AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #1 Del Skrevet 26. juli 2024 Du som er offentlig ansatt, hva fikk du av jobben da du ble 50? Og ev. senere runde dager? Fikk du noe da du hadde vært ansatt i 20 år? Eller 25? Anonymkode: 5144e...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #2 Del Skrevet 26. juli 2024 Jobber i offentlig sektor. På min arbeidsplass får de som fyller 50 et ullpledd fra Rørospledd. Ansatt i 25 år: gavekort på kr 3.000. Går av med pensjon og har jobbet mer enn 25 år i bedriften: 3000 i gavekort +blomster. Slutter i jobben etter mer enn 10 år (men mindre enn 25) gavekort 1500 kr+blomster. Fyller 60 år: gavekort 1500 kr+blomster. Samme ved 70 årsdag om man fremdeles jobber. Ingen gaver ved runddager før 50 år. Anonymkode: e9f16...f8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #3 Del Skrevet 26. juli 2024 Vi har faste summer til gavekort på runde dager. En sum som typisk nok ble redusert rett før jeg fylte år. 😛 Til jul får vi ingenting lenger, det gis heller til veldedighet. Som er helt greit, siden gavene pleide være noe ræl med firmalogo på. Anonymkode: 85b78...a64 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #4 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du som er offentlig ansatt, hva fikk du av jobben da du ble 50? Og ev. senere runde dager? Fikk du noe da du hadde vært ansatt i 20 år? Eller 25? Fyller 50 år = 50 roser. Anonymkode: 997a1...1db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #5 Del Skrevet 26. juli 2024 58 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har faste summer til gavekort på runde dager. En sum som typisk nok ble redusert rett før jeg fylte år. 😛 Til jul får vi ingenting lenger, det gis heller til veldedighet. Som er helt greit, siden gavene pleide være noe ræl med firmalogo på. Anonymkode: 85b78...a64 Skulle ønske det også ble gitt til veldedighet her. Til jula som var fikk vi gavekort på en butikk som ble lagt ned et halvt år tidligere. 🤦♀️ Gaver ved runde bursdager kommer an på leder. Hun vi har nå gjør ingenting ut av det, så vi andre spleiser på en passende gave til bursdagsbarnet. Forrige leder bestilte kake og fine blomster. Anonymkode: 5b8c3...050 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #6 Del Skrevet 26. juli 2024 Hvis du er statlig ansatt må du selv be om å få penger når du har vært ansatt så og så lenge. Retningslinjer-for-paskjonnelser-og-gaver-til-ansatte (intranett) Anonymkode: abaf4...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #7 Del Skrevet 26. juli 2024 Fikk gavekort på 500 kr som var samlet inn av de andre ansatte. Og blomst da jeg sluttet. Tror ikke det offentlige kan gi gaver utover det. Anonymkode: 6daac...bad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #8 Del Skrevet 26. juli 2024 En pose twist 😅 Anonymkode: 5629f...b3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clearpath Skrevet 26. juli 2024 #9 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fikk gavekort på 500 kr som var samlet inn av de andre ansatte. Og blomst da jeg sluttet. Tror ikke det offentlige kan gi gaver utover det. Anonymkode: 6daac...bad Jo det er faktisk lovverk for dette som forteller når det kan gis gaver skattefritt og til hvilken sum. Skatteloven 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #10 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi har faste summer til gavekort på runde dager. En sum som typisk nok ble redusert rett før jeg fylte år. 😛 Til jul får vi ingenting lenger, det gis heller til veldedighet. Som er helt greit, siden gavene pleide være noe ræl med firmalogo på. Anonymkode: 85b78...a64 Tråden var ment å handle om offentlig ansatte. Anonymkode: a78c0...48d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #11 Del Skrevet 27. juli 2024 Clearpath skrev (8 timer siden): Jo det er faktisk lovverk for dette som forteller når det kan gis gaver skattefritt og til hvilken sum. Skatteloven 😁 Jeg er offentlig ansatt. Fikk blomster og universal gavekort på 1000 kr da jeg fylte 50. Anonymkode: a78c0...48d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #12 Del Skrevet 27. juli 2024 Jobbet i Trondheim kommune i snart 7 år! Har fått en lue som var feilprodusert, og en reflex-vest! Må betale alle julebord selv, og har aldri gått kurs eller noe gjennom jobb. Blir å søke meg noe annet! Anonymkode: 0417b...250 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #13 Del Skrevet 27. juli 2024 Jobber i offentlig helsesektor, ingen gave. Anonymkode: ece54...918 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #14 Del Skrevet 27. juli 2024 Har gavekasse som de ansatte betaler inn til hvert år. Fikk 500kr når jeg ble 30. Får ikke noe fra selve jobben. Anonymkode: cf4f6...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #15 Del Skrevet 27. juli 2024 Jobber som renholder I fylkeskommunen. Ble 50 år for 2 år siden. Fikk 1500 kr fra arbeidsgiver. 1000 fra mine kollegaer. Og blomster og vin fra noen andre ansatte Anonymkode: 205a2...61f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #16 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du som er offentlig ansatt, hva fikk du av jobben da du ble 50? Og ev. senere runde dager? Fikk du noe da du hadde vært ansatt i 20 år? Eller 25? Anonymkode: 5144e...788 Fikk et kort da jeg ble 40. Er veldig glad for å arrangere noe fint for venner og kolleger, så arrangerte flotte 40-, 50- og 60-årsdager for kollegene (som jobben insisterte å betale for) rett før min egen bursdag. Derfor opplevdes det som ekstremt urettferdig å bli avspist med en Coop-kake og et kort gitt meg i det trange kafferommet. Ikke kun på grunn av dette, men også grunnet andre ting vurderer jeg nå å bytte jobb. Perler for svin. Anonymkode: bc075...d97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #17 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Skulle ønske det også ble gitt til veldedighet her. Til jula som var fikk vi gavekort på en butikk som ble lagt ned et halvt år tidligere. 🤦♀️ Gaver ved runde bursdager kommer an på leder. Hun vi har nå gjør ingenting ut av det, så vi andre spleiser på en passende gave til bursdagsbarnet. Forrige leder bestilte kake og fine blomster. Anonymkode: 5b8c3...050 Jeg ønsker ikke at det gis til veldedighet i mitt navn. Man blir nedringt av organisasjonene med mas om mer støtte. I tillegg ønsker jeg ikke å støtte alle formål. For eksempel, ønsker ikke jeg som har annen religion enn kristendom, å støtte utpreget kristne organisasjoner. Anonymkode: bc075...d97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #18 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jobbet i Trondheim kommune i snart 7 år! Har fått en lue som var feilprodusert, og en reflex-vest! Må betale alle julebord selv, og har aldri gått kurs eller noe gjennom jobb. Blir å søke meg noe annet! Anonymkode: 0417b...250 Her må vi også betale egenandel på julebordet, som holdes på arbeidsplassens kantine, og hjelpe med matlaging og servering. Derfor blir jeg heller hjemme. Anonymkode: bc075...d97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 27. juli 2024 #19 Del Skrevet 27. juli 2024 Fikk gavekort etter 25 år, universalgavekort ved fylte 50. Tidligere var summene regulert i Statens personalhåndbok, men nå er det opp til den enkelte virksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #20 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jobbet i Trondheim kommune i snart 7 år! Har fått en lue som var feilprodusert, og en reflex-vest! Må betale alle julebord selv, og har aldri gått kurs eller noe gjennom jobb. Blir å søke meg noe annet! Anonymkode: 0417b...250 Det er ikke det jeg spør om i denne tråden. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jobber i offentlig helsesektor, ingen gave. Anonymkode: ece54...918 Oki, og du ble 50? 60? 70? Eller hadde jobbet i 25 år? AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har gavekasse som de ansatte betaler inn til hvert år. Fikk 500kr når jeg ble 30. Får ikke noe fra selve jobben. Anonymkode: cf4f6...a9f Offentlig sektor? Whistler skrev (1 time siden): Fikk gavekort etter 25 år, universalgavekort ved fylte 50. Tidligere var summene regulert i Statens personalhåndbok, men nå er det opp til den enkelte virksomhet. Tror de fortsatt er regulert offentlig, men at det er variasjon mellom ulike virksomheter. Men tror også det er lovfestet at man skal få noe. Anonymkode: 5144e...788 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå