AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #1 Skrevet 26. juli 2024 Jeg er bare nysgjerrig. Hva er logikken og hvordan er dette til fordel for hybelverten? Anonymkode: 0da0c...16e
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #2 Skrevet 26. juli 2024 Det lurer jeg også på, særlig når forrige leieboer er narkoman og kriminell og venner av hen får leie leiligheten etter han. Anonymkode: 58bf3...067 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #3 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det lurer jeg også på, særlig når forrige leieboer er narkoman og kriminell og venner av hen får leie leiligheten etter han. Anonymkode: 58bf3...067 Yikes! Høres ikke hyggelig ut. Anonymkode: 0da0c...16e
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #4 Skrevet 26. juli 2024 Stabilitet, og venner/bekjente har allerede etablert ett forhold seg i mellom, og er ganske enige om hvordan de ønsker ha det når de bor sammen. Noen ganger blir det etablert en felles kontrakt mellom utleier og leietakere, istedetfor seperate kontrakter. Anonymkode: cfe94...07c 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #5 Skrevet 26. juli 2024 Større sjanse for drama når folk som ikke kjenner hverandre skal bo sammen? Pluss at huseier må ha separat kontrakt med hver enkelt, noe som kan føre til ansvarspulverisering hvis for eksempel én av fem flytter ut, og noe er ødelagt, og ingen er enige om hvem som skal betale. Med en felles kontrakt blir det alles problem, ikke huseiers problem. Anonymkode: 1cca9...675 3 2
frivis Skrevet 27. juli 2024 #6 Skrevet 27. juli 2024 Forklaringen er enkel, fordi det potensielt er mye mindre risiko for mislighold av leiligheten hvis man leier ut til noen man har en relasjon til. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #7 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er bare nysgjerrig. Hva er logikken og hvordan er dette til fordel for hybelverten? Anonymkode: 0da0c...16e Fordi de kjenner hverandre, da de må dele på bad/kjøkken/stue. Naboen leier ut en del av boligen, og skulle det være mer enn èn som skulle leie var det et krav fra denne som utleier. Er forøvrig kun skoleelever denne leier ut til. Anonymkode: 3f660...1fd
Seff Skrevet 27. juli 2024 #8 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Stabilitet, og venner/bekjente har allerede etablert ett forhold seg i mellom, og er ganske enige om hvordan de ønsker ha det når de bor sammen. Noen ganger blir det etablert en felles kontrakt mellom utleier og leietakere, istedetfor seperate kontrakter. Anonymkode: cfe94...07c Jeg skjønner at det er lett å tro det, men da bør de også ha bodd sammen tidligere hvis dette skal være et argument. For det er veldig mange som har fått seg en overraskelse når de har flyttet sammen med noen de trodde de kjente godt. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #9 Skrevet 27. juli 2024 Fordi de slipper drama. Anonymkode: 50247...1a8
Bokormsen Skrevet 27. juli 2024 #10 Skrevet 27. juli 2024 Fordi man vet at de går godt sammen fra før. Ingenting er verre enn utskiftninger for en leietager, det er en skikkelig kjip jobb å avertere leiligheten, holde visning, finne rett leietaker og inngå kontrakt, depositum etc. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #11 Skrevet 27. juli 2024 Seff skrev (3 timer siden): Jeg skjønner at det er lett å tro det, men da bør de også ha bodd sammen tidligere hvis dette skal være et argument. For det er veldig mange som har fått seg en overraskelse når de har flyttet sammen med noen de trodde de kjente godt. Har flere opplevelser med dette. Ville aldri bodd med venner egentlig, mye bedre å finne noen man ikke kjenner så godt, men som virker oppegående og hyggelige. Anonymkode: 4c2cd...c64 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #12 Skrevet 27. juli 2024 Takk for alle svar - TS Anonymkode: 0da0c...16e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå