Gå til innhold

Fotograf?

Gjest Gjest_Molla_*

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt og legge litt engangskamera på bordene :) Siden jeg er litt amatørfotograf selv syns jeg så absolutt ikke at de lokale fotografene er noe flinke i det hele tatt.. Og skal privatfolk/familie som er amatører ta alle bildene er ikke det godt nok heller (vanskelig jeg! hehe)

Hadde jeg vært rik ville jeg veldig gjerne at han her (http://www.henrikfoto.no/bryllup/) kunne tatt bildene! Han kan virkelig leke med lys, litt forskjell på hans bilder og de som står framme på visning hos fotografer rundt om kring her...

Men det jeg har tenkt og gjøre er og spørre litt ferske fotografer rundt på blogger som ikke er proffe nok til og være dyre, men flinke nok til og få det til ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var akkurat inne på nettsida som var nevnt her...(hjelm.no) og så mange fiiine bilder!! Åååå <3

Ok, noen litt merkelige for min smak, men regner med det er i samsvar med hva brudeparet ønsker, og hvordan de er. Og, ja, jeg vil gjerne! ha bilder i den generelle stilen der!

Corny med bilder der man viser hvor forelska man rett og slett er på en sånn dag...jaja, vi er nå ulike heldigvis :)

Skrevet

Syns de bildene på hjelm.no var litt for oppsatte jeg og kunstige...

Skrevet

Jeg har tenkt og legge litt engangskamera på bordene :) (snip)

Et velmenende råd, dropp engangskameraene! Det blir sjelden gode bilder, jeg har jobba over et tiår i fotoforretning, og kan si med en gang at bilder tatt inne i mørke selskapslokaler med engangskamera sjelden blir noe å samle på. Dessuten er det dyrt. Først må du kjøpe kameraene, som ligger i pris fra kanskje 49 kr stk. Så skal disse fremkalles og kopieres. Noe som fort koster mellom 100 og 160 kr pr kamera. Så er kanskje halvparten av bildene av en nesten brukbar kvalitet, mens resten kan kastes.

Oppforrde heller i bryllupsinvitasjonen om å ta med digitalkamera, og at gjestene tar bilder av hverandre, og festen. Gå til innkjøp av en multikortleser til max 200 kr, og ha denne kopla til en pc med masse ledig plass på harddisk (eventuelt ha med en ekstern harddisk i samme slengen), så gjestene kan kopiere (pass på at bilder kopieres, ikke flyttes!) sine bilder over på denne. La en person være utnevnt bildeoverføringshjelp, at toastmaster informerer om dette, så alle vet hvem denne hjelpen er. Dette blir mye billigere, og dere vil sitte igjen med mange flere fine bilder, enn de elendige engangskamera. Engangskamera burde forøvrig forbys ved lov!

Skrevet

Vi hadde engangskamera på bordene. Nå får jeg både kamera og fremkalling ganske billig, men det ble uansett litt. Fremkalte 5 kameraer. Det ble en del bilder av gjester som ikke ble tatt med digitalkameraer. Vi la inn bilder av alle som hadde skrevet i gjesteboken, og vi fant flesteparten blant de bildene blant engangskameraene. Så vi er VELDIG glad for at vi hadde de. Ja, det er dyrt i forhold til hva du får igjen. Men det er minner vi snakker om her, ikke bare et ark med bilde på. Og de hundrelappene ekstra er vel en dråpe i havet når du tenker på hva resten av bryllupet koster!

Skrevet

Vi hadde engangskamera på bordene. Nå får jeg både kamera og fremkalling ganske billig, men det ble uansett litt. Fremkalte 5 kameraer. Det ble en del bilder av gjester som ikke ble tatt med digitalkameraer. Vi la inn bilder av alle som hadde skrevet i gjesteboken, og vi fant flesteparten blant de bildene blant engangskameraene. Så vi er VELDIG glad for at vi hadde de. Ja, det er dyrt i forhold til hva du får igjen. Men det er minner vi snakker om her, ikke bare et ark med bilde på. Og de hundrelappene ekstra er vel en dråpe i havet når du tenker på hva resten av bryllupet koster!

Er dere sikker på at de bildene som ble tatt med engangskamera ikke hadde blitt tatt med digitalkamera om engangskameraene ikke hadde vert på bordene?

Jeg tror fortsatt at en oppfordring allerede i invitasjonen om å ta med digitalkamera, og knipse av andre gjester, samt en pc med kortleser i lokalet er bedre enn engangskamera. Engangskamera gir sjelden gode bilder inne fra et mørkt lokale. Tro meg, jeg har sett en del i løpet av vel et tiår med filmfremkalling. Prisen er kanskje mindre viktig, men kvaliteten blir ganske så mange hakk bedre digitalt enn engangskamera.

Skrevet

Det kan godt hende :) Kortleser med oppfordring er også greitt. Det skulle vi også hatt. Det tok lang tid før vi hadde fått samlet sammen alle de digitale bildene etter bryllupet!

Skrevet

Det med pc og kortleser leste jeg om første gang her inne :jepp: Nå var vi bare 13 stk, og 3 stk som tok bilder. Skal ikke være n oe problem å få inn dette. Hovedbildene har vi allerede fått (gifta oss i går :rødme: ) De bildene forloveren til kona tok, overfører jeg før hun reiser på mandag, og de siste er det pappa som tok.

Skrevet (endret)

Litt mer proffe bilder tas selfølgelig utenom! Engangskamera er bare for morro, trodde det fantes noen med høy isoverdi? Gjør ikke noe om de er kornete og dårlige, litt av sjarmen. Vel vel, bruden kommer nok til og dra rundt på speilrefleksen sin :sjenert: hihi

Og det med at alle drar rundt på sine digitalkamera med messe blits hele kvelden (huff blits) kunne jeg ikke tenkt meg...

Endret av mai_snøve
Skrevet

Joda, man får engangskamera med høy iso. Om man "vil" ha dårlige bilder, så er jo det deres valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...