AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #1 Skrevet 26. juli 2024 Hei. Jeg har blitt invitert til en hyttetur av mine foreldre. Broren min blir også med. Det er mulig at mer familie blir med, men de har ikke bestemt seg enda. Jeg ønsker egentlig ikke å dra. Jeg har mye problemer med reisesyke. I tillegg så har jeg migrene og noen andre helseplager. Jeg er ikke et friluftsmenneske. Jeg er ikke veldig glad i å gå turer i skogen, iallefall ikke ved vanskelige værforhold og vanskelige stier/veier. Jeg er heller ikke glad i mange typer sport og praktiske ting. Jeg liker dog noen praktiske og fysiske aktiviteter. Jeg liker ikke insekter og vanskelige værforhold. Generelt så foretrekker jeg litt mer teoretiske og kreative aktiviteter, men jeg er også glad i å spise ute og å spille brettspill f.eks. Jeg liker også dans. Generelt så synes jeg at det har vært litt lite mentalt stimuli på slike friluftsaktiviteter for meg, og at forholdene ikke var ideelle for å gjøre aktiviteter på egenhånd eller sammen. Jeg liker å dagdrømme, men jeg hadde heller gått en behagelig og rolig tur hvor jeg dagdrømte heller en slitsom tur i oppoverbakke i veldig vanskelig terreng. Når jeg dagdrømmer så går jeg ofte sakte. I tillegg så fikk jeg ofte problemer med feil klær i forhold til været, skader (snublet etc) og insekter. Da jeg var yngre så var jeg veldig glad i å gå frem og tilbake fra skolen, men jeg og venninnene mine gikk veldig sakte og pratet mesteparten av tiden. Veien var ukomplisert og ikke slitsom. Jeg likte også å gå alene, da dagdrømte jeg mest eller tenkte på ting fra tv eller skole. Å bade i iskaldt og skittent vann er ikke noe jeg synes er veldig morsomt. Jeg har ofte blitt stukket og brent av dyr i vannet. Jeg er kanskje litt følsom som person, men ikke ekstremt. Jeg hadde nok kunne ha likt denne typen tur mye bedre om jeg hadde dratt alene eller med annet selskap, og når jeg ikke var opptatt, samt hvis jeg var litt bedre forberedt til ulike aktiviteter. Jeg synes absolutt ikke dette er 'dårlige' aktiviteter og jeg tenker absolutt ikke noe negativt om mennesker som liker det, selv om jeg ikke gjør det, bare for å være tydelig på det. Jeg har ikke riktige klær til turer i skogen heller, så jeg vil nok kanskje kunne bli kald, våt, varm, skitten, etc. Jeg trives dårlig med familien min uavhengig av hvor vi er. På tross av alt dette så hadde jeg likevel blitt med, men det har seg dessverre slik at jeg allerede har booket en kunde (jobb) i den perioden. Denne jobben var booket for lenge siden, før de inviterte meg. Forrige gang så måtte jeg avlyse på grunn av migreneanfall. Da ble de rasende og sa at jeg ødela alt for hele familien. Jeg har adhd, ikke at det er en unnskyldning, men jeg hadde glemt turen og nå er det litt sent å avbestille jobben. Jeg vil muligens havne lenger ned i trefflisten og kunne få mindre muligheter for jobb i fremtiden dersom jeg avbestiller. Jobben er fra den 8.8. Jeg ønsker ikke å bli sett på som the scapegoat I familien, men jeg vil også helst ha minst mulig forhold til dem. Hva tenker dere at jeg bør gjøre? Jeg kan kanskje spørre firmaet hva som skjer om jeg avbestiller og høre med kunden om hun har andre alternativer. Anonymkode: 4aefe...a7a
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #2 Skrevet 26. juli 2024 Jeg glemte å nevne at jeg også har angst for lange bilturer med familien (foreldre og bror) pga at jeg går litt oftere på toalettet enn dem. Anonymkode: 4aefe...a7a
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #3 Skrevet 26. juli 2024 Du kan jo ikke takke ja fordi du har jobb den helgen? Ikke overkompliser dette. Anonymkode: cae0d...b90 6 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #4 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg ønsker ikke å bli sett på som the scapegoat I familien, men jeg vil også helst ha minst mulig forhold til dem. Du takker nei til turen og sier du har allerede lagt planer for den perioden. Hva betyr det hva de måtte tenke om deg når du vil ha minst mulig med de å gjøre? Anonymkode: 3fe09...004 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #5 Skrevet 26. juli 2024 Høres ut som om du kanskje trenger litt utfordringer 🙂? Du har veldig mange begrensninger i forhold til et normalt liv. Regner med at nærmeste familie vet om dine psykiske plager? Kommer de ikke til å ta hensyn? Hvis ikke, blir det kanskje litt for mye for deg med fn slik tur. På den annen side, så vil det gi deg en enorm mestringsfølelse om du klarer turen. Anonymkode: f7b02...5a4 5 2
Stor pike Skrevet 26. juli 2024 #6 Skrevet 26. juli 2024 Si nei. Du har jobb. Hvis du nå likevel drar, ta med deg en tykk bok, gjerne flere og la de andre løpe i skogen. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #7 Skrevet 26. juli 2024 Hva du bør gjøre? Du bør bli hjemme. Uten tvil. Anonymkode: ab630...891
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #8 Skrevet 26. juli 2024 Men, i alle dager... Noen hører om jeg vil være med på noe; "Nei, den helgen må jeg dessverre jobbe". "Ja, det høres veldig kjekt ut". I det folk kommer med mer enn en forklaring, drøyer svaret, babler i vei, så hører du bare "ikke så interessert i deg...", og derfra starter drama og dårlig stemning. Blir litt som kollegaen som ringer inn og sier "er litt syk, dårlig søvn, ungen er i barnehagen men var litt kvalm, får heller ikke opp garasjeporten, og er en elektriker som kommer innom". Bare støy. Anonymkode: 4a851...649 3
Nysgjerrig666 Skrevet 26. juli 2024 #9 Skrevet 26. juli 2024 Du får holde deg hjemme og sutre inn i veggen.. familien prøver å inkludere deg og invitere deg på en hyggelig tur. Må dessverre si at du er utakknemlig og barnslig, så bare å holde seg hjemme. 1
Daisy-love Skrevet 26. juli 2024 #10 Skrevet 26. juli 2024 (endret) Jeg må si jeg ikke leste alt så veldig nøye, og det tok ikke lange tiden før jeg tenkte: den hytteturen høres ikke helt ut til å være noe for deg, og det er faktisk helt greit. Du trenger ikke å liste opp masse grunner, hverken for deg selv eller andre. Bare si nei. Du skal jobbe. Passer ikke. Håper dere får det koselig. Jeg er selv friluftsmenneske, men alle er ikke det, og det er helt i orden. Kanskje du kan komme på søndagsmiddag med quiz og brettspill en annen gang det passer om du ønsker noe kontakt, men ser det egentlig ikke er ønskelig, og da er det også helt innenfor. Det er lov å bare takke for invitasjonen og si nei det ikke passer, uten å oppgi noen som helst grunn. (Uten å være slem, så er ikke så gøy å ha med noen som egentlig ikke vil være der heller 😉) Endret 26. juli 2024 av Daisy-love
