AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #1 Skrevet 26. juli 2024 Hva foretrekker dere og hvorfor? Anonymkode: cd950...23a
Tipaa Skrevet 26. juli 2024 #2 Skrevet 26. juli 2024 Mellom Den blir ikke drept eller skadet hvis man setter seg på den Man kan løfte den enkelt opp, bære den hvis det skulle være noe Bilburet opptar ikke hele bagasjerommet Lettere å bade og stelle en mindre hund enn en stor en Tåler å være med på lengre turer 1
Tabris Skrevet 26. juli 2024 #3 Skrevet 26. juli 2024 Mellom/stor. Passer i bilbur i de fleste biler, hendig størrelse, generelt sett ok levetid, klarer å holde den igjen og mat/utstyr er ikke for dyrt. 1
Mardina Skrevet 26. juli 2024 #4 Skrevet 26. juli 2024 Foretrekker hunder på størrelse med Golden retriever. Da kan de brukes til litt mer enn bare turgåing. F.eks kløving 😊 Perfekt størrelse for meg og mine behov 😊
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #5 Skrevet 26. juli 2024 Mellomstor. For liten/for stor = mye større risiko for helseproblemer. En mellomstor hund er enkel å ha med overalt, spiser ikke enorme mengder mat (dyrt), sikler ikke slik veldig store hunder gjør etc. Det er veldig praktisk å enkelt kunne løfte hunden sin! Anonymkode: 39dfb...f28
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #6 Skrevet 26. juli 2024 Hvordan definerer du de ulike kategoriene? Rundt 10-15 kg tenker jeg er optimalt for meg. Anonymkode: ed653...425
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #7 Skrevet 26. juli 2024 Mellomstor, har finsk lapphund og liker at den er robust og samtidig lett å ha med seg og man kan håndtere den på tur uten problem Anonymkode: 59f34...84e 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #8 Skrevet 26. juli 2024 Liten-mellom. Har liten nå. Spiser lite og lett å ha med. Alt under 8kg kan bli med i flycabin. Anonymkode: ba218...ff8
My o MY Skrevet 26. juli 2024 #9 Skrevet 26. juli 2024 Jeg har en stor hund fordi rasen appellerer til meg ved å være vakthund uten å være aggressiv. Og så er den flott å se på uten at det betyr all verden, siden jeg har hatt kinesisk nakenhund tidligere. Jeg trenger denne hunden nå med tanke på at den er rolig men påpasselig, og det den trenger av mosjon passer meg perfekt.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #10 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hva foretrekker dere og hvorfor? Anonymkode: cd950...23a Stor. Vet ikke konkret hvorfor jeg foretrekker store hunder. Er noe med kraften jeg liker. Den jeg har nå og forrige jeg hadde, er hunder på +- 60 kg. Perfekt. Anonymkode: 698b5...bf1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #11 Skrevet 26. juli 2024 Liten👍🏼 enkel å ta med overalt, tar ikke så mye plass inne, ingen blir redde, billigere for👌🏼men har samtidig nok motor til å gå lange turer😄 Har tidligere hatt stor hund, og skal ikke ha det igjen😉 Anonymkode: 3ef21...86f
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #12 Skrevet 26. juli 2024 Medium, kan bæres om det skulle falle seg sånn og tar ikke opp så mye plass, men tåler mer enn en helt liten hund, ikke for mye å ha kontroll over om hunden skulle bli utagerende. Anonymkode: 5c9e5...7b2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #13 Skrevet 28. juli 2024 Ekstra stor, leonberger og irsk ulvehund. Anonymkode: c60ed...60a
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #14 Skrevet 28. juli 2024 Liker stor. Blir nå en golden retriever for oss. Vi liker at de er litt stor og robust og kan være med på det vi som familie ønsker. Minuset er jo om den skader seg i fjellet på tur for eksempel så er det tungt å få bært den ned igjen. Anonymkode: cf7c1...9aa
Gliffy Skrevet 28. juli 2024 #15 Skrevet 28. juli 2024 On 7/26/2024 at 5:43 PM, AnonymBruker said: Hvordan definerer du de ulike kategoriene? Rundt 10-15 kg tenker jeg er optimalt for meg. Anonymkode: ed653...425 Samme her. Har en på 11 nå og der er ingenting den ikke kan være med på. Liker egentlig store hunder men det er jo ikke så lettvint og de dør jo tidligere så da går jeg heller for 10-15 som er mer praktisk og lever lengre.
KnitAndCoffee Skrevet 29. juli 2024 #16 Skrevet 29. juli 2024 Mellom/stor, da de rasene som passer meg er i den størrelsen. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #17 Skrevet 29. juli 2024 Liten, men bygget riktig så den kan brukes som en skikkelig hund, ikke korte ben som ikke klarer å gå tur. Lett å finne hundepass, lett å ta med på reise, får ofte lov å ta den med på ting hvor hunder egentlig ikke er tillatt, spiser lite (altså billig), lett å håndtere med pelsstell, kloklipp og vask (selv om hunden eventuelt skulle motsette seg dette), og jeg har kontroll på hunden uansett (den kan ikke dra meg med seg eller dra meg over ende), og de blør gjerne mindre under løpetid hvis det er snakk om tispe. Samt mindre pelsvolum som resulterer i mindre pelse som kan røyte. Ulemper er større risiko for skade dersom man blir overfalt av store, løse hunder (det skjer, særlig hvis du liker å gå tur i skog og mark) og større risiko for forgiftning ved inntak av noe som er farlig for hunder (liten hund tåler mindre mengder). Bortsett fra det ser jeg ingen ulemper, selv om mange har kraftige (som regel ubegrunnede) fordommer mot små hunder. De kan oppdras på lik linje som større hunder, man må bare legge ned samme innsats i oppdragelsen som man ville gjort med en stor hund og ikke gi dem ekstra slækk fordi de er små. Anonymkode: 98476...293
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå