Gå til innhold

Må man alltid meditere og se inn i et lys for å få kontakt med de døde?


Anbefalte innlegg

Jeg mistet mannen min i fjor høst og har ikke merket at han er rundt meg eller med meg, slik som mange her inne skriver.

For en stund siden opprettet jeg en tråd om dette, og ble da bedt om å meditere og se inne i et lys for å få kontakt med han, men har ikke turt å gjøre det enda.

Jeg kjenner folk som har mistet sine kjære og som har merket at de er rundt de i hverdagen og drømmer om de ofte, uten at de har gjort noe spesielt for at det skal skje.

Jeg har nesten ikke drømt om mannen min, og de få gangene jeg har gjort det er det mareritt om da han var dødssyk.

Lurer på hvorfor jeg ikke merker noe til han?

 

 

Anonymkode: 5b21d...e71

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

Lurer på hvorfor jeg ikke merker noe til han?

 

 

Anonymkode: 5b21d...e71

Fordi han er død! Døde mennesker er døde. De finnes ikke mer! De eksisterer ikke på noen som helst måte annent en i minnet til de som lever. Tenk på de fine tingene du og mannen din opplevde sammen og hva han har betydd for deg. Sørg deg ferdig og kom deg videre i livet. Ikke bruk tid på hokus pokus- ritualer for å prøve å "få kontakt". Det går ikke! Han finnes ikke mer! 
Du kommer aldri til å få kontakt igjen. Brutalt, men sant. 

Anonymkode: 186ac...05e

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at du ikke merker noe til han fordi du har mareritt om han. Hvis du ønsker å få kontakt så tror jeg det er mulig. Og jeg tror det er mulig uten meditasjon og lys selv om det kan gjøre prosessen enklere. 

Så lenge du ikke våger å gjøre det så tror jeg heller ikke det kommer til å skje noe. Det kan hende han har prøvd å ta kontakt, men du ikke har vært mottakelig. 

Jeg prøvde å få kontakt nå, men alt jeg kjente var en god og varm følelse i hjertet. 

Jeg drømmer ofte om eksen min som døde for 18 år siden, men jