Gå til innhold

Må være hjemmefra lørdagskveld - hvor ville du gått?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du trenger ikke gjemme deg, bare si at du ikke hadde noe sted å gå men at du skal la dem være i fred. 

Selv om samboeren din er så korttenkt at han ikke skjønner at det er urimelig å be deg holde deg hjemmefra så er sikkert vennene mer oppegående. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg merker at jeg har mest lyst til det, men han gjorde det liksom tydelig at de helst vil ha leiligheten for seg selv og jeg føler at jeg kanskje virker rar for vennene hvis jeg bare gjemmer meg på soverommet hele kvelden 🙁

Anonymkode: a0829...0ab

Det er du vel ikke! Du hilser så klart på dem, kanskje hjelper til med å servere noe, og så sier du at nå trekker jeg meg tilbake, ha en hyggelig kveld. Og så tar du med deg bok eller IPad inn på soverommet.

Anonymkode: a3e2c...d7c

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde blitt hjemme og så får det være en lærepenge for han at sånne ting må avklares i relativt god tid. 

Anonymkode: 2d38f...422

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for gode forslag og snille kommentarer. Dette var kjipt og jeg liker det dårlig, men han mener det ikke vondt. Han er bare vant til at kjærestene drar ut og jeg tror ikke han tenker så langt at det ikke er lett for meg å lage planer på rappen når jeg ikke kjenner noen. Men jeg vil ikke virke stakkarslig, og vil bare finne noe OK å gjøre et par timer. Så får jeg heller komme hjem mens de fortsatt holder på og gå på soverommet. 

Har hatt en ny ide som jeg kanskje liker best så langt - hotellobby/hotellbar. Det er flere litt store hoteller her i byen og jeg tror de har sitteområder. Det hadde vært bedre for meg å sitte der med laptopen eller en bok i stedet for et utested med mange folk. Tror dere det er greit å bare sette seg der og kanskje bestille noe å drikke hvis det er bar, eller blir det rart?

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde blitt hjemme og rigget meg til på soverommet. Det gjør jeg ofte uansett. 

Jeg hadde ikke gått ut uten å ha noe sted å gjøre av meg, noen å besøke eller liknende, og jeg måtte selv hatt lyst til det også, eventuelt. 

Anonymkode: ebd83...a82

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han og vennene skal visst bytte på å ha det hjemme hos hver av dem. Jeg tror ikke han vil like hotellforslag, vi må være litt forsiktige med penger for tiden og det er jo tross alt bare noen timer jeg være borte. 

Nei. Han har spurt om du kan tenke deg å være borte. «Nei» er et fullgodt svar.

Han kan ikke definere at du «bør» være borte. Han kan be deg vurdere å ta deg en tur ut. Og dersom du velger å svare nei så har han kun et alternativ som ikke er et rødt flagg. Nemlig å svare «helt i orden». (Alternativt: «vil du være med å spille?»)

Du skal kun forlate leiligheten DIN dersom DU oppriktig har lyst til det. Får din likeverdige partner deg til å føle at hans vilje trumfer din? Eller at hans ønske er viktigere enn ditt? (For «jeg vil ha pokerkveld alene er et ønske, slik «og jeg vil sitte i trusa og se Netflix på stua». Ingen av de to er viktigere enn det andre). Da dumper du han som den søpla han (eller hun) er.

Og, du? Man spør sin partner om det er greit å ha besøk. Grunnleggende respekt. Man inviterer ikke og lanserer. Man spør.

Anonymkode: 95819...759

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han vet vel at du ikke er etablert med venner og et nettverk enda? Synes hotellforslaget var glimrende. Han betaler. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hotelrom! Hadde glatt fikset det og kost meg i hjel. Bok, tv, handle litt godt å spise. Nydelig.

Anonymkode: 7a6f5...921

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde gått en tur og revurdert hele forholdet, det hadde jeg brukt tiden på. Kanskje gå innom et sted kjøpe kaffe og scrolle på Finn for en leilighet.

Anonymkode: a64f2...cc7

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde jeg vært i dine sko, ville jeg ganske enkelt lagt meg på senga og drevet med et eller annet. Jeg liker veldig godt å lese, men Netflix trenger bare en skjerm, og kan ses overalt. 

Anonymkode: 54a5f...5be

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du sjekket pris på hotellrom? Om du feks bestiller via coop eller LO/fagforbund etc så er det ikke så gal pris. 

Anonymkode: 46277...11d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for gode forslag og snille kommentarer. Dette var kjipt og jeg liker det dårlig, men han mener det ikke vondt. Han er bare vant til at kjærestene drar ut og jeg tror ikke han tenker så langt at det ikke er lett for meg å lage planer på rappen når jeg ikke kjenner noen. Men jeg vil ikke virke stakkarslig, og vil bare finne noe OK å gjøre et par timer. Så får jeg heller komme hjem mens de fortsatt holder på og gå på soverommet. 

Har hatt en ny ide som jeg kanskje liker best så langt - hotellobby/hotellbar. Det er flere litt store hoteller her i byen og jeg tror de har sitteområder. Det hadde vært bedre for meg å sitte der med laptopen eller en bok i stedet for et utested med mange folk. Tror dere det er greit å bare sette seg der og kanskje bestille noe å drikke hvis det er bar, eller blir det rart?

Det var et godt forslag. Finn en koselig hotellbar (kanskje du finner noen bilder på nett for å få et inntrykk på forhånd). Ingen vil reagere på det så lenge du bestiller deg noe. Men synes du er litt for snill med samboer, han burde iallefall få beskjed om at ok du kan være borte noen timer og så kommer du hjem. 

Anonymkode: 94039...e45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det må være en dårlig samboer som forteller at du har noen timer på deg til og forlate huset pga pokerkveld med gutta  kunne han ikke kommet forrige helg og spurt om er det greit at jeg har pokerkveld alene med gutta neste helg ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De andre samboerne har garantert venner og familie i nærheten.

Man ber ikke samboer stikke, for så å drite i hva de skal gjøre.

T shirt og treningstighst får du plass til i ei veske.

Så da kan du dra på trening, så pynte deg, og dra ut på byen.

Si til en guttegjeng at du ikke fikk være hjemme av samboeren din. Da blir det koselig.

Anonymkode: 3f6d6...0bd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Goldenretriever

Først og fremst, det er ikke ok at du føler at du må forlate hjemmet ditt når du ikke vil!

Men ellers, og i tillegg til andre ideer her: Tør du kontakte en av disse andre kjærestene som blir «kastet ut» for pokerkveld? Spør hva de gjør, kanskje har du plutselig noen å være hos på pokerenkekveld? Selv om oddsene virker små, har du lite å tape.

Håper du finner en løsning der du får slappet av og har en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette syntes jeg er urimelig av han. Mår han vet at du ikke har noen å henge med. Og på tidspunkt dere skal noe på søndag. Da tenker jeg at du bør droppe det som er på søndag og dra til noen i familien din. Eller sagt at pokerkvelden må bli en annen gang.  Siden du ikke har noe sted å være

Anonymkode: 68bf0...0ae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Dustete av samboeren din selv om du tror han ikke mener noe vondt. Jeg forstår også at du ikke vil nekte fordi du tror at du da virker stakkarslig. Det gjør du ikke. Og du må jo være deg selv foran samboeren din. Han må tåle hele deg. 

I min gjeng er det relativt vanlig at partner surrer rundt selv om den andre har besøk. Flere ganger han min samboer hatt pokerkveld hos kamerater mens samboer har vært hjemme. Da hilser de og holder seg på soverommet mest. I dag hadde jeg venninner på besøk, men samboer styrte på med sitt rundt i huset. Ingen som stusser på dette. Vi bor jo her begge to🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 4fe15...366

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg tenker du må sette litt grenser for han.  Fordi ellers blir det ikke greit  for deg.

Man skal jo være raus selvsagt, men det går da noen grenser her. Syntes du burde ha sagt at det går ikke denne helgen. Så det må bli neste helg så jeg kan dra til familien min. Å sitte gatelangs å vente på å få lov å dra hjem er et ikke tema. Jeg kjenner jo ingen her og det vet du

Anonymkode: 68bf0...0ae

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde nok tatt en kombo, først tatt meg en god treningsøkt, også vært hjemme på soverommet. Men du kan være hjemme hele tiden og, han kan ikke kaste deg ut. 

Anonymkode: bfe4d...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan forstå følelsen TS. Jeg selv flyttet fra alt mitt kjente, men har aldri vært i en situasjon der jeg har måtte «forlatt» hjemmet på etterspørsel. Men kjenner ofte på den at jeg ikke finner på noe særlig og er oftest hjemme. 
Ut fra det jeg klarer å tyde, så virker det ikke som dere har snakket stort om det? Han har gitt uttrykk for at du kan finne på noe annet, mens han har guttakveld - som er forståelig! 

Uten at det skal bli dyrt, så finn på noe enkelt - trene, for å så finne en plass å studere, så har du plutselig slått to-tre timer, så dra hjem og bruke resterende tid inne på rommet. 

Jeg er enig at han ikke kan forlange at du skal holde deg utenfor hjemmet deres til han sier det er klart, men jeg forstår også godt følelsen av å ville gi han mulighet for å kunne ha pokerkvelden hjemme hos dere uten å være tilstede. 

Såvidt jeg vet er det også pokerkveld noe som blir arrangert en sjelden gang og ikke fler gang i uka/mnd, og foreløpig bør han også være litt romslig med deg i og med du ikke har et nettverk å søke ut til.

Jeg stemmer for å gjøre noe du ønsker å bruke tid på, for å så dra hjem. Sånn som jeg der det vil det være det beste for begge parter.

Eventuelt, ta en sjanse på å spørre om noen av de andre kjærestene har planer for kvelden - det kan både bli veldig hyggelig og en start på å bygge et nettverk!  

Anonymkode: 9a6e1...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...