Gjest Gjest_Molla_* Skrevet 17. februar 2006 #1 Skrevet 17. februar 2006 Dere som skal til fotograf - hva slags bilder tar dere, egentlig? Vi har bare bedt hobbyfotografvenner knipse i vei, vi, tenker at det gjør samme nytten (de har fancy digital speilreflekskameraer). Synes det er mye mer naturlig og fint enn stiliserte fotograf-bilder. Men det er jo bare meg, da. Hva synes alle dere andre?
Gjest gjesta Skrevet 17. februar 2006 #2 Skrevet 17. februar 2006 jeg vil ta hos fotograf. da får vi album også, og proffe bilder. http://www.hjelm.no
Susan Sto Helit Skrevet 17. februar 2006 #3 Skrevet 17. februar 2006 Vi tar nok litt forskjellige. Noen med oss som passer på veggen hos besteforeldre, noen litt mer "kunstneriske" og sikkert noen litt morsomme. I tillegg vil nok jeg ha noen av meg i brudekjolen. Kanskje med buketten også. Synes det er greit med profesjonell fotograf, som kan komme med forslag og ideer om bra bilder, i tillegg til at man er sikre på fine bakgruner. Er redd for at det skal skje noe senere også. Fotografen har ofte et arkiv, så man kan komme tilbake senere og få nye forstørrelser og sånn. (Er vel max uflaks hvis det skulle skje noe med bildene både hjemme hos deg selv og hos fotografen..)
Gjest Gjest_Molla_* Skrevet 17. februar 2006 #4 Skrevet 17. februar 2006 Jeg har ikke så sansen for verken "kunstneriske bilder" eller brudebilde på veggen jeg, så jeg klarer meg nok uten. Men for den som synes det er fint skjønner jeg jo at fotograf er tingen
Gjest gjesta Skrevet 17. februar 2006 #5 Skrevet 17. februar 2006 (endret) Jeg har ikke så sansen for verken "kunstneriske bilder" eller brudebilde på veggen jeg, så jeg klarer meg nok uten. Men for den som synes det er fint skjønner jeg jo at fotograf er tingen ← Tror nok de fleste er uenige med deg der Men alle gjør jo som de vil ja. Der vi skal ta bilder, blir de naturlige & veldig fine, og ikke stiliserte og oppstilte Endret 17. februar 2006 av Epica
Gjest Gjest_Molla_* Skrevet 17. februar 2006 #6 Skrevet 17. februar 2006 Tror nok de fleste er uenige med deg der Men alle gjør jo som de vil ja. Der vi skal ta bilder, blir de naturlige & veldig fine, og ikke stiliserte og oppstilte ← Really?? Det overrasker meg. Med kusntneriske bilder mener jeg sånne av typen se-hverandre-dypt-inn-i-øynene, brudgom-lukter-på-håret-tilbrud-med-lukkede-øyne, brudepar-ser-utover-horisonten-bruden-ser-tnkefullt-ned-over-kjolen osv. helt corny etter min smak, vil heller ha naturlige gledesbilder
CurlySue78 Skrevet 17. februar 2006 #7 Skrevet 17. februar 2006 vi hadde egentlig også tenk å bare ha hobbyfotograf... men siden sambo er en ihugga hobbyfotograf selv også, var vi ikke sikker på om vi kommer til å bli fornøyd (han er ganske pirkete med lyssetting ol)... så jeg tror vi går for: ja takk begge deler! Men det som jeg tror er lurt hvis du bare skal ha hobbyfotograf, er å gå ut på f.eks. foto.no (eller fotografer som har lagt ut bilder -da gjerne reportasje bilder som virker å være mer din smak). -Se hva slags bilder de har tatt som dere liker, og huske det til dagen! Er sikker på at dere får knall bilder! For selv om du helst liker situasjonsbilder, så er det kjekt å ha ett par "oppstilte" av brud & brudgom til senere uansett! (bedre å ta for mange enn for få )
Gjest Gjest_Molla_* Skrevet 17. februar 2006 #8 Skrevet 17. februar 2006 vi hadde egentlig også tenk å bare ha hobbyfotograf... men siden sambo er en ihugga hobbyfotograf selv også, var vi ikke sikker på om vi kommer til å bli fornøyd (han er ganske pirkete med lyssetting ol)... så jeg tror vi går for: ja takk begge deler! Men det som jeg tror er lurt hvis du bare skal ha hobbyfotograf, er å gå ut på f.eks. foto.no (eller fotografer som har lagt ut bilder -da gjerne reportasje bilder som virker å være mer din smak). -Se hva slags bilder de har tatt som dere liker, og huske det til dagen! Er sikker på at dere får knall bilder! For selv om du helst liker situasjonsbilder, så er det kjekt å ha ett par "oppstilte" av brud & brudgom til senere uansett! (bedre å ta for mange enn for få ) ← Det var lurt! Oppstilte bilder skal det selvfølelig bli for oss også, altså. Men ikke i skuespiller-klassen Lykke til med bryllup og bilder!
Gjest gjesta Skrevet 17. februar 2006 #9 Skrevet 17. februar 2006 Really?? Det overrasker meg. Med kusntneriske bilder mener jeg sånne av typen se-hverandre-dypt-inn-i-øynene, brudgom-lukter-på-håret-tilbrud-med-lukkede-øyne, brudepar-ser-utover-horisonten-bruden-ser-tnkefullt-ned-over-kjolen osv. helt corny etter min smak, vil heller ha naturlige gledesbilder ← hvis du ser der www.hjelm.no så er de ikke mye CORNY Er en grunn for at de koster endel, for de er proffe og skikkelig stilige
Gjest gjest1 Skrevet 17. februar 2006 #10 Skrevet 17. februar 2006 Really?? Det overrasker meg. Med kusntneriske bilder mener jeg sånne av typen se-hverandre-dypt-inn-i-øynene, brudgom-lukter-på-håret-tilbrud-med-lukkede-øyne, brudepar-ser-utover-horisonten-bruden-ser-tnkefullt-ned-over-kjolen osv. helt corny etter min smak, vil heller ha naturlige gledesbilder ← Vi både luktar og ser på kvarandre heilt naturleg vi.. Hehe...
Gjest gjesta Skrevet 17. februar 2006 #11 Skrevet 17. februar 2006 Vi både luktar og ser på kvarandre heilt naturleg vi.. Hehe... ← Ja ikke sant?!
*Emma* Skrevet 17. februar 2006 #12 Skrevet 17. februar 2006 (endret) Skulle jeg giftet meg i Norge ville jeg har "corny" brudebilder fra Fame. Syns de er utrolig flinke!! Endret 17. februar 2006 av *Emma*
Susan Sto Helit Skrevet 17. februar 2006 #13 Skrevet 17. februar 2006 hvis du ser der www.hjelm.no så er de ikke mye CORNY Er en grunn for at de koster endel, for de er proffe og skikkelig stilige ← Her var det masse litt flottere bilder, ja. Var litt sånn vi tenkte på også da. Det er jo like mye stemningen som brudeparet som skal foreviges. Har sett mye morsomt forøvrig. Brudepar hvor man kun ser henne i bildet, mens han vises kun i et speilbilde på champagneglasset hun holder. (Eller var det motsatt?) Mye fine bilder med humor i også. Gleder meg til å ha brudebilde på veggen jeg!
Gjest gjest1 Skrevet 17. februar 2006 #14 Skrevet 17. februar 2006 Gleder meg til å ha brudebilde på veggen jeg! ← Eg også!!!
