Gå til innhold

Vaske katten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten min har vært litt løs i magen, er i fin form ellers og leker og er i aktivitet. Men det sitter igjen bæsj i rompa som han ikke klarer å vaske bort. Ser han prøver å vaske det bort, og han har akt seg bortover gulvet noen ganger, (vasket så klart etter det). Hvis jeg prøver å vaske det bort så kommer han til å angripe meg. 

Skal jeg bare la det være sånn?

Anonymkode: c69a5...c77

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Angripe deg?

men ville latt det være. Mine katter hadde nok klaget, men hadde fått lov å vaske de i rumpa med en våt klut for eksempel 

Anonymkode: d4dbc...661

• Liker 1
Skrevet

Om han er litt langhåret bak, kan du klippe litt. Jeg stusser mine i perioder bak pga håret blir så langt at all bæsj sitter fast. Etter jeg begynte å stusse litt bak så har jeg ikke hatt noe problemer med det. Har to main coon. Kun den ene jeg må gjøre det på

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Angripe deg?

men ville latt det være. Mine katter hadde nok klaget, men hadde fått lov å vaske de i rumpa med en våt klut for eksempel 

Anonymkode: d4dbc...661

Ja at han biter og klorer.

AnonymBruker
Skrevet
lillebamsemums skrev (1 minutt siden):

Om han er litt langhåret bak, kan du klippe litt. Jeg stusser mine i perioder bak pga håret blir så langt at all bæsj sitter fast. Etter jeg begynte å stusse litt bak så har jeg ikke hatt noe problemer med det. Har to main coon. Kun den ene jeg må gjøre det på

Kan prøve det 🤙

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan prøve det 🤙

Greit å ha noe godbiter eller noe om han ikke er helt komfortabel med å blir stelt av deg. Mine kunne ikke brydd seg mindre, men vet at enkelte katter reagerer litt. Som du skrev i første teksten angående vask. Jeg har hatt med mine inn på badet siden de var små, så mine er ikke redd vann. Kan fint ha med meg kattene inn i dusjen også 😂

• Hjerte 1
Skrevet

Nei, du kan ikke bare la det være! Det er viktig å holde katten ren og komfortabel. Hvis han blir sint når du prøver å hjelpe, kan du prøve å bruke en klut eller en våtserviett for å tørke forsiktig, eller få en venn til å hjelpe deg. Det er faktisk din plikt å ta ansvar for katten din og ikke la det bli et problem. Sørg for at katten er i god stand, ellers blir det bare verre.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
lillebamsemums skrev (6 minutter siden):

Greit å ha noe godbiter eller noe om han ikke er helt komfortabel med å blir stelt av deg. Mine kunne ikke brydd seg mindre, men vet at enkelte katter reagerer litt. Som du skrev i første teksten angående vask. Jeg har hatt med mine inn på badet siden de var små, så mine er ikke redd vann. Kan fint ha med meg kattene inn i dusjen også 😂

Da skal jeg prøve det. Tror han er med på det meste om han får godbiter 😺

Høres ut som herlige katter ♥️😻

AnonymBruker
Skrevet
Rebecca30 skrev (5 minutter siden):

Nei, du kan ikke bare la det være! Det er viktig å holde katten ren og komfortabel. Hvis han blir sint når du prøver å hjelpe, kan du prøve å bruke en klut eller en våtserviett for å tørke forsiktig, eller få en venn til å hjelpe deg. Det er faktisk din plikt å ta ansvar for katten din og ikke la det bli et problem. Sørg for at katten er i god stand, ellers blir det bare verre.

Jeg skal jo prøve. Bare prøver å gjøre det på en måte som han godtar. Er ingen andre som kan komme hit nå i kveld.  Men skal prøve med klut.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da skal jeg prøve det. Tror han er med på det meste om han får godbiter 😺

Høres ut som herlige katter ♥️😻

Lykke til, er bra og ta tak i det nå og ikke senere. Det kommer til å lukte 😂

ja, de har nå sine ting de også! Men de er babyene mine da 😂❤️

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
lillebamsemums skrev (2 minutter siden):

Lykke til, er bra og ta tak i det nå og ikke senere. Det kommer til å lukte 😂

ja, de har nå sine ting de også! Men de er babyene mine da 😂❤️

Takk ♥️😻

😂♥️😻

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Katteburito🐈 pakk alt unntatt hode og hale stramt inn i håndkle

Anonymkode: 38127...0db

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ulike teknikker for hver katt opp gjennom...

Mest vellykkete har egentlig vært å sette seg i dusjen sammen med dem. Fukte godt, bruke klut. Tålmodighet.

Samarbeid med mannen + ovnshansker. Enkelte roer seg veldig om du klyper godt i nakken, slik moren gjorde når hun fraktet dem. 

Burrito funker også veldig fint når man virkelig må. Men min sterkeste er jeg redd skal skade seg selv. 

Anonymkode: 32b5d...834

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Om dette skjer med en av mine katter, jeg vasker dem. Tar på gammeldagse oppvaskhansker og er forberedt på å bli vår 🤣🤣. Har katteshampo til anledninger. Nå sover kattene i min seng hver natt, så ingen får lov til å ha bæsj i rompen. Jeg børster dem også hver kveld for å fjerne ting fra pelsen, alle er langhåret. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...