Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har gått jordmor utdanning de senere år? Er det helt uaktuelt å komme inn med et snitt på 2.9? Jeg vet man må ha 2.5 for å søke så er innenfor dette, men siden studiet er populært er det vel reelt med nærmere 4.0 for komme inn? Hvilket snitt hadde du da du kom inn på denne masteren?  Har vært sykepleier på sykehus i 12 år og er svært egnet, men dette har ikke noe å si dessverre. Og det er heller ikke mulig å ta opp emner for å forbedre karakter da utdanningen er forandret x flere siden jeg fikk min bachelor… 

Anonymkode: 20ce6...977

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Er det noen som har gått jordmor utdanning de senere år? Er det helt uaktuelt å komme inn med et snitt på 2.9? Jeg vet man må ha 2.5 for å søke så er innenfor dette, men siden studiet er populært er det vel reelt med nærmere 4.0 for komme inn? Hvilket snitt hadde du da du kom inn på denne masteren?  Har vært sykepleier på sykehus i 12 år og er svært egnet, men dette har ikke noe å si dessverre. Og det er heller ikke mulig å ta opp emner for å forbedre karakter da utdanningen er forandret x flere siden jeg fikk min bachelor… 

Om du får plass på venteliste er det stor sjans for å få studieplass, selv om du havner langt ned på ventelisten. Bare ha is i magen og mulighet til å starte på kort varsel, kanskje også etter studiestart. Det er også mulig å ta relevante enkeltemner på universitetsnivå (ikke sykepleie) for å heve snittet ditt. Jeg kom inn på anestesi ved hjelp av relevante emner og venteliste. Lykke til! 

Anonymkode: 474e3...769

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke HI, men er det karakterer fra bacheloren som avgjør snittet vi søker med eller karakterer fra vgs?

Anonymkode: a7d0a...7ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man får tilleggspoeng for arbeidserfaring mange plasser, så du har en viss sjans. I Oslo er det vanskelig men Tromsø har en god del lavere snitt 

Anonymkode: 4daa5...663

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er ikke HI, men er det karakterer fra bacheloren som avgjør snittet vi søker med eller karakterer fra vgs?

Det er fra bachelor 

Anonymkode: d667d...c5e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva mener du? Hva tror du Hi står for?

Anonymkode: d3a7a...289

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mente sikkert ts. Det var ikke så vanskelig å forstå 😄

AnonymBruker
Skrevet

Poenggrensen avhenger jo av antall søkere, er det mange blir grensen høy, er det få blir grensen lavere. Du sier ikke noe om hvor du ønsker å studere, men det er jo flere steder i Norge som har jordmorutdanning, så er det noe du virkelig ønsker så søker du på alle og ser om du kommer inn. Ser at ved HVL var grensen 37,75 ved forrige opptak. 

Anonymkode: 640ca...a64

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 3,5 i snitt fra sykepleien, er på ventelisteplass 172 på jordmor.

Anonymkode: 0e8e5...9bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har 3,5 i snitt fra sykepleien, er på ventelisteplass 172 på jordmor.

Og har i tillegg 60 ekstra studiepoeng og jobbet et sted som gir meg ekstra poeng ved søknad.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde venteliste plass 11 på OsloMet med 3,9 i snitt og 2 års arbeidserfaring. OsloMet har dog det høyeste snittet i landet. 

Anonymkode: 4daa5...663

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på plass 100 med 3,9 i snitt i fjor

Anonymkode: 57d11...e30

AnonymBruker
Skrevet

Kom inn med 3,7 på OsloMet, men d var nærmere august, altså etter tidlig opptak og ordinært. 

Anonymkode: b0fc9...db9

AnonymBruker
Skrevet

Hadde 3,9 i '21, på HVL Bergen, var på venteliste, tror det var et par stykker før meg, men kom inn 1 uke før studiestart. 

Anonymkode: 90161...237

• 9 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 20.11):

Hadde 3,9 i '21, på HVL Bergen, var på venteliste, tror det var et par stykker før meg, men kom inn 1 uke før studiestart. 

Anonymkode: 90161...237

3,9 var høyt for å være på venteliste. Ifølge denne var poenggrensen 37,75: 

https://www.hvl.no/contentassets/9cd5ab8e9f6b4edc9b6d60ef684756d3/lokaltmaahs2021-1.pdf

Er det vanligvis mye bevegelse på ventelisten på Oslo Met og HVL? Det er få plasser på studiet, og det er vel ikke så mange prosent som sier nei…

Anonymkode: 8d32b...020

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

3,9 var høyt for å være på venteliste. Ifølge denne var poenggrensen 37,75: 

https://www.hvl.no/contentassets/9cd5ab8e9f6b4edc9b6d60ef684756d3/lokaltmaahs2021-1.pdf

Er det vanligvis mye bevegelse på ventelisten på Oslo Met og HVL? Det er få plasser på studiet, og det er vel ikke så mange prosent som sier nei…

Anonymkode: 8d32b...020

I fjor var jeg på venteliste nummer 20 og noe ved hovedopptaket hos Oslomet, og jeg fikk plass på utdanningen i midten av juli

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 10.41):

Hovedinnlegger?

Anonymkode: af875...05e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hovedinnlegger?

Anonymkode: af875...05e

Hovedinnlegg. Hvis man skal si "jeg er ikke" også legge til den som har skrevet innlegget, så sier man "jeg er ikke ts" (trådstarter)

Anonymkode: 57d11...e30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...