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 17. februar 2006 #15 Skrevet 17. februar 2006 hvis du ser der www.hjelm.no så er de ikke mye CORNY Er en grunn for at de koster endel, for de er proffe og skikkelig stilige ← Nå har jeg vært inne på hjelm.no - og etter min smak er det definitivt corny bilder der! Tegne hjerte i sanden - hva gir du meg?! ojojoj.. Smaken er som baken
Gjest Gjest_Molla_* Skrevet 17. februar 2006 #16 Skrevet 17. februar 2006 Nå har jeg vært inne på hjelm.no - og etter min smak er det definitivt corny bilder der! Tegne hjerte i sanden - hva gir du meg?! ojojoj.. Smaken er som baken ← Enig!! Vittig diskusjon
fruBeist Skrevet 6. september 2010 #17 Skrevet 6. september 2010 (endret) En god venninne og fotoforretningskollega skal ta bildene av oss. Jeg er mer erfaren enn henne i utgangspunktet, men hun var et naturlig valg som fotograf for oss. Vet ikke helt hva slags bilder vi kommer til å ta enda, tar det som det kommer :gjeiper: Regner med vi kommer til å ha det festlig med fotograferinga, og hun kommer til å knipse i vei hele dagen. Vi kommer sikkert til å ta litt oppstilt med familien, men ellers blir det lek og reportasje tenker jeg. Dessuten kommer jeg til å se på bildene i kamera underveis for å se hva som funker eller ikke. Kommer neppe til å ha noe bilde på veggen, men jeg lager sikkert en fotobok i etterkant. Elsker å fikle med bilder, og lage til montasjer og ymse Pappa kommer til å filme, så jeg kommer vel og til å lage til en liten filmsnutt med stillbilder og video. Kanskje som et utvida takkekort til de vi får gave med, som ikke var i bryllupet. Det kommer visst litt gaver fra ymse hold, og en tante har i alle fall ytra ønske om video fra vielsen. *edit* Nå ser jeg at jeg bumpa en eldgammel tråd! Sånn går det når man leser i nye og gamle tråder paralellt Endret 6. september 2010 av fruBeist
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #18 Skrevet 7. september 2010 Really?? Det overrasker meg. Med kusntneriske bilder mener jeg sånne av typen se-hverandre-dypt-inn-i-øynene, brudgom-lukter-på-håret-tilbrud-med-lukkede-øyne, brudepar-ser-utover-horisonten-bruden-ser-tnkefullt-ned-over-kjolen osv. helt corny etter min smak, vil heller ha naturlige gledesbilder Haha, der beskrev du veldig mange av våre bilder helt eksakt - og våre er så gledesbilder som du får det, det eneste som var "oppstilt" eller planlagt var bakgrunnen. Vi hadde med hobbyfotograf-onkelen min inn i en liten skog for å ta bilder av oss med fin bakgrunn, vi er glad i skog, men vi var rett og slett så glade og nyforelska at å prøve oss til å gjøre noe spesielt ville vært helt poengløst. Vi var forelska og oppførte oss sånn vi gjør, og bildene ble nydelige, og vi har fått så uendelig mye skryt etter det ene sto i avisene. Til og med den helt ukjente dama på apoteket spurte svigermor (da hun så etternavnet hennes) om det var sønnen hennes det var så nydelig bilde av i avisa
CathFoto Skrevet 8. september 2010 #19 Skrevet 8. september 2010 Jeg synes det kommer helt an på den som holder "det fancy kameraet". Hjelper ikke med flotte motiver/uoppstilte bilder om ikke den som bruker kameraet kan fotografere :0) Mange hobbyfotografer er utrolig flinke, men man betaler jo for kompetanse når man bruker en fagperson. Selv om man bruker en proff så trenger ikke bildene og bli oppstilte.
Jade Skrevet 9. september 2010 #20 Skrevet 9. september 2010 Vi hadde fotograf i studio. Men vi hadde også 3-4 gjester som hadde med seg speilrefleks og tok skikkelig gode bilder. Mange av de fineste bildene ble faktisk tatt av gjestene! Men vi var glad for at vi hadde fotograf også. Men det hadde ikke vært krise for oss om vi ikke hadde hatt råd. Man KAN være skikkelig uheldig! Mørke lokaler, dårlige kameraer, dårlige fotografer... Kornete og uklare bilder :/ Kjenner noen som droppet fotograf. De hadde INGEN fine bilder fra bryllupet! Alle var kornete og mørke og misfargede! Det var nesten ingen bilder hvor man kunne se hele kjolen. Og det fineste bildet av bruden var på middagsbordet med grisete tallerkener foran de...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå