Gå til innhold

Må være hjemmefra lørdagskveld - hvor ville du gått?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har nettopp fått høre fra samboeren min at han skal ha pokerkveld med noen venner her imorgen og at jeg bør dra ut på noe. Problemet er at jeg nylig har flyttet til hans hjemby og kjenner ingen her enda. Har møtt hans familie en gang og blitt litt kjent med et par kolleger, men har ingen jeg kan lage planer med. Jeg må være ute i flere timer og aner ikke hva jeg skal ta meg til.

Ideene mine så langt er: 

Gå en lang tur eller ha en lang økt på treningssenter (det må bli veeldig langt, mulig ha en netflix-sesh på mobilen 😐)

Gå på kino (har ikke lyst, har aldri dratt på kino alene og hvis jeg gjør dette må jeg uansett finne på noe annet også siden det ikke tar så lang tid)

Ta med en bok og sette meg på en rolig vinbar eller lignende (frister ikke, jeg har en hvit måned og kommer uansett til å føle meg som Viggo Venneløs på et sånt sted, men finner ikke noen kafe som er kveldsåpen på lørdager)

Synes det er kjipt å måtte finne på noe i siste liten når jeg ikke kjenner verken folk her eller byen. Aller helst vil jeg finne et sted hvor jeg kan sitte i ro og fred noen timer og jobbe med nettstudier eller lese, men ingen bibliotek eller lesesal her er åpent lørdagskvelden. Kan heller ikke dra hjem på sparket (lang reisetid, dyre billetter, vi har planer søndag). Er redd for at jeg ender opp med å gå gatelangs mens jeg venter på at det blir sent nok til at jeg kan dra hjem 😔 Noen som har gode ideer til hva jeg kan ta meg til?

Anonymkode: a0829...0ab

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fikser han ikke et hotellrom til deg når han kaster deg ut hjemmefra? Evt. kan du være hjemme og han drar på hotell. 

Anonymkode: 1a350...986

• Liker 24
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har nettopp fått høre fra samboeren min at han skal ha pokerkveld med noen venner her imorgen og at jeg bør dra ut på noe. Problemet er at jeg nylig har flyttet til hans hjemby og kjenner ingen her enda. Har møtt hans familie en gang og blitt litt kjent med et par kolleger, men har ingen jeg kan lage planer med. Jeg må være ute i flere timer og aner ikke hva jeg skal ta meg til.

Ideene mine så langt er: 

Gå en lang tur eller ha en lang økt på treningssenter (det må bli veeldig langt, mulig ha en netflix-sesh på mobilen 😐)

Gå på kino (har ikke lyst, har aldri dratt på kino alene og hvis jeg gjør dette må jeg uansett finne på noe annet også siden det ikke tar så lang tid)

Ta med en bok og sette meg på en rolig vinbar eller lignende (frister ikke, jeg har en hvit måned og kommer uansett til å føle meg som Viggo Venneløs på et sånt sted, men finner ikke noen kafe som er kveldsåpen på lørdager)

Synes det er kjipt å måtte finne på noe i siste liten når jeg ikke kjenner verken folk her eller byen. Aller helst vil jeg finne et sted hvor jeg kan sitte i ro og fred noen timer og jobbe med nettstudier eller lese, men ingen bibliotek eller lesesal her er åpent lørdagskvelden. Kan heller ikke dra hjem på sparket (lang reisetid, dyre billetter, vi har planer søndag). Er redd for at jeg ender opp med å gå gatelangs mens jeg venter på at det blir sent nok til at jeg kan dra hjem 😔 Noen som har gode ideer til hva jeg kan ta meg til?

Dra på telttur eller ta bilen å dra pp tur og sov i den 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var da utrolig kort varsel!
Og hvorfor mener samboeren din at du ikke bør være tilstede?

Anonymkode: 8683b...3f8

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slem han er. Jeg hadde aldri godtatt å bli kastet ut fra mitt eget hjem, på den måten. 

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bør dra ut på noe? Kjøss meg hadde jeg svart. Skal han ha meg ut ur mitt eget hjem får han betale hotellrom.

Anonymkode: da4b2...1cf

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjør noe av det du alt har tenkt du kan gjøre, og vær på soverommet resten av tiden hvor du kan se Netflix og bruke propper. 

Men sånn helt seriøst, kjip type som kaster deg ut på den måten. Han burde ha ordnet noe for deg, for han vet jo at du ikke har noen du kan henge med enda. Kjenner følelsen av å være ny på et sted, det blir bedre ❤️ 

Anonymkode: ff254...fdb

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så kjipt av han. 
Jeg hadde blitt hjemme, men det går jo an at du rigger det til på soverommet med seriekveld? Dra på trening først-men bare visst du selv har lyst.

Anonymkode: dbcaa...2c3

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vær hjemme men la dem være i fred.

Dustete samboer du har, idiot faktisk.

Anonymkode: 05df1...91c

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det blir for drøyt å be deg om dette når du er ny i byen. Hadde dere bodd lenge sammen og i samme by, slik at du hadde plenty å velge mellom, hadde det vært noe helt annet. Du bør gå en runde med deg selv der du vurderer om han faktisk er grei med deg eller ei.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Fikser han ikke et hotellrom til deg når han kaster deg ut hjemmefra? Evt. kan du være hjemme og han drar på hotell. 

Anonymkode: 1a350...986

Han og vennene skal visst bytte på å ha det hjemme hos hver av dem. Jeg tror ikke han vil like hotellforslag, vi må være litt forsiktige med penger for tiden og det er jo tross alt bare noen timer jeg må være borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han og vennene skal visst bytte på å ha det hjemme hos hver av dem. Jeg tror ikke han vil like hotellforslag, vi må være litt forsiktige med penger for tiden og det er jo tross alt bare noen timer jeg må være borte. 

Forsiktig med penger... Er det lekepenger de spiller med?

• Liker 26
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mannen har hatt besøk av en gjeng en gang. Men jeg var bare hjemme, låg /satt i senga under dyna, og surfet på mobilen, spillte mobilspill, såg serie /film på mobilen, koste meg med snacks og god drikke. Ingen problem det for en kveld. Gikk på kjøkkenet når jeg ville ha noe, hilste, og gikk inn på soverommet igjen. 

Anonymkode: 21a62...d37

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Kaneel said:

Dra på telttur eller ta bilen å dra pp tur og sov i den 

Takk for forslag, men jeg tror ikke jeg tør og orker telttur alene og har ikke tatt oppkjøringen enda. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var da utrolig kort varsel!
Og hvorfor mener samboeren din at du ikke bør være tilstede?

Anonymkode: 8683b...3f8

Enig! Han har snakket om at de skulle ha pokerkveld, men sa ikke ifra når og at det skulle være her før nå. De fleste av vennene hans har samboer/kjæreste og de pleier visst å dra ut den kvelden så de får spille i fred...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Dette er det dummeste jeg har hørt. Jeg tenker faktisk dump her.

Anonymkode: 999ea...a36

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Så kjipt av han. 
Jeg hadde blitt hjemme, men det går jo an at du rigger det til på soverommet med seriekveld? Dra på trening først-men bare visst du selv har lyst.

Anonymkode: dbcaa...2c3

Jeg merker at jeg har mest lyst til det, men han gjorde det liksom tydelig at de helst vil ha leiligheten for seg selv og jeg føler at jeg kanskje virker rar for vennene hvis jeg bare gjemmer meg på soverommet hele kvelden 🙁

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Forsiktig med penger... Er det lekepenger de spiller med?

Godt poeng! 😅

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg merker at jeg har mest lyst til det, men han gjorde det liksom tydelig at de helst vil ha leiligheten for seg selv og jeg føler at jeg kanskje virker rar for vennene hvis jeg bare gjemmer meg på soverommet hele kvelden 🙁

Men du bor jo der du også, han kan jo ikke bare kaste deg ut? Hadde vært helt uaktuelt her at jeg skulle vandre gatelangs for en pokerkveld. 

Anonymkode: 94039...e45

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...