AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #1 Skrevet 26. juli 2024 Dette skjedde hos oss. Mannen hadde et turbulent forhold, og brudd, med eksen, og hun var langt ifra ferdig med han når vi ble sammen. Vi traff hverandre før de var helt ferdig med hverandre, men han var på vei ut, hun bare nektet å godta det i det hele tatt. Men til slutt var de offisielt ferdig, og vi ble sammen et par mnd etter det. Eksen fant på de mest utrolige utfall mot han, og hun gikk etter meg også. Jeg var tålmodig lenge, og jeg kjente jo på en usikkerhet, for tenk om han ikke var helt ferdig med henne?.. Vi hadde endel krangler og diskusjoner pga henne og fordi jeg syns han ikke var tydelig nok mot henne. Han er en snill, men også konfliktsky mann, og syns det var vanskelig å være "streng" mot henne. Hun gjorde som sagt mye rart for å få han tilbake, men også for å "skade" han og ryktet hans oppmot venner av han. I "gode" perioder sendte hun meldinger og prøvde å ringe han for å å han til å ta henne tilbake, men han avviste henne hver gang, og han var åpen med meg om alt, så jeg visste alltid alt. Til slutt fikk jeg overtalt han til å slette henne fra some, som snapp og insta, fb hadde han slettet og blokket henne for lenge siden. Ting roet seg. En morgen jeg sto opp før han, lå den gamle telefonen hans i sofaen ved siden av meg. Han holdt på å fase den ut da han hadde byttet jobb og der fått en ny telefon, en som han skulle bruke også privat. Så, denne gamle telefonen lå i sofaen ved siden av meg, og der tikket det inn et varsel fra henne, en chat-mld på messenger. Uten at jeg tenkte, eller klarte å styre meg, så åpnet jeg den. Meldingen var et svar i en samtale de hadde gående, egentlig helt uskyldig, helt dagligdags om hvordan det gikk ol. Selve tråden var ikke så lang, enten har han slettet, eller som hans forklaring var, var at det var fordelt seg mellom de to telefonene? Tror ikke på det. Uansett, når jeg hadde lest det på hans telefon, raste jeg inn på rommet og bråvekket han. Han ble først irritert, han er kronisk morgengretten og tåler dårlig å bli bråvekket, men han skjønte jo fort at jeg hadde "grunn" til det. Han tilbydde meg å se på den nye telefonen hans, men jeg ville ikke, for enten kunne det være ting jeg ikke ville se, eller han kunne ha slettet ting. Han sa at han ikke hadde hjerte til å ikke godta forespørselen hennes, og hadde derfor lagt henne til igjen. Og de hadde begynt å prate, om helt uskyldige ting. Kan godt være, men han holdt det skjult for meg, om det var så uskyldig, hvorfor ikke si det til meg? Det endte med at han slettet henne igjen, på eget initiativ. Man kan argumentere at han holdt det skjult for meg fordi jeg ikke ville at de skulle ha kontakt, men han vet at jeg hadde tålt at de hadde kontakt, om jeg visste om det. Jeg tror han holdt det skjult for meg for å skåne meg på et vis, at det ikke var nødvendig at jeg visste fordi det ikke var noe å snakke om. Jeg vet ikke, men vi snakket ut om det og det ordnet seg. Dette er 10 år siden snart, og utenom den ene gangen har jeg aldri snoket på telefonen hans. Jeg har ikke hatt behov. Jeg har koden om jeg vil, og han er tydelig på å vise meg at det ikke foregår noe galt på telefonen, ved å ha skjermen opp, la den ligge igjen om han går ut av rommet osv. Dette ble en lang kortversjon av min historie. Jeg lurer på om andre hadde klart å la være å sjekke om et navn dere ikke hadde forventet, eller likt, dukket opp i et varsel på deres partners telefon? Anonymkode: 74663...dc5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #2 Skrevet 26. juli 2024 Dette er ti år siden og du skriver om det i detalj som om det skulle ha vært i går. Det tenker jeg er en svært tydelig pekepinn på at her må du ta tak for å jobbe deg gjennom dette en gang for alle, eller gå fra han. Å bære på slikt som dette er gift, både for deg selv og for forholdet. Anonymkode: 12319...757 1
Norja Skrevet 26. juli 2024 #3 Skrevet 26. juli 2024 Jeg hadde aldri åpnet en melding på partnerens telefon, men jeg kunne funnet på å spørre hva det dreide seg om i en nysgjerrig, imøtekommende tone. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #4 Skrevet 26. juli 2024 Jeg hadde ikke lest meldingen, men jeg hadde nok spurt om jeg satt der og navnet på en eks han liksom ikke hadde kontakt med e.l. poppet opp på skjermen. Angående at tråden lengre tilbake er slettet og sånn.. Er den helt fra start av så vil jo deler av deres forhold og kjærlighetshistorie ligge der. Jeg vet noen har et behov og ønske om å rydde alle skjeletter ut av skapet og vite alt om eksen, men personlig så tror jeg ikke jeg hadde hatt godt av å lese min kjæres tidligere kjærlighetserklæringer til hans eks. Det føles privat, og det føles også som det ikke er noe poeng i, det kan gi noen bilder i hodet eller såkalt retroaktiv sjalusi, man er sjalu på noe som var. For det andre, når man blir lagt an på av noen, så er det for meg litt gråsone her hvor mye man skal avdekke til partner. Jeg stoler på at han håndterer det, men jeg trenger ikke lese det. Det kan jo godt være det er en høflig liten setning der om at det var fint å være med henne en gang, som ikke betyr noe mer for han enn at han bare ikke vil være et komplett rasshøl og synes litt synd på henne. Men som kan være kjipt å lese for deg og som kan skape problemer mellom dere om du leser det. Anonymkode: 37ee5...8e6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå