Ayesh Skrevet 26. juli 2024 #1 Del Skrevet 26. juli 2024 Vær så snill hjelp meg....jeg hater å vaske gulvene. Jeg har seriøst ikke moppet gulvene siden feb /mars. Vi bor i et hus på 150 kvm. Hva er den enkleste måten å moppe gulvene på for en som hater det? Bøtte og mopp? Spraymopp? Eller engangs våtmopp? Jeg liker heller ikke at moppene blir liggende etter bruk og venter på at jeg skal sette på en 60 graders vask. Kan liksom ikke kjøre en maskin på 60 grader med kun én mopp i. Hva skal jeg gjøre? Jeg ønsker å vaske gulvene minst en gang i uka. Men jeg syns det er slitsomt. Vaskehjelp har vi ikke råd til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #2 Del Skrevet 26. juli 2024 1. Sørg for å ha minst mulig stående på gulvene 2. Gå over med støvsuger eller engangs tørr mopp først 3. Gå deretter over med engangs våte mopper Selv om noen vi si at dette ikke er miljøvennlig så forsvarer jeg det i slike tilfeller. Så kan man heller være miljøvennlig på andre ting. Anonymkode: dff3d...2c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 26. juli 2024 #3 Del Skrevet 26. juli 2024 Jeg bruker robotstøvsuger hver dag. robotstøvsugeren mopper en gang i uken. mopper med våtmopp ved behov 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #4 Del Skrevet 26. juli 2024 Jeg hater støvsuging (lyden) og golvvask, men har en mann som gladelig feier over gulvene. Anonymkode: bb1cf...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #5 Del Skrevet 26. juli 2024 Jeg har robotstøvsuger, som også vasker gulvet😁 Anonymkode: bc520...4bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #6 Del Skrevet 26. juli 2024 https://www.bestetester.no/hus-og-hage/robotstovsuger-med-moppefunksjon/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwko21BhAPEiwAwfaQCEfl7XrZRSUByH8YMddphsh7WhBACnvUWbfNXmsX8Qmm5hJPpz4uOBoCtS4QAvD_BwE Anonymkode: bc520...4bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #7 Del Skrevet 26. juli 2024 Skal kun tørrmoppes med microfiber, aldri våtvaske parkett. Lett fuktet microfiber på flekker. Anonymkode: fdccd...64c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #8 Del Skrevet 26. juli 2024 Lag deg rutiner. Støvsug annenhver torsdag, og vask gulv annenhver torsdag. Når man sliter som deg, så hjelper det ofte med steinharde rutiner. Da går du ikke og utsetter og gruer deg mer og mer. Du bare gjør det, fordi det er torsdag. Anonymkode: 0ca91...35e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 26. juli 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): 1. Sørg for å ha minst mulig stående på gulvene 2. Gå over med støvsuger eller engangs tørr mopp først 3. Gå deretter over med engangs våte mopper Selv om noen vi si at dette ikke er miljøvennlig så forsvarer jeg det i slike tilfeller. Så kan man heller være miljøvennlig på andre ting. Anonymkode: dff3d...2c0 Jeg tenkte også på engangs våtmopp. Men blir ikke det dyrt i lengden? Hvor mange våtmopper trengs det til 150kvm? Sikkert 3? Ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #10 Del Skrevet 26. juli 2024 La mannen ta det. Vi fordelte alle oppgaver for noen år siden, og stortrives med det. Hender også vi reforhandler 😅 Men vet at det skal veldig mye gulvvask, turer ut med søppel, og vask av bad til før han bytter det mot "vaske klær" eller "lage og planlegge middag". Når det gjelder kluter og mopper har vi et stativ over varmtvannsbereder, så det tørker raskt. Samler opp til en maskin på 95grader. Anonymkode: 3afd0...b4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 26. juli 2024 #11 Del Skrevet 26. juli 2024 Spinn mopp feks fra jula turbo system, genialt og mye enklere enn alt annet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #12 Del Skrevet 26. juli 2024 Robotstøvsuger med mopp. Kjører først en runde uten mop, så en runde med Anonymkode: aab97...a2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #13 Del Skrevet 26. juli 2024 Vi har dampvasker. Det er som å støvsuge. Trenger ikke bruke såpe eller skrubbe. Anonymkode: e419b...37e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #14 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi har dampvasker. Det er som å støvsuge. Trenger ikke bruke såpe eller skrubbe. Anonymkode: e419b...37e Samme her. Super-effektivt, anbefales! Anonymkode: 5de78...424 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #15 Del Skrevet 26. juli 2024 Sjæl! Jeg bytter sengetøy og vasker kjøkkenet hver uke. Men gulvene, de blir sjeldent vasket. Jeg dusjer hver dag, men vasking av huset det er pyton. Bor alene, og er kjempe flink hvis jeg får beskjed om at det er besøk på vei i nærmeste fremtid. Har adhd, men allikevel. Husarbeid, som vasking er kjedelig. Så jeg har våtservietter jeg bruker til støv i hyller og flekker på gulvet. Det er bedre enn ingenting. Vasker også dørhåndtak, kranene og mobil/mac etc. med antibakteriell en gang i uka cirka. Jeg er litt sånn som når jeg pusser tenner ser jeg støv eller en flekk og vasker over med våtservietter. Jeg er aldri syk med virus sykdommer, så det er sikkert ikke så galt. Anonymkode: c4441...b36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 27. juli 2024 Forfatter #16 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi har dampvasker. Det er som å støvsuge. Trenger ikke bruke såpe eller skrubbe. Anonymkode: e419b...37e AnonymBruker skrev (6 timer siden): Samme her. Super-effektivt, anbefales! Anonymkode: 5de78...424 Link? Og hvordan funker det? Ødlegger den ikke gulvet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #17 Del Skrevet 27. juli 2024 Vi har også dampvasker til rommene med fliser. (og jeg synes dette er like kjedelig som mopping, selv om det er mer effektivt) Karcher SC5 om jeg husker rett. Men bruker det ikke der vi har tregulv og listverk. Det kan skade og er ikke anbefalt, samtidig tar det jo like lang tid som å moppe da det ikke er smuss og trøblete søl på disse stedene. Mulig det finnes mer skånsomme varianter. Men jeg ser fortsatt ikke hvordan det gjør en forskjell akkurat i disse rommene. Anonymkode: 3afd0...b4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 27. juli 2024 #18 Del Skrevet 27. juli 2024 Jeg misliker våtmopp og, jeg føler de blir tørre med en gang. Vi har investert i en sånn. https://www.komplett.no/product/1247607/hjem-fritid/stoevsugere-rengjoering/traadloese-stoevsugere/roborock-dyad-pro-traadloes-stoevsuger?channable=00808169640031323437363037de&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD-qII_yfJpovUETt8VNAgQSAppEx&gclid=CjwKCAjwko21BhAPEiwAwfaQCBZL6ZtKoN-TSEY62zRr0Nl9U38IhPqbMsMkIkgoRrqUfAb9LC7Y-xoCCk4QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Den støvsuger og vasker. Når man setter den på lading vasker den børstene før den skrur seg helt av. Helt genial. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #19 Del Skrevet 27. juli 2024 Ayesh skrev (17 timer siden): Vær så snill hjelp meg....jeg hater å vaske gulvene. Jeg har seriøst ikke moppet gulvene siden feb /mars. Vi bor i et hus på 150 kvm. Hva er den enkleste måten å moppe gulvene på for en som hater det? Bøtte og mopp? Spraymopp? Eller engangs våtmopp? Jeg liker heller ikke at moppene blir liggende etter bruk og venter på at jeg skal sette på en 60 graders vask. Kan liksom ikke kjøre en maskin på 60 grader med kun én mopp i. Hva skal jeg gjøre? Jeg ønsker å vaske gulvene minst en gang i uka. Men jeg syns det er slitsomt. Vaskehjelp har vi ikke råd til Hvilken «grisebinge» bor du i siden du ikke har vasket gulv på månedsvis? Gulvene blir jo ødelagte når de smusset ned av støv og møkk. Hvordan lukter det og ser det ut på badet ditt? Du kan heller ikke vaske 150 kvm med 1 en mopp, du må ha minst tre, og du må bytte vann i bøtta flere ganger. Få frem bøtta og sett igang. Har ikke du barn? Kanskje barnevernet bør komme på besøk for å få fart på de hygieniske forholdene på hjemmefronten? Aldri hørt på makan til sluske. Vi kan ikke bare gjøre ting vi liker her i livet. Anonymkode: 9faf8...117 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gagaen Skrevet 27. juli 2024 #20 Del Skrevet 27. juli 2024 Octopus skrev (7 timer siden): Jeg misliker våtmopp og, jeg føler de blir tørre med en gang. Vi har investert i en sånn. https://www.komplett.no/product/1247607/hjem-fritid/stoevsugere-rengjoering/traadloese-stoevsugere/roborock-dyad-pro-traadloes-stoevsuger?channable=00808169640031323437363037de&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD-qII_yfJpovUETt8VNAgQSAppEx&gclid=CjwKCAjwko21BhAPEiwAwfaQCBZL6ZtKoN-TSEY62zRr0Nl9U38IhPqbMsMkIkgoRrqUfAb9LC7Y-xoCCk4QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Den støvsuger og vasker. Når man setter den på lading vasker den børstene før den skrur seg helt av. Helt genial. Gulv SKAL bli tørre med en gang etter mopping! Vann som blir liggende skader gulvet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå