Gå til innhold

Når man er skikkelig støl...

Anbefalte innlegg

Skrevet

trente mage og rygg i går i 30 minutter, og idag er jeg ganske støl i og med at dette er ting jeg vanligvis ikke trener.

Skader det om jeg trener f.eks spinning idag da? Kanskje det kan løse opp musklene igjen, eller blir det bare verre? Har SÅ lyst til å trene idag...

Videoannonse
Annonse
Gjest StoreSky
Skrevet

Varm opp skikkelig- sakte og lenge så skal du se at det verste løsner. Men du trenger ikke ta deg helt ut på mage/rygg idag, men ta andre deler av kroppen.

(musklene er midlertidig nedbrutt nå, og holder på å bygge seg opp til å bli sterkere, derfor trenger musklene litt hvile)

Skrevet

Min erfaring er at det eneste som hjelper når man er skikkelig støl er å trene mer. Gjør som StoreSky sier. :icon_smile: (Det er heller ikke så verst med en glovarm dusj og/eller badstu etterpå, det lindrer litt, det også.)

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg trener selv om jeg er støl. En stund ut i treningen merker jeg ikke noe til stølheten lenger.

Skrevet

Skikkelege restitusjonsøkter, altså aktiv kvile (f.eks jogging, spinning, svømming) er det BESTE mot stølhet!

Skrevet

Også må du passe på å ikke gjøre så bråe bevegelser! Du vil vel ikke få strekk? Vanskelig å få dette på magen, men er man ekstra stiv i beina (lårene) så er det fort gjort og gjøre det vondt verre!

Men, å la det forsvinne av seg selv er best. Tren oftere, så blir du ikke støl!

:smile:

Gjest camillo
Skrevet

Enig med de andre. Lett/annen trening løser opp (f.eks. jogging).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...