AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #1 Del Skrevet 26. juli 2024 Jeg sliter i perioder med mye angst. Ofte i lengre perioder, så sliter jeg med å vite hvilke symptomer som er angst og hva som er fysisk sykdom. Har ikke angst for hjerteinfarkt og ikke for slag og ikke for kreft. Jeg er mest redd for MS/ALS og slike sykdommer. Har også lavt stoffskifte, og det gir en del symptomer i kroppen. Er mest redd, for å bli blind tror jeg. Takk, på forhånd! Anonymkode: 11822...871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #2 Del Skrevet 26. juli 2024 Svarte også i den andre tråden, så limer inn svaret. Kan også få en følelse av at det er noe ekkelt med synet, prikking og stikking i fingrene, leamus. Indre stress, uro og rastløshet. Konstant aktivert. Irritabel, oppfarende, isolerende, vil bare være i fred, føles som at følelsene bare er rett under overflaten. Rask og hard puls, vondt magen, urolig mage som kan være både løs og hard. Svimmel, uvel, kvalm, føler at verden gynger. Vondt i kroppen, musklene verker, leddene verker. Blir sliten og utmattet etter å ha gjort ting, også ting jeg liker, slik at jeg ønsker å hvile/gjøre ingenting/sove i timer og dager i etterkant. Lett feberfølelse i kroppen. Hodepine. Vil sove mye. Alt dette er sånn jeg kan få og føle meg av angst. Anonymkode: 65905...b81 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #3 Del Skrevet 26. juli 2024 Kvalme, som ofte fører til brekninger og en sjelden gang oppkast. Diare, spasmer, dårlig appetitt, stram følelse i halsen og brystet, hyperventilering(ikke ofte), svært høy puls. Anonymkode: ed2ac...fc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #4 Del Skrevet 26. juli 2024 Hei! Jeg har hatt panikkangst/helseangst i cirka 10 år. Er 29 år😊 Mine fysiske symptomer når jeg har angst er: -Svimmelhet -Hjertebank / Dobbeltslag på hjerte -Urolighet inni kroppen -Følelsen av at noe galt skal skje -Følelsen av rarhet i hodet -Kortpusthet -Følelsen av å ikke få puste -1000 andre rare ting jeg ikke kan forklare Jeg har lært at hvis du ikke klarer å forklare klart hva følelsen er, så er det høyst sannsynlig en form for angst. Det finnes mange fine bøker om angst, det har hjulpet meg å lese dem😊 Anonymkode: 274d0...857 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #5 Del Skrevet 26. juli 2024 Trykk i brystet Tankekjør Press i hodet Indre dirring Nattesvette Søvnløshet Kvalme Isolering Anonymkode: 3e6b2...934 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #6 Del Skrevet 26. juli 2024 Høres ut som du har helseangst. Det er svært liten sjans at du får als. så er det slik med helseangst at man aldri har en garanti i livet. Det kan komme et fly å styrte rett ned i huset ditt, muligheten er der, men oddsen er svært liten. Så lenge du ikke har en garanti eller det kan være en mikroskopisk mulighet så klamrer vi oss fast i hva hvis om.. Angst oppleves fysisk, og det er grusomt. Man blir mer redd, og kjenner etter . angsten kommer som en bølge som rir av sted. Anonymkode: 6cec0...b02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #7 Del Skrevet 26. juli 2024 Svie i magen, kvalme, brekinger, diare/forstoppelse, gangsperr, syns-og hørselsforstyrrelser som dotter i ørene/høy øresus og tåkesyn eller at alt vibrerer, følelse av å skulle besvime, trykk i brystet, for varm, insomni og masse andre tilfeldige sykdomssymptomer som varierer. Anonymkode: 096b1...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #8 Del Skrevet 27. juli 2024 Kvalme, diaré/forstoppelse, stress, insomnia, fatigue, panikk, vektnedgang, kaldsvette, hjernetåke, hodeverk, isolering, vitaminmangel, ledd og muskelsmerter, nedstemt, følelsen av å være febersyk. Anonymkode: c531d...0e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #9 Del Skrevet 27. juli 2024 Kvalme Svimmelhet Løs mage Høy puls Høyt blodtrykk Uvirkelighetsfølelse Anonymkode: 1af1b...d2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #10 Del Skrevet 27. juli 2024 Når jeg får skikkelig angst så knyter brystet seg sammen og jeg får nesten ikke puste, er utrolig ekkelt. Kjenner det river i meg og jeg blir livredd, må puste meg gjennom det. Svimmel/ lightheaded blir jeg også. Anonymkode: 48e2f...b6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea Skrevet 27. juli 2024 #11 Del Skrevet 27. juli 2024 Jeg føler at jeg skal dø konstant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #12 Del Skrevet 27. juli 2024 Klamhet Høy puls (for litt siden hadde jeg puls på 160, enda jeg satt helt i ro) Kvalme (i ekstreme tilfeller hender det jeg spyr) Svimmelhet Anonymkode: 7ae47...1f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #13 Del Skrevet 27. juli 2024 Susing i ørene Mye merkelig med synet Diaré Kvalme/oppkast Rare fornemmelser/smerter i kroppen, ofte på merkelige steder Svimmelhet Hodepine Muskelrykninger Muskelspenninger Hjernetåke Ustanselige tårer Konstant ekkel følelse i brystet Konstant behov for å trekke pusten Anonymkode: 6c26d...609 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #14 Del Skrevet 27. juli 2024 Gråter, skjelver, mangel på matlyst. Kvalme, brekninger. Press/knutefølelse i magen. Høy puls. Følelse av at jeg ikke får nok luft eller at jeg har glemt å puste. Synsforstyrrelser. Nummenhet/prikking i hender eller føtter. Uro i kroppen, greier ikke sitte stille. Kalde stråler som går ut i armene eller ned baksiden av bena. Kaldsvetting, feberfølelse. Generell følelse av å være syk. Når angsten ikke er fullt så sterk kan det være svakere utgaver av disse symptomene i forskjellige kombinasjoner. Anonymkode: 0819e...28e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #15 Del Skrevet 30. juli 2024 Først og fremst smerter i brystet (kjennes som en klo som griper rundt hjertet), men også hjertebank, svetting, irritabilitet og dårlig hukommelse. Kjenner meg også igjen i de som skriver de har "glemt" å puste. Anonymkode: a346f...094 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #16 Del Skrevet 30. juli 2024 Oh...det er mye: diare, kvalme, brekninger, uvirkelighetsfølelse, klump i magen, dotter/sus i ørene, leamus, gråt, vanskelig for å svelge, tørr i munnen, nummenhet i kroppen, panikk, hakke tenner, press i brystet, skjelvinger, urolig både innvendig og utvendig, voldsomt fluktbehov, kaldsvette, synsforstyrrelser og en enorm, enorm redsel for å miste kontrollen/bli gal. Hater angsten, den ødelegger livet mitt! Anonymkode: b4de3...de0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå