Gå til innhold

Det sies at menn forelsker seg fortere...

Minianni

Anbefalte innlegg

Jeg leser av og til i artikler påstanden om at menn forelsker seg fortere enn kvinnen og ofte er den første som sier at de elsker henne. Men når man leser om menn sin forpliktelsesangst osv. så synes det ulogisk. Selvfølgelig kan det være at det handler om ulike typer menn, men likevel...

Selvfølgelig er alle individuelle, og det er unikt i hver relasjon.

Ønsker innspill og refleksjoner som kan støtte påstanden om at mange menn forelsker seg tidligere enn damen 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minianni skrev (5 minutter siden):

Jeg leser av og til i artikler påstanden om at menn forelsker seg fortere enn kvinnen og ofte er den første som sier at de elsker henne. Men når man leser om menn sin forpliktelsesangst osv. så synes det ulogisk. Selvfølgelig kan det være at det handler om ulike typer menn, men likevel...

Ønsker innspill og refleksjoner som kan støtte påstanden om at mange menn forelsker seg tidligere enn damen 🤗

Tror ikke det finnes en fasit på det. Tror det er jevnt fordelt mellom kjønnene

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minianni skrev (11 minutter siden):

Mitt inntrykk er at menn ofte vet om de liker kvinnen fortere enn kvinnen vet om hun liker mannen. Jeg lurer på om det er fordi menn tiltrekkes mer av utseendet og kvinner mer av personlighet. Hvis mannen synes kvinnen er veldig attraktiv, ter seg som kjærestemateriale og ler av vitsene hans så er han i grunn solgt. For kvinner skal det mer til.

Endret av Blåttvann
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det handler mer om personlighet og tilknytningsstil enn kjønn. Jeg er kvinne og er slik at jeg enten faller første date eller aldri. Og har vært på en million dater så kjenner meg selv, skjer det ikke første daten skjer det ikke senere heller, det lærte jeg på den harde måten ved å fortsette å date en bra kar i håp om mer følelser mens det heller endre i avsky. Mens eksen som jeg falt for umiddelbart var jeg like forelsket i 10 år senere som første møte. Men har opplevd at menn er litt mer lunkne i starten og faller etterhvert som de blir kjent med meg. Så for meg anekdotisk stemmer ikke påstanden i HI. 

Anonymkode: ba8a3...610

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det må da være individuelt.

Jeg bruker lang tid på å bli forelsket (er kvinne), så for meg blir alltid menn mest forelsket, eller raskest forelsket.

Men så ser jeg det motsatte skje i mange andre tilfeller.

De gangene jeg har sagt jeg elsker deg til noen, så har faktisk jeg sagt det først. Når jeg først vet jeg vil ha noen så holder jeg ikke tilbake. 

Men så er jeg 40 år og har en lang rekke menn bak meg og har bare sagt jeg elsker deg (på den romantiske måten) til to menn.

Anonymkode: 13d2d...9f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn generelt tror jeg de gjør det når de finner den ene. Men menn kan oftere holde kvinner de ikke liker godt nok til annet enn sex varme. 

Alle mine forhold har startet med at mannen vil bli kjæresten min. Også har jeg vært forelsket i et par stykker som ikke likte meg godt nok, men de sa aldri i fra, for de ville jo fortsette å beholde meg, til hun ene kom 

Anonymkode: 0a2bc...9f3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har kun meg selv som eksempel. Det skal mye til at jeg blir interessert i noen, men når jeg først gjør det blir jeg fort skikkelig forelska. Det er egentlig et stort problem, for jeg har aldri opplevd at en kvinne faktisk har satt pris på meg for den jeg er. Jeg har slutta å date for å slippe forelskelse, for det er så kjipt å gå i månedsvis og tenke på noen man ikke kan få. Jeg blir rett og slett deprimert av det. Hadde det gått saktere kunne jeg nok fortsatt med dating, men forelskelser bryter meg rett og slett ned.

Anonymkode: 0ea2f...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Personlig trenger jeg tid på å bli forelsket. Kan fort bli tiltrukket/betatt, men forelsket sitter lengre inne. Og jeg blir heller ikke forelsket hvis jeg ikke føler at følelsene er gjensidige.

M50+

Anonymkode: 60385...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Minianni skrev (På 26.7.2024 den 19.25):

Vel.

jeg opplever det i hvertfall med dates og menn jeg har truffet kun for sex.

De forelsker stort sett hver gang. Jeg har null problem med å møte en jeg liker for å ha sex, uten at jeg får noen romantiske følelser for han. Jeg kan ikke si det samme om mennene jeg treffer.

Anonymkode: 8cc3b...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Minianni skrev (På 26.7.2024 den 19.25):

Hvor leser du om dette? 

Jeg har noen forhold bak meg, og det er utelukkende kvinnene som har brukt E-ordet først. 

Tror det har noe med at de ønsker å forplikte meg til de, at de vil forsikre seg om at jeg sier det samme tilbake til de for å bli eksklusive osv

Anonymkode: e04b6...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...