Gå til innhold

Figgjo servise

lantan

Anbefalte innlegg

Hei 😊

Et det riktig at privatkunder ikke kan kjøpe av Figgjo, annet enn varer med skjønnhetsfeil?

På figgjofabrikkutsalg.no står blant annet: Her selger vi en blanding av første- og andresortering, samt restvarer, til privatkunder. Man må ta høyde for små skjønnhetsfeil som avvik i farge, mindre synlige uregelmessigheter i dekor eller små ujevnheter i godset.

Jeg har googlet og finner storsett kun brukt servise til salgs på Finn.no, ellers så er det to leverandører som kun selger til bedrifter (men de har uansett ikke serviset jeg har lyst på). 
Vil ikke Figgjo ha privatkunder? 🙈 Må man kjøpe varer med skjønnhetsfeil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
lantan skrev (13 minutter siden):

Hei 😊

Et det riktig at privatkunder ikke kan kjøpe av Figgjo, annet enn varer med skjønnhetsfeil?

På figgjofabrikkutsalg.no står blant annet: Her selger vi en blanding av første- og andresortering, samt restvarer, til privatkunder. Man må ta høyde for små skjønnhetsfeil som avvik i farge, mindre synlige uregelmessigheter i dekor eller små ujevnheter i godset.

Jeg har googlet og finner storsett kun brukt servise til salgs på Finn.no, ellers så er det to leverandører som kun selger til bedrifter (men de har uansett ikke serviset jeg har lyst på). 
Vil ikke Figgjo ha privatkunder? 🙈 Må man kjøpe varer med skjønnhetsfeil?

Jeg har kjøpt alle mine hverdagsserviser på Figgjo Fabrikkutsalg. Ser helt fint ut - og jeg har ikke merket noen særlige feil. Dersom du skal ha et servise helt prikkfritt så må du kjøpe i butikk. For meg og de fleste jeg kjenner så er det kun fabrikkutsalget som gjelder. Om det er en liten skjønnhetsfeil så er de omtrent usynlige.

Anonymkode: 95c53...0c5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har kjøpt alle mine hverdagsserviser på Figgjo Fabrikkutsalg. Ser helt fint ut - og jeg har ikke merket noen særlige feil. Dersom du skal ha et servise helt prikkfritt så må du kjøpe i butikk. For meg og de fleste jeg kjenner så er det kun fabrikkutsalget som gjelder. Om det er en liten skjønnhetsfeil så er de omtrent usynlige.

Takk for svar 😊 kjøpte du på nett eller var du i fabrikkutsalget og plukket ut selv?

Så vidt jeg har skjønt så er andresortering b-vare. Jeg vil helst ha prikkfritt

Problemet er at jeg finner ikke serviset i andre butikker enn fabrikkutsalget til Figgjo. Jeg bor på østlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor i Stavanger så for meg er det enkelt å komme til, så jeg kjører alltid til Figgjo når jeg skal ha noe nytt. 

Tror ingen kan se at mitt servise ikke er prikkfritt - jeg vet ikke hvor disse skjønnhetsfeilene er selv heller. For meg er det kun Figgjo som gjelder når det kommer til hverdagsservise - de har en kvalitet som er helt topp. I oppveksten min så kjørte alle til Figgjo og kjøpte fra fabrikken. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Figgjo lager utsøkte produkter i beste kvalitet, det har de alltid gjort.  Jeg er ikke stand til å se noen feil på middag og frokost service vi har hatt i mange år og kjøpt på utsalget.  Til jul blir det derimot dekket på med Villeroy & Boch fordi noen i huset forlanger det. 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Figgjo produserer vel ikke til privatmarkedet lenger, kun til storhusholdning. Du får kjøpt noe Figgjo hos butikker som hovedsaklig henvender seg til restauranter, kjøkken og kantiner. Det ligger en slik butikk i Torggata i Oslo som alle kan handle hos.

Anonymkode: a6e03...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er vel noen år siden Figgjo gikk over til å kun levere til storkjøkken. Men tror likevel det ikke er noe problem å få kjøpt det du ønsker, send dem en e-post og hør.

Som bonus er vel Figgjo strengt tatt en av de siste produsentene som produserer varene sine her til lands 

Anonymkode: 9c096...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får kjøpe på fabrikkutsalget, har kjøpt mye der selv. Men om de sender aner jeg ikke, kanskje du kan kjøre dit som en ferietur? hvis du strikker kan du ta turen innom Sandnesgarn og Gjestdalgarn sine fabrikkutsalg i samme slengen, jeg lover full bil på returen :fnise:

Anonymkode: a2421...d9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...