Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr det? At du stoler på din kjære uansett? 

Hadde du hatt tillitt til din mann/ kjæreste/ avstandskjæreste om han dro til Bulgariaeløer Thailand med venner og festet der på klubber og koste seg? 

Anonymkode: 6ad3b...1ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min mann har ingen interesse av å feste på klubber i Norge en gang, han er avholds og liker ikke å gå ut. Drikker lite jeg også, og gidder ikke feste på ferier. 

Håper jo at neste ferien han drar på er med meg, da, for han har hatt lite ferie untatt at han har besøkt familie, så jeg savner ferietid med ham enten det blir hytta eller solferie. Men jeg har ikke noe generelt imot at hans drar på ferie med venner. Var selv nylig 2 uker i utlandet uten ham, det var en arrangert tur han ikke kunne ha deltatt på. 

Anonymkode: 9f38b...842

AnonymBruker
Skrevet

Tillitt er noe vi bygger opp sammen gjennom kommunikasjon, lytte, ta hensyn, respekt, åpen, ærlig osv. 

Nå er ikke jeg sammen med en mann som reiser på guttetur for å feste på klubber, det hater han. Men ja, jeg hadde stolt på han hvis han reiste på guttetur og ville ønsket han en fin tur. 

Samtidig, hadde jeg vært ukomfortabel med det, eller han hadde vært ukomfortabel med at jeg reiser på tur med venninner, så finner vi en løsning som trygger den andre. Eventuelt venter med å dra til vi har jobbet oss igjennom den mistilliten. 

Vi har barn og et langt samliv bak oss. Han kommer først, og jeg vet at han aldri vil hindre meg i å ha venner eller å være med venner. 

Anonymkode: 499a7...e43

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva betyr det? At du stoler på din kjære uansett? 

Hadde du hatt tillitt til din mann/ kjæreste/ avstandskjæreste om han dro til Bulgariaeløer Thailand med venner og festet der på klubber og koste seg? 

Tilliten til min samboer igjennom de siste 20+ årene, er ikke heftet med betingelser om hvor hun ferierer eller går på klubber.

Jeg har tillit til min samboer uavhengig av hvor hun drar på veninnetur.

Jeg vet jeg kan si det samme om henne. Hun har tillit til meg uavhengig av hvor jeg drar på tur med kompiser. Om vi er en uke på fjellet og fisker eller er på roadtrip i USA er uvesentlig.

Om man må legge betingelser til ens tillit, så er det jo ikke tillit.

Skrevet

Hvorfor spør du så generelt om en så spesifiser problemstilling?

Bare det at han reiser til Thailand for å «feste med gutta» (spesielt når han er i et forhold) gjør han nok uaktuell for 95% av norske kvinner uansett.

Bare for å berolige deg litt:

beer-bars-bangkok.jpg?w=640

AnonymBruker
Skrevet

Er jeg sammen med noen, så stoler jeg på de. Hvis ikke, så bør vi ikke være sammen.

En jeg var sammen med reiste 2 uker på guttetur til Tyrkia, og en annen kjæreste reiste 3 uker på guttetur til Hellas. Og jeg stolte på de begge to.

Anonymkode: be388...343

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stoler på samboeren min 100%, men jeg har gitt han klar beskjed om at dersom har drar alene/ på guttetur til Thailand er forholdet vårt over. Ikke pga at jeg tror at han gjør noe jeg ikke ville likt der, men fordi alle andre ville trodd at det var en "sånn" type tur og jeg vil ikke sitte og være den som blir sett på som den dumme dama som sitter hjemme og blir bedratt.

Anonymkode: de8df...633

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du løfter to ulike problemstillinger.

Det første, tillit, er en selvfølge. Og jeg har ikke hatt annet enn tillit på 20+ år sammen. 

Men det henger jo også sammen med hvem han er, og valg han tar i livet. Om han ville oppsøkt lugubre steder og støttet en veldig skitten industri ville jeg fått sjekket han for demens, for det er evigheter fra hva den mannen jeg valgte å bruke livet mitt med er. 

Har derfor aldri trengt å sette slike "regler". 

Anonymkode: 9cb7d...d12

AnonymBruker
Skrevet

At han kan dra dit han vil, når han vil, snakke med hvem han vil på telefonen osv. Og at det selvsagt går begge veier. Kort sagt at det er snakk om to voksne mennesker som stoler på hverandre. 

Anonymkode: f57d8...dab

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AllahBallah said:

Hvorfor spør du så generelt om en så spesifiser problemstilling?

Bare det at han reiser til Thailand for å «feste med gutta» (spesielt når han er i et forhold) gjør han nok uaktuell for 95% av norske kvinner uansett.

Bare for å berolige deg litt:

beer-bars-bangkok.jpg?w=640

🤣

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

At han kan dra dit han vil, når han vil, snakke med hvem han vil på telefonen osv. Og at det selvsagt går begge veier. Kort sagt at det er snakk om to voksne mennesker som stoler på hverandre. 

Anonymkode: f57d8...dab

Det ok at han snakker med sexy dame på klubb? Er det ok han kliner litt med henne kanskje har trekant etterpå? 

Skal en stole på at de ikke har sex med andre, eller at de bruker kondom i det minste?

Skrevet

At  jeg kan stole på han uansett hva. At han ikke går bak ryggen min. 

For å nevne noe 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det ok at han snakker med sexy dame på klubb? Er det ok han kliner litt med henne kanskje har trekant etterpå? 

Skal en stole på at de ikke har sex med andre, eller at de bruker kondom i det minste?

Man velger en mann uten store, røde flagg i utgangspunktet... 

Hva skjer med alle kvinner som tror at de kan endre alt med en mann, eventuelt sette regler og krav... ?

Anonymkode: 9cb7d...d12

Gjest ZarahSweet
Skrevet

Stoler helt og holdent på kjæresten. Han kunne fint reist til Thailand alene. Han ville gjort det for mat, kultur, dykking og båt. Jeg elsker Thailand selv. Men vi hadde uansett reist sammen til slike steder for vi elsker de samme tingene og er bestevenner❤️

AnonymBruker
Skrevet

Min tillit til partneren er betingelsesløs. 

Anonymkode: b73ac...64c

• Nyttig 1
Skrevet

At han er på min side og stller opp hvis jeg trenger det. Jeg vet jeg kan stole på det. Det betyr alt. Og at han tar ansvar når det gjelder barna, for det gjør han ett hundre prosent.

Han er langt fra perfekt ellers, men det lever jeg med. På godt og mindre godt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skriver så mange "tillitt"?

Anonymkode: 46446...000

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...