Gå til innhold

Hvor lenge etter eggløsning ble du gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du for eksempel blitt gravid 3 dager etter eggløsning? 

Jeg temper og vi bruker det som prevensjon, hadde eggløsning tirsdag og i dag kom han inni meg da vi ble litt vel ivrig. 

Ser at egget kan befruktes innen de første 24 timene som regel, men har noen opplevd noe annet?

Anonymkode: c955e...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg regner med du mener om egget kan bli befruktet 3 dager etter eggløsning? Isåfall er svaret nei. Egget kan bare bli befruktet i opptil ett døgn etter eggløsning.

Anonymkode: d58f1...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg regner med du mener om egget kan bli befruktet 3 dager etter eggløsning? Isåfall er svaret nei. Egget kan bare bli befruktet i opptil ett døgn etter eggløsning.

Var det jeg mente ja.

Leser så mye forskjellig. 0-24 timer etter eggløsning, 12 - 48 timer, ogvat det er mulig opp til tre døgn også. 

Tenkte å høre om det faktisk hadde skjedd noen eller om det bare er en teoretisk mulighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Var det jeg mente ja.

Leser så mye forskjellig. 0-24 timer etter eggløsning, 12 - 48 timer, ogvat det er mulig opp til tre døgn også. 

Tenkte å høre om det faktisk hadde skjedd noen eller om det bare er en teoretisk mulighet. 

Hvis det har skjedd noen, så er det fordi egget har løsnet senere enn de trodde. Man har ikke 100% oversikt over eksakt eggløsningstidspunkt med mindre man tar ultralyd akkurat da, selv om man både tester etter LH og temper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra egget er sluppet til det er dødt går det max 24t. 

Men temping som prevensjon er en risky og dårlig metode. Blir du forkjølet eller får en liten virusinfeksjon etc så er ikke temping til å stole på.. 

Anonymkode: d7cdd...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...