Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en mann som tilgir utroskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble sammen med en flott mann for ca 10 mnd siden. Han fortalte meg at xen hans var utro mot han. De hadde ett 6 år langt forhold, han mistenkte at hun var utro, han sa til henne «bare innrømm det, gjør ikke noe, jeg tilgir deg» han var villig til å tilgi så lenge hun innrømmet det og sto for det. Men det gjorde hun ikke da, hun nektet å nektet å nektet. Så, nå er saken det at jeg og kjæresten har hatt en del krangler i det siste da han blir sjalu på grunn av min x som jeg må forholde meg til fordi vi har ett barn sammen. Det ble så ille at han en dag sa til meg at han forberedte seg psykisk på at han skulle tilgi meg hvis jeg hadde ligget med xen. For det første er det helt på bærtur å i det hele tatt tro at jeg kommer til å ligge med xen. Jeg er veldig lojal og kunne aldri funnet på å være utro. Men når han sa at han liksom hadde tilgitt det ble jeg litt satt ut. For meg er utroskap ikke en diskusjon en gang. Er du utro er det med hue og ræva ut. Tolererer ikke slikt. Vet ikke helt hva jeg skal tenke om dette 😕

Anonymkode: 3e707...c19

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han beskylder deg for å være utro, og snakker om det som "fakta". Helt sykt.

Kanskje han bare beskyldte eksen også? 

Anonymkode: b8824...6bb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksen hans var sikkert ikke utro en gang 🤣 han er paranoid! Ellers kunne jeg vel vært sammen med en mann som kunne tilgitt utroskap, er vel ikke hans evne til akkurat det som definerer forholdet.

Anonymkode: b8a12...16d

• Liker 6
Skrevet

Nå høres det du beskriver litt merkelig ut for meg, men: ja, jeg kunne vært sammen med en mann som tilgitt utroskap, fordi det kunne jeg ha gjort selv. Upopulært nok mener jeg at det finnes verre ting enn utroskap 🤷‍♀️

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mmm, ja, at en mann har evne til å tilgi utroskap, er ikke noe jeg ville sett på som et rødt flagg. Men han fyren din høres litt for usikker ut...

Anonymkode: 4c76c...a5b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en form for selvskading, han har nok litt «mer» utfordringer enn bare det som fremkommer.

At han sier slikt er ikke ille i seg selv, men at han faktisk bruker tid på dette før det faktisk er reellt og begynner å finne løsninger, og de løsningene betyr mye.

Anonymkode: 5a46d...4e4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Akkurat han der virker jo bare sjalu og manipulativ, så et sånt utsagn hadde jeg slettes ikke likt. Ikke fordi jeg har noe imot folk som tilgir utroskap, men fordi han anklager deg jo for at du har vært eller kommer til å være utro. 

Jeg kunne nok tilgitt utroskap, spørs jo på omstendighetene men kunne latt seg gjøre ja.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg virker det som  han kjører samme strategi med deg som med exen. 
Påstå en utroskap som han « velger» å tilgi 

Anonymkode: 047e8...cfb

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tilga ikke utroskap selv. Kastet min eks-samboer ut samme dag jeg fant det ut. Slettet og blokkerte henne i alle kanaler. Null interessert i høre hennes «forklaringer» og unnskyldninger.

Jeg har selvrespekt og verdighet til ikke å la meg bli behandlet på den måten hun gjorde ved å være utro.

Jeg hadde nok hatt problemer med å være sammen med en som tilga en som behandlet henne slik. Det vitner om en manglende selvrespekt som ikke er særlig attråverdig.

Anonymkode: 97b99...ec2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som min eks. Han tror fortsatt jeg var utro, noe jeg aldri var. Han var sykelig sjalu. 

Anonymkode: 8fe67...b77

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg ble sammen med en flott mann for ca 10 mnd siden. Han fortalte meg at xen hans var utro mot han. De hadde ett 6 år langt forhold, han mistenkte at hun var utro, han sa til henne «bare innrømm det, gjør ikke noe, jeg tilgir deg» han var villig til å tilgi så lenge hun innrømmet det og sto for det. Men det gjorde hun ikke da, hun nektet å nektet å nektet. Så, nå er saken det at jeg og kjæresten har hatt en del krangler i det siste da han blir sjalu på grunn av min x som jeg må forholde meg til fordi vi har ett barn sammen. Det ble så ille at han en dag sa til meg at han forberedte seg psykisk på at han skulle tilgi meg hvis jeg hadde ligget med xen. For det første er det helt på bærtur å i det hele tatt tro at jeg kommer til å ligge med xen. Jeg er veldig lojal og kunne aldri funnet på å være utro. Men når han sa at han liksom hadde tilgitt det ble jeg litt satt ut. For meg er utroskap ikke en diskusjon en gang. Er du utro er det med hue og ræva ut. Tolererer ikke slikt. Vet ikke helt hva jeg skal tenke om dette 😕

Han der har seriøse problemer. Jeg tror ikke ex'en hans har vært utro. Er bare noe han inbillee seg. Og sikkert kastet ut pga gnålet.

Så han der hadde jeg kutta ut. Og satt litt perspektiv på før jeg gikk. 

- jeg ligger ikke med far til barnet.  Skal jeg gjøre det? Slik at du får noe reelt å tilgi meg for.

- jeg tror ikke exen din var utro. Det er tydeligvis bare i hodet ditt.

- ligger du med alle damer du kjenner? Siden du tror mer på ting i hodet ditt enn fakta. 

- sorry dette blir for mye mas og krangling im ting som ikke eksisterer, såddt er best vi går til hvert vårt. Uten gjensidig tilitt  har vi ingenting å bygge noe forhold på

Anonymkode: b1982...065

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 
Etter mye krangling i flere mnd har jeg gjort det slutt med han. 
Det som sjokkerte meg nå etter bruddet og etter flere dager uten kontakt er at han tok kontakt med meg i går. Hvor han utrykker at han elsker meg osv. også sier han «jeg bryr meg ikke om du ligger med halve byen» «jeg kommer altid til å elske deg uansett og døra kommer til å altid være åpen for deg» 

Altså halloooo…. Han har ødelagt hele forholdet med sin sykelige oppførselen fordi han tror at jeg kommer til å ligge med xen. Men å ligge med halve byen gjør han ingenting 🤷🏻‍♀️ skjønner ingenting jeg 😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

...Det som sjokkerte meg nå etter bruddet og etter flere dager uten kontakt er at han tok kontakt med meg i går. Hvor han utrykker at han elsker meg osv. også sier han «jeg bryr meg ikke om du ligger med halve byen» 

Han gaslighter deg og framstiller deg som ei utpult hore han skal tilgi. Det er noe alvorlig i veien med ham.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Han gaslighter deg og framstiller deg som ei utpult hore han skal tilgi. Det er noe alvorlig i veien med ham.

Ts her. 
Det har vært veldig slitsomt å være sammen med han hvor han hele tiden går rundt å mistenker om at jeg vil ligge med noen andre. 🙄

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...