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #11 Skrevet 26. juli 2024 Du må slutte å være så negativ. Bli med, men si at du kommer tidvis til å kjøre "ditt eget løp". Du kan jo bli med på tur en av dagene. Gå så langt du orker eller eget tempo. Ta med bok, tegnesaker, strikketøy eller annet du liker. Og kanskje et nytt brettspill alle kan spille på kvelden? Du trenger heller ikke å være alle dagene om du ikke orker. Anonymkode: e86ac...6f4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #12 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei. Jeg har blitt invitert til en hyttetur av mine foreldre. Broren min blir også med. Det er mulig at mer familie blir med, men de har ikke bestemt seg enda. Jeg ønsker egentlig ikke å dra. Jeg har mye problemer med reisesyke. I tillegg så har jeg migrene og noen andre helseplager. Jeg er ikke et friluftsmenneske. Jeg er ikke veldig glad i å gå turer i skogen, iallefall ikke ved vanskelige værforhold og vanskelige stier/veier. Jeg er heller ikke glad i mange typer sport og praktiske ting. Jeg liker dog noen praktiske og fysiske aktiviteter. Jeg liker ikke insekter og vanskelige værforhold. Generelt så foretrekker jeg litt mer teoretiske og kreative aktiviteter, men jeg er også glad i å spise ute og å spille brettspill f.eks. Jeg liker også dans. Generelt så synes jeg at det har vært litt lite mentalt stimuli på slike friluftsaktiviteter for meg, og at forholdene ikke var ideelle for å gjøre aktiviteter på egenhånd eller sammen. Jeg liker å dagdrømme, men jeg hadde heller gått en behagelig og rolig tur hvor jeg dagdrømte heller en slitsom tur i oppoverbakke i veldig vanskelig terreng. Når jeg dagdrømmer så går jeg ofte sakte. I tillegg så fikk jeg ofte problemer med feil klær i forhold til været, skader (snublet etc) og insekter. Da jeg var yngre så var jeg veldig glad i å gå frem og tilbake fra skolen, men jeg og venninnene mine gikk veldig sakte og pratet mesteparten av tiden. Veien var ukomplisert og ikke slitsom. Jeg likte også å gå alene, da dagdrømte jeg mest eller tenkte på ting fra tv eller skole. Å bade i iskaldt og skittent vann er ikke noe jeg synes er veldig morsomt. Jeg har ofte blitt stukket og brent av dyr i vannet. Jeg er kanskje litt følsom som person, men ikke ekstremt. Jeg hadde nok kunne ha likt denne typen tur mye bedre om jeg hadde dratt alene eller med annet selskap, og når jeg ikke var opptatt, samt hvis jeg var litt bedre forberedt til ulike aktiviteter. Jeg synes absolutt ikke dette er 'dårlige' aktiviteter og jeg tenker absolutt ikke noe negativt om mennesker som liker det, selv om jeg ikke gjør det, bare for å være tydelig på det. Jeg har ikke riktige klær til turer i skogen heller, så jeg vil nok kanskje kunne bli kald, våt, varm, skitten, etc. Jeg trives dårlig med familien min uavhengig av hvor vi er. På tross av alt dette så hadde jeg likevel blitt med, men det har seg dessverre slik at jeg allerede har booket en kunde (jobb) i den perioden. Denne jobben var booket for lenge siden, før de inviterte meg. Forrige gang så måtte jeg avlyse på grunn av migreneanfall. Da ble de rasende og sa at jeg ødela alt for hele familien. Jeg har adhd, ikke at det er en unnskyldning, men jeg hadde glemt turen og nå er det litt sent å avbestille jobben. Jeg vil muligens havne lenger ned i trefflisten og kunne få mindre muligheter for jobb i fremtiden dersom jeg avbestiller. Jobben er fra den 8.8. Jeg ønsker ikke å bli sett på som the scapegoat I familien, men jeg vil også helst ha minst mulig forhold til dem. Hva tenker dere at jeg bør gjøre? Jeg kan kanskje spørre firmaet hva som skjer om jeg avbestiller og høre med kunden om hun har andre alternativer. Anonymkode: 4aefe...a7a Wow du har virkelig et sykt negativt syn på alt. Den lange lista over alt du ikke liker. Kyn et par ting du kanskje kan like. Jeg ser infen problemer i det du kaller problem. Og du bør begynne å finne løsninger på ting før du ender opp helt ensom en dag. Dette bøur for mye negativt fokus enn de fleste takler Anonymkode: 6d15f...2c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå