ta deg en matbit på kafe), eller gå deg en lang tur om det er ok vær. Så drar du til leiligheten, hilser kort på de som er der, og trekker deg tilbake til et annet rom hvor du kan se på serier og spise noe godt. Det er ingenting som tilsier at du må være borte fra leiligheten hele tiden. Når dette skrives har du vel funnet ut av det for lengst, men jeg ville likevel ha vært litt betenkt på dette forholdet. Nå fikk du et lite innblikk i hvordan han er. Anonymkode: fbe2e...250 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #80 Del Skrevet 29. juli 2024 Hva endte du opp med å gjøre, TS? Anonymkode: 1c73f...88e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå