AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #1 Skrevet 26. juli 2024 Jeg har nettopp fullført to års lederutdanning, og skal til på siste året på bachelor til høsten. Jeg tar bachelor ved siden av full statlig jobb. Har en annen bachelor fra tidligere innen et annet fagfelt(men relevant i nåværende stilling) Jeg har sett meg ut en lederstilling jeg har svært lyst på, nåværende leder går av med pensjon om et år. Jeg vet han har hatt en stedfortreder og at hun nok kommer til å søke. Hun har ingen formell utdannelse, men har jobbet der svært lenge og fungert i leders fravær. Har jeg noen sjanse? Jeg har jo ingen erfaring som leder, kun det formelle. Jeg tror selv jeg er godt egnet, men møter nok tøff konkurranse mot den som allerede er kjent på avdelingen og har fungert som leder ved fravær… Erfaringer? Anonymkode: d979e...aa5
kissmequick Skrevet 26. juli 2024 #2 Skrevet 26. juli 2024 Du har jo en sjanse, men det har hun som fungerer i stillingen nå også. Du må jo bare snakke deg frem på intervjuet. Alle ledere har et sted de er ledere for første gang. Det kan være både en fordel og en ulempe å kjenne arbeidsplassen fra før. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #3 Skrevet 26. juli 2024 Du har en sjanse om du også har arbeidserfaring. Jeg fikk akkurat en slik jobb i kommunal sektor. Det var veldig tydelig at de hadde siktet seg inn på en "arving", men jeg hadde mye høyere formell kompetanse, i tillegg til atbeidserfaring på feltet med gode referanser og et greit intervju. Så jeg fikk jobbet. Den som er best kvalifisert skal jo ha jobben.....så ville bare søkt. Anonymkode: 5a3ef...efe 1
Bombasi Skrevet 26. juli 2024 #4 Skrevet 26. juli 2024 Du skal ikke ta avgjørelsen om du har sjanse på å få en jobb på vegne av arbeidsgiver. Din oppgave er å skrive den beste søknaden du kan, og så gjøre ditt beste på et eventuelt intervju. Men klart, interne opprykk trumfer ofte mange. Søk, og se. Lykke til 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #5 Skrevet 26. juli 2024 Vel, du må jo bare søke. Men selv med lederutdanning, så tror jeg folk må se deg litt in action før du faktisk får jobben som leder. Så jeg heier på at du søker, ingenting å tape. Men jeg tror man må starte på gølvet selv om papiret sier du kan ledelse. Å være leder er så mye mer enn å bare kunne teorien. Anonymkode: d89b6...4a8 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #6 Skrevet 26. juli 2024 Er din nåværende arbeidserfaring relevant for stillingen? Hvor mye arbeidserfaring har du? Jeg mener det først og fremst er viktig å ha relevant arbeidserfaring for å fungere godt som leder. Anonymkode: cffb7...2b1
Kometen Skrevet 26. juli 2024 #7 Skrevet 26. juli 2024 Ville ikke tenke at en bachelor i ledelse trumfet så mye. Hvorfor i alle dager ikke ta master om man har en bachelor fra før?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå