Gå til innhold

Det verste jeg vet er gulvvask...hjelp

Ayesh

Anbefalte innlegg

Gagaen skrev (2 timer siden):

Gulv SKAL bli tørre med en gang etter mopping! Vann som blir liggende skader gulvet. 

Jeg snakket om moppen og ikke gulvet :) Etter noen drag er det ikke lenger en våtmopp, men bare en knusktørr klut jeg drar over gulvet. Den jeg linket til kan man velge mengden væske som kommer ut, da får man bittelitt vann ut som er akkurat nok til å vaske korrekt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker våtmoppkluter, men de går en del ja. Bruker 2 bare på stua, så ville hvertfall regnet en per rom.

Bruker de fra Europris, de er ok både i bruk og i pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ayesh skrev (23 timer siden):

Jeg tenkte også på engangs våtmopp. Men blir ikke det dyrt i lengden? Hvor mange våtmopper trengs det til 150kvm? Sikkert 3?

Ts

Det finnes rimelige på europris evt også normal. Evt kan du bruke filler av tekstil som du kan kaste etterpå. Feks dersom du har utslitte plagg, laken osv som kan deles opp i passelige store biter og fuktes med vann, vris godt og skylles slik man gjorde det med vaskekluter før. 

Du må nesten prøve deg frem og se hvor mange du trenger for at det skal bli så rent som du ønsker. Jo renere gulvet er, og jo mindre smuss det er jo færre kluter vil du trenge. Vil anta du trenger flere i gang/entre enn øvrige rom.

Og så må du finne ut hva det er verdt for deg å bruke penger på. For og imot. 

Her bruker vi tørrmopper til å fjerne smuss, og oppklippede filler til å vaske over gulvet iblant. Har laminat gulv så fillene er knapt fuktige og flekker tas med litt vann på spruteflaske og gnis bort. Vi bruker ikke støvsuger med vår løsning, da vi opplever at støvet fjernes godt med tørrmoppene.

Anonymkode: dff3d...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vi har også dampvasker til rommene med fliser. (og jeg synes dette er like kjedelig som mopping, selv om det er mer effektivt) Karcher SC5 om jeg husker rett. 

Men bruker det ikke der vi har tregulv og listverk. Det kan skade og er ikke anbefalt, samtidig tar det jo like lang tid som å moppe da det ikke er smuss og trøblete søl på disse stedene. 

Mulig det finnes mer skånsomme varianter. Men jeg ser fortsatt ikke hvordan det gjør en forskjell akkurat i disse rommene. 

Anonymkode: 3afd0...b4a

Om du har tregulv skal du ikke vaske gulvet med mopp uansett. Du skal kun tørrmoppe og flekkvaske med lett fuktig klut. Jeg har laminat og det går helt fint. Vi har eikelister, men vasker ikke listene med dampvaskeren. Det er selvsagt like kjedelig, men når det er mer effektivt, dvs. raskere og involverer minimalt med skrubb og sirkelbevegelser er det vesentlig bedre. 

Anonymkode: e419b...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...