AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #1 Skrevet 26. juli 2024 Vi har kjøpt oss båt, og som ferske båteiere blir det noen båtturer (dagsturer) i løpet av sommeren når det er fint vær. Ønsker forslag til lettvint og god mat man kan ha med i båten. Til nå har vi hatt med vafler med brunost, pølser på termos, kjeks, pringles og sånne ting. Er det noen andre ting dere tenker man kan ha med som man kan spise "i hånda", som ikke er f.eks. brødskiver da. Anonymkode: 4ef62...9f0
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #2 Skrevet 26. juli 2024 Jeg lager gjerne hjemmelaget pizza og tar med. Må spises kald men går fint det da. Ellers kan dere jo lage lefseruller med valgfritt innhold, salat osv. Hvis du tenker på mat som skal lagres over flere dager så blir det vel litt mer hermetikk osv som er aktuelt Anonymkode: 3c46f...8bb 2
Eneri Skrevet 26. juli 2024 #3 Skrevet 26. juli 2024 Wraps med kylling/spekeskinke/røykalaks og div salat. Pasta-og kyllingsalat. Ha med kjølebag med kjøleelementer, evt frys flasker med vann rl saft som etterhvert brukes som drikke. 1
Supersmurf Skrevet 26. juli 2024 #4 Skrevet 26. juli 2024 Ta med kjøleboks.Pitabrød/lefser med salat, skinke/kylling? Bak noe å ta med. pastasalat. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #5 Skrevet 26. juli 2024 Fylte horn, pizzaboller, matmuffins, ferdigstekt pizza (smaker like godt kald), wraps… Hvis dere har med kjølebag går det an å ha med salat o.l. Ta med stormkjøkken eller grill og gå i land og lag middag. Kanskje dere kan fiske middagen underveis? Vi har nok litt større båt enn dere, for vi har kjøleskap (gassdrevet) og kokeapparat om bord, så vi lager samme type mat som hjemme. Anonymkode: e40f5...36b 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #6 Skrevet 26. juli 2024 Takk for mange gode svar! Vi har med kjølebag, ja, så har med kald drikke og mat som må holdes kald i den. Det er bare en liten båt, så vi har ikke noe kokemuligheter der. Tenker jeg skal bake opp noe og ha i fryseren til neste godværsdag. 🌞 Anonymkode: 4ef62...9f0
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #7 Skrevet 26. juli 2024 Jeg syns kalde pizzabiter er undervurdert! Bare ha på nok krydder. Suppe på termos er bedre enn pølser, og bare ha med godt brød til? Hamburgerbrød er veldig godt med spekemat og noe grønnsaker inni. Alt dette er godt syns jeg, og enkelt å ha med. Hamburgerbrød er også godt med kokte egg og annet pålegg forresten, helst litt salt siden brødene er noe søte. Kombinasjonen er god, og så lettvint å ha med uten mye klin. Anonymkode: 6a93f...e9c 3
Daisy-love Skrevet 26. juli 2024 #8 Skrevet 26. juli 2024 Wraps, pizzaboller, pestosnurrer, calzone, matmuffins, energikuler, pitabrød med fyll. Fiskekaker og karbonader kan også tas i hånden, samme med hardkokte egg, og spekesnacks. Selvsagt epler, pærer, bananer, og grønnsaker i staver som gulrøtter, agurk, paprika, selleri. Jeg er så glad i disse nye dadlene med smak, så jeg hadde tatt med de også, eller laget selv som jeg gjorde før. Mindre kliss med de som er ferdig kjøpt, men å lage selv er enkelt. Ta en daddel og fjern steinen. Fyll med f.eks en teskje peanøttsmør, og ha et dryss med havsalt på. Best fra fryseren, men gode ellers også. Hadde hatt dem i kjølebag om du har det med deg. Kan varieres med andre nøttesmør, og sjokoladepålegg. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #10 Skrevet 26. juli 2024 Reker, loff og majones! Rekeskallet kan dere hive på sjøen på vei hjem (litt utpå, ikke i en vik med badestrand). Baguetter/sandwich/foccacia med godt pålegg. Eggerøre og laks, reker, roastbiff og remulade, kyllingsalat, egg og bacon. Wraps med ulikt fyll. Suppe på termos med rundstykker til. Pastasalat eller cæsarsalat Fruktsalat med kesam Fylte horn eller pizzasnurrer Anonymkode: a1031...1ac 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #11 Skrevet 27. juli 2024 brød syltetøy, en sprut syltetøy et tygg på brødet til spist opp:)))) Anonymkode: 91536...79e 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #12 Skrevet 29. juli 2024 Ferdigkokt krabbe. Fiskekaker. karbonader falafler. suppe på termos. Anonymkode: 7a43a...c45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå