AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #41 Del Skrevet 26. juli 2024 4 minutter siden, Goldenretriever said: Først og fremst, det er ikke ok at du føler at du må forlate hjemmet ditt når du ikke vil! Men ellers, og i tillegg til andre ideer her: Tør du kontakte en av disse andre kjærestene som blir «kastet ut» for pokerkveld? Spør hva de gjør, kanskje har du plutselig noen å være hos på pokerenkekveld? Selv om oddsene virker små, har du lite å tape. Håper du finner en løsning der du får slappet av og har en fin kveld! Tanken har slått meg, men jeg tør ikke og er redd for at det blir rart. Jeg har ikke møtt dem og selv om jeg er ny her og selvfølgelig ikke får venner automatisk, hadde det føltes kjipt å måtte kontakte dem for å få noen å være med en lørdag 😕 Jeg kommer nok til å møte dem snart, så vil helst at vi møtes naturlig på lik fot og ikke at jeg er en venneløs raring som er desperat etter å ha noen å henge med liksom. Anonymkode: a0829...0ab 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #42 Del Skrevet 26. juli 2024 Herregud for noen reaksjoner. Det er da helt normalt å be om å få ha huset for seg selv en gang i blant. Anonymkode: 54721...f65 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 26. juli 2024 #43 Del Skrevet 26. juli 2024 (endret) Altså her bør vel samboeren din tenke litt på hvor du skal plasseres? Du kjenner ikke så mange i denne byen, det er ikke sånn at du har plenty med muligheter. Jeg ville gått på kino og så dratt hjem og satt meg på soverommet med Netflix og noe mat eller snacks. Jeg har opplevd noe lignende da vi leide leilighet av en som ville bruke den en gang i året da det var et idrettsarrangement rett utenfor. Det var og mye støy i forbindelse m det og jeg hadde nylig fått baby. Her var jeg hos min mor, men om det ikke hadde gått ville jeg blitt hjemme. Du kan ikke bare hive ut folk, de må og ha et sted å gjøre av seg Endret 26. juli 2024 av fru Alving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #44 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tanken har slått meg, men jeg tør ikke og er redd for at det blir rart. Jeg har ikke møtt dem og selv om jeg er ny her og selvfølgelig ikke får venner automatisk, hadde det føltes kjipt å måtte kontakte dem for å få noen å være med en lørdag 😕 Jeg kommer nok til å møte dem snart, så vil helst at vi møtes naturlig på lik fot og ikke at jeg er en venneløs raring som er desperat etter å ha noen å henge med liksom. Anonymkode: a0829...0ab Samboeren din avtaler med dem. Gutta spanderer en god middag på alle damene. Anonymkode: 1a350...986 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #45 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tanken har slått meg, men jeg tør ikke og er redd for at det blir rart. Jeg har ikke møtt dem og selv om jeg er ny her og selvfølgelig ikke får venner automatisk, hadde det føltes kjipt å måtte kontakte dem for å få noen å være med en lørdag 😕 Jeg kommer nok til å møte dem snart, så vil helst at vi møtes naturlig på lik fot og ikke at jeg er en venneløs raring som er desperat etter å ha noen å henge med liksom. Anonymkode: a0829...0ab Det er jo ikke rart eller desperat, det er jo bare gøy. Du er jo ny i byen, og du har kjæreste til felles med disse jentene. Men ellers synes jeg hotellbar er god plan, jeg har reist mye alene så for meg så er det ikke noe stress å henge ute med meg selv. Kanskje bli kjent med noen der, om man klør etter å være sosial. Heng deg på et hotellromnachspiel. Synes faktisk det er litt rart av han å kaste deg ut av eget hjem når du ikke kjenner noen i byen og ikke har andre planer selv. Selv når man kjenner folk og har hundre å henge med, så spør man jo samboer først om man kan ha leilighet alene, man antar det ikke bare. Anonymkode: 1d967...ed7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. juli 2024 #46 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Takk for gode forslag og snille kommentarer. Dette var kjipt og jeg liker det dårlig, men han mener det ikke vondt. Han er bare vant til at kjærestene drar ut og jeg tror ikke han tenker så langt at det ikke er lett for meg å lage planer på rappen når jeg ikke kjenner noen. Men jeg vil ikke virke stakkarslig, og vil bare finne noe OK å gjøre et par timer. Så får jeg heller komme hjem mens de fortsatt holder på og gå på soverommet. Hvos du virkelig tror at han bare er korttenkt, så minn ham på akkurat dette. Ethvert noenlunde oppegående og empatisk menneske vil da innse det urimelige i at kjæresten skal vandre gatelangs for at han skal få spille poker med gutta i fred. Å stå opp for seg og sette grenser er ikke å være stakkarslig, det er det stikk motsatte. 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #47 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har du sjekket pris på hotellrom? Om du feks bestiller via coop eller LO/fagforbund etc så er det ikke så gal pris. Anonymkode: 46277...11d Hvordan bestiller man hotell via fagforbundet eller Coop? Anonymkode: a5452...83e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 26. juli 2024 #48 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Herregud for noen reaksjoner. Det er da helt normalt å be om å få ha huset for seg selv en gang i blant. Anonymkode: 54721...f65 Med 24 timers varsel? Det er ikke normalt og ikke ok! 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #49 Del Skrevet 26. juli 2024 Han vet vel at du ikke kjenner folk, at du ikke har noen selvskrevne venner eller familie å dra til, likevel ber han deg holde deg unna? Helt greit at han har avtale med kompisene om å rullere på vert av pokerkveld, men har han virkelig ikke baller nok til å si "passer ikke hos oss nå", han tar heller halen mellom bena å ber kjæresten forlate leiligheten sin? Hvis jeg hadde vært nyinnflyttet i kjæresten sin by, og han hadde bedt meg holde meg ute av våre felles bolig fordi han skulle ha guttekveld, aå hadde jeg sagt at det var helt greit, men at den kvelden hadde blitt brukt til å gå på visninger for egen leilighet. Anonymkode: f92fb...bae 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 26. juli 2024 #50 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan bestiller man hotell via fagforbundet eller Coop? Anonymkode: a5452...83e Coop hotellkupp er minimum 2 netter. Dessuten må man være medlem av Coop. I dette tilfellet er det sannsynligvis rimeligere å sjekke Finn reise, Hotels.com eller lignende. Coop Hotellkupp finner du her: https://www.coophotellkupp.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cafflatte Skrevet 26. juli 2024 #51 Del Skrevet 26. juli 2024 Dette hadde jeg ikke funnet meg i. Be han komme med forslag på hva du skal finne på de timene dette pågår. Si rett ut du ikke vet hva du skal gjøre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #52 Del Skrevet 26. juli 2024 Jeg er overrasket hvor mange som synes dette er greit. Det er ikke greit på noe vis. Og TS skal nå ikke betale for et hotellrom fordi hun ikke kan være i sitt eget hjem! Skjønner ikke helt greia. Spiller de poker med lekepenger? Hvis ikke, så har han vel råd til å spandere et spaopphold på deg siden du ikke får være hjemme i ditt eget hjem. Ellers så er jeg enig med en over, som skriver at om jeg hadde fått samme beskjed ville jeg gått på visning på andre leiligheter for å finne et annet sted å bo gitt! Anonymkode: 8d509...388 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #53 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er overrasket hvor mange som synes dette er greit. Anonymkode: 8d509...388 Har vi lest samme tråd? 99,9% av de som har kommentert her synes ikke at dette er greit. Tror faktisk det bare er en som mener det. Denne: AnonymBruker skrev (2 timer siden): Herregud for noen reaksjoner. Det er da helt normalt å be om å få ha huset for seg selv en gang i blant. Anonymkode: 54721...f65 Anonymkode: f5793...fdf 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #54 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har vi lest samme tråd? 99,9% av de som har kommentert her synes ikke at dette er greit. Tror faktisk det bare er en som mener det. Anonymkode: f5793...fdf Men veldig mange prøver hjelpe TS med ideer til hva hun kan gjøre inkludert anbefalinger av rimelige hotellovernatting. Og det gir meg et inntrykk at mange synes det er greit. Anonymkode: 8d509...388 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #55 Del Skrevet 27. juli 2024 Det er greit at de vil ha guttekveld uten damer der, men han kan ikke gi deg varsel på ett døgn når du er forholdsvis ny i byen og ikke har noen å lage avtaler med. Men nå har han gjort det, og da blir det jo ikke særlig hyggelig for deg å være der, men han kan ikke protestere på at du bruker penger! Han spiller poker selv, så du skal selvsagt få bruke penger uten at han protesterer. Hvis jeg var deg, så hadde jeg trent, gått på kino og så på et utested og drukket vin. Glemt den hvite måneden og kost meg. Enten det eller ut for å spise. Ingen bryr seg noe særlig om du er alene, for de vil være opptatt av andre ting. Anonymkode: 950c9...093 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #56 Del Skrevet 27. juli 2024 Hadde det kke akseptert å bli kastet sånn. En ting at en kan spørre om den andre personen kan være borte en stund, men ikke kreve det og særlig ikke når han vet du ikke har nettverk der. Det er dårlig gjort av han. Om du allikevel kommer til å gå ut. Gå på kino, gå på resturant og spis noe godt. Anonymkode: c912a...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #57 Del Skrevet 27. juli 2024 Jeg synes faktisk at samboeren din skal betale for en hotellovernatting. Også middag ute dersom du ikke får dpist middag før du må ut av huset. Anonymkode: 5ea70...612 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #58 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Herregud for noen reaksjoner. Det er da helt normalt å be om å få ha huset for seg selv en gang i blant. Anonymkode: 54721...f65 Da vi bodde i Oslo på liten plass, og han skulle ha vors, så stakk jeg ut til foreldrene mine over natta. Da vi flyttet på grunn av jobb, og nettverket ble mindre, og jeg samtidig var sliten etter arbeidsuke og ønsket egen seng. Da var jeg selvfølgelig hjemme, og selvfølgelig var det støttet fullt ut av mannen. Så om det passer og begge parter synes det er ok så er det greit. Men å bli jaget ut av eget hjem når jeg ikke selv ønsket, det hadde vært en dealbreaker i mitt forhold. Da kunne han fint ventet til jeg var på jobbreise, sagt det måtte bli hans tur en annen gang, eller bare akseptert at jeg satt på senga og så på serier, og hentet meg mat på kjøkkenet når jeg ønsket. Anonymkode: 8fef5...b75 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #59 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er overrasket hvor mange som synes dette er greit. Det er ikke greit på noe vis. Og TS skal nå ikke betale for et hotellrom fordi hun ikke kan være i sitt eget hjem! Skjønner ikke helt greia. Spiller de poker med lekepenger? Hvis ikke, så har han vel råd til å spandere et spaopphold på deg siden du ikke får være hjemme i ditt eget hjem. Ellers så er jeg enig med en over, som skriver at om jeg hadde fått samme beskjed ville jeg gått på visning på andre leiligheter for å finne et annet sted å bo gitt! Anonymkode: 8d509...388 Endelig en som er lik meg selv i denne tråden. Hver gang jeg i forhold har blitt behandlet slikt har jeg smelt. Satt ned foten solid med en gang. Og flere forhold ble avsluttet tidlig på grunn av slikt tull. Ja, man kan finne en løsning, men det er ikke poenget. Poenget er at det er helt urimelig å presse henne ut av eget hjem, særlig med så kort varsel. Og begynner man først å akseptere slikt i et forhold så blir man i større og større grad en dørmatte for den andre. Så hadde jeg vært TS ville det verken blitt hotellovernatting eller et innlegg på KG. Kun et kort "Det kan du bare glemme". Anonymkode: 8fef5...b75 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #60 Del Skrevet 27. juli 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg merker at jeg har mest lyst til det, men han gjorde det liksom tydelig at de helst vil ha leiligheten for seg selv og jeg føler at jeg kanskje virker rar for vennene hvis jeg bare gjemmer meg på soverommet hele kvelden 🙁 Anonymkode: a0829...0ab Ikke tenk så mye på hva han eller andre skal tenke om deg - du må fokusere på hva DU tenker om "kjæresten" din her, for dette er ikke omsorgsfull oppførsel fra han og jeg hadde (nå) aldri tillatt det. Jeg var med en fyr som gjorde slike ting, og det ble som om han testet grensene mine for hvor mye han slapp unna med. Det ble de verste tre årene i mitt liv fram til jeg fant ryggraden min. Det var en veldig vond vei å gå. Lær av mine feil vær så snill. Og du, hvis han spiller om ekte penger er han heller ikke forsiktig med penger!!! Hotell! Anonymkode: c7ff8...07f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå