Gå til innhold

Fikk Ikke lov å sette opp trampoline i hagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (6 timer siden):

Det er definitivt en stor kilde til konflikter i nabolag, i naboborettslaget her har de havnet i Kongliktrådet pga trampolinebruk.

Dokumentasjon på at det er mye konflikter takk

Anonymkode: cda66...c56

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (11 minutter siden):

Grøss og gru. Jeg husker tilbake til da vi bodde i rekkehus før. Naboen ved siden av, en liten enebolig, presset inn en trampoline på den lille gressflekken foran huset, som var rett inntil vår hage foran vårt rekkehus, og det var grining og skriking dagen lang hele sommerhalvåret. Fra april til september. Det skal nevnes at de hadde en sønn som begynte å grine for alt, bare fordi en flue landet på hånden hans en gang for eksempel... makan til grinerunge har jeg aldri vært borti. Det var et mareritt når de satte opp trampolinen.  Kunne knapt være ute i vår egen hage. Skrik, hyl, grining HELE FORBANNA DAGEN fra trampolinen.

Det faenskapet skulle vært forbudt!

Nei det skulle selvsagt ikke vært forbudt med trampoline ! 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

*phu* så bra for naboene dine at du fikk nei. Trampoline bør ikke være lov i noen sine hager med mindre du bor i en enebolig langt ute i gokk eller med mindre du er en ondskapensfull heks mot andre mennesker som bor tett på deg.

Anonymkode: d0cdf...a47

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dokumentasjon på at det er mye konflikter takk

Som i statistikk? Jeg forteller fra mitt perspektiv og mine opplevelser. Vi hadde trampoline i enebolig, men valgte å la være da naboene protesterte i borettslag. Det er som nevnt også pågående konflikter i området her. 

AnonymBruker
Skrevet

Med barn hadde jeg virkelig aldri flyttet til et sted der jeg hadde hage, men ikke fikk bestemme over den. Høres helt sykt ut at man ikke skal få bestemme selv om man ønsker trampoline eller basseng i en hage man ikke bare leier av noen. 

Vi bor i enebolig, og begge naboene våre satte opp trampoline inntil vår hekk. Hos den ene naboen bodde barna på trampolinen hele sommeren og det var et leven uten like. Så er enig i at det kan være forringende å ha slikt i nærheten, men nye naboer kan endre bosituasjonen drastisk uansett hvordan man bor. 

I en leilighet på bakkeplan gikk jeg fra å ha en stille og rolig nabo til å få en som spilte musikk og spill drithøyt på kveldene, og stirre inn vinduene mine hver gang han gikk forbi. Kjipern bytte. I min neste leilighet fikk jeg plutselig røykende naboer sittende på verandaen ved siden av. Ikke like koselig å sitte der lenger. Våre nåværende naboer på to av kantene kjenner ikke til konseptet ro på søndager, og dette er den store klippe hekk, gress og trær-dagen.. 

Moralen er; de fleste steder kommer med naboer som har et annet liv enn deg, og som garantert blir en belastning på et eller annet punkt. Bo i skogen og ikke i byen om du ikke tåler lyd, og snakk med barna om at de ikke trenger å hyle og rope selv om de har det gøy. og smør trampolinen din med jevne mellomrom.. Pluss: det går an å snakke med naboen om det er ting som er veldig sjenerende.. 

Anonymkode: ecc03...6bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikkr skal de lage lyd, ikke skal de spille på iPad for da er de passive, jaja galt blir det uansett

Det er lekeplasser til det bruk. 

Anonymkode: cbf26...2fa

• Liker 2
Skrevet

Ikkr skal de lage lyd, ikke skal de spille på iPad for da er de passive, jaja galt blir det uansett

Dette er å gjøre seg dummere enn nødvendig. Du vet godt at det er ikke "lyd" det klages over fra norske trampoliner. De fleste tåler latter og snakk fra barn, det er bare hyggelig. Det er den evinnelige SKRIKINGEN og HYLINGEN fra trampolinene som folk får fnatt av. Det gnager virkelig på nervene med slik støyforurensning! 

• Liker 2
Skrevet

Nei det skulle selvsagt ikke vært forbudt med trampoline ! 

Nei, du har rett. Det er skrikingen som skulle vært forbudt. Lydforurensning kalles det. Det er forsket på dette og det plager og kan gjøre folk fysisk og psykisk syke å bli terrorisert av støy dag ut og dag inn, å aldri få skikkelig ro hjemme.

Linken er bare en av veldig mange om temaet, det er bare ett enkelt eksempel på at folk faktisk kan bli syke av vedvarende støy. Og unger som skriker og hyler fra klokka 08 om morgenen og til leggetid, det er vedvarende støy.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...