Gå til innhold

Definerer du deg selv som riking?   

108 stemmer

1. 1. Definerer du deg selv som riking?

• Ja
      26
    • Nei
      82

Anbefalte innlegg

Gjest No1*No1
Skrevet

Definerer du deg selv som riking?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: ad711...cda

• Hjerte 1
Skrevet

Hva er en riking? Det er 2508 personer med ligningsformue over 100 millioner i Norge, så sannsynligheten for at du får en eneste «ja» her inne er nok lite 

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (3 minutter siden):

Hva er en riking? Det er 2508 personer med ligningsformue over 100 millioner i Norge, så sannsynligheten for at du får en eneste «ja» her inne er nok lite 

Joda, over 90% av folket på KG er multimillionærer.

Anonymkode: af41b...464

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk har ekstremt ulike definisjoner på hva en riking er, så dette er omtrent umulig å svare på hvis man ikke vet definisjonen til dem som spør. Dessuten: Er barn av en riking definert som riking? Er kona til en riking definert som riking?

Anonymkode: 77370...a5e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Rike mennesker har nok andre interesser enn å bruke tid på Kvinneguiden. Come on.

Anonymkode: 40ce1...14a

• Hjerte 1
Skrevet

Hvordan definerer du en riking?

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, vi er begge helt vanlige lønnsmottakere. (Og begge er skilt, som vel er noe av det dyrere man kan gjøre). 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk har ekstremt ulike definisjoner på hva en riking er, så dette er omtrent umulig å svare på hvis man ikke vet definisjonen til dem som spør. Dessuten: Er barn av en riking definert som riking? Er kona til en riking definert som riking?

Anonymkode: 77370...a5e

Nei, folk har ikke ekstremt ulike meninger om det. Er du rik har du tusen valg, og velger du å sitte på KG da, så er du nok ganske psyk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nei, folk har ikke ekstremt ulike meninger om det. Er du rik har du tusen valg, og velger du å sitte på KG da, så er du nok ganske psyk.

Hvorfor påvirker mengden penger du har hva du liker å kaste bort tid på?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor påvirker mengden penger du har hva du liker å kaste bort tid på?

Dette er rent bevis på at du ikke er rik. For å si det sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gjeldfri med penger på bok, så da er jeg vel rik, da?

De fleste i Norge har gjeld.

Anonymkode: f2aa6...f51

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, newman01 said:

Når ble definisjonen på "riking" person med over 100 millioner i formue? 

Jeg synes at alle som tjener godt nok til å leve i et godt strøk, kan gå ut og shoppe og spise ute jenvlig, reise på ferie hvert år til syden + shopping turer til London og likevel har en romslig sparekonto kan defineres som "riking".

• Liker 2
Gjest No1*No1
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Rike mennesker har nok andre interesser enn å bruke tid på Kvinneguiden. Come on.

Ikke sikkert de har noen sanne venner, eller vanskeligå vite hvem er det. Sikkert ikke enkelt å være riking. Seks rikinger hittil på KG. 

Skrevet
6 minutter siden, Grevling said:

Når ble definisjonen på "riking" person med over 100 millioner i formue? 

Jeg synes at alle som tjener godt nok til å leve i et godt strøk, kan gå ut og shoppe og spise ute jenvlig, reise på ferie hvert år til syden + shopping turer til London og likevel har en romslig sparekonto kan defineres som "riking".

Man kan da ikke være rik om man har penger til å leve et normalt liv. Man er ikke smart selv om man klarer å åpne en dør. Og man er ikke snill og god kun på grunn av at man ikke har startet en verdenskrig. 

Du definerer jo egentlig de fleste ektepar med utdannelse som jobber begge to som rikinger…

• Hjerte 1
Skrevet

Klart jeg er en riking.

Gjest Uføre Unni
Skrevet

Ja, absolutt! 

Jeg har uføretrygd og alt det der, men i mange andre land ville jeg har vært dau for lenge siden med min MS. 

Men her sitter jeg, i egen leilighet, mat i kjøleskapet og reint vann i springen. Helt vilt, når en tenker på det. 

Jeg er dritrik! 

Skrevet

I forhold til mange er jeg det. Men i forhold til mange er jeg ikke det. 

Skrevet
14 minutter siden, newman01 said:

Man kan da ikke være rik om man har penger til å leve et normalt liv. Man er ikke smart selv om man klarer å åpne en dør. Og man er ikke snill og god kun på grunn av at man ikke har startet en verdenskrig. 

Du definerer jo egentlig de fleste ektepar med utdannelse som jobber begge to som rikinger…

Ja, da har en det godt. Mange har det godt i Norge.  Det er en god grunn til at såpass mange også er nedsyltet i gjeld for å opprettholde denne standarden.

Så er det også en del som ikke har det og må vende på kronen og lever langt mer sparsommelig. Du må gjerne tilføye hva du mener er definisjonen på en riking. Er det kun matbaronerene og de i den ligaen der?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...