Gå til innhold

Dere som kjører hybridtrening og kombinerer stryke (ikke gruppetimer) med cardio - hvordan ser uka/splitten deres ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hva har dere da som hovedmålsetning/delmål? 

Anonymkode: 47ab1...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 dager med helkropp, 1 dag med intervaller. Skulle gjerne hatt en dag med rolig langkjøring også, men tidsmessig er det krevende for meg, men jeg sykler til og fra jobb. 

Helse er hovedmål. I styrke måler jeg jo progresjon ved å løfte tyngre, det er det som motiverer meg. Kardio er utelukkende for helsa sin del, så jeg er ikke like fokusert på målbare resultater der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sommeren har jeg 3-4 løpeturer i uka, og en styrkeøkt med hovedfokus på overkropp. Er det dprlig vær byttes en løpetur ut med en styrkeøkt.

På vinteren er det 20 min på ellipse som oppvarming, så en times tid med styrke. 2 ganger i uka avsluttes det med en halvtime på mølle. Trener 3-4 ganger pr uke.

Hovedmål er helse og velvære, spesielt psykisk helse og holde kontroll på kronisk irriterte ledd, delmål er hinderløp.

Anonymkode: 41eb8...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketreningen har jeg det bevisste forhold til og er den treningen dom er regelmessig. Jeg har treningsrom hjemme, og har dermed rask tilgang til kortere økter så jeg trener styrke så og si hver dag. Sprer belastningen på de ulike muskelgruppene så jeg får restituert.

Kardiologi har jeg ikke en bevisst plan for, men det blir noen økter i uka. Da er det ofte for å bruke litt energi, få hjertepumpa igang eller sosial og/eller avslappende aktivitet (ballspill, joggetur, sykkeltur osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i sommerhalvåret så blir det 3-4 løpeøkter i uken (1 langkjøring, 1 kortintervall og 1 langintervall, en ekstra rolig løpetur når det blir 4 løpeøkter) og 1-2 styrkeøkter i uken, gjerne fullkropp. 

Anonymkode: 7d3a7...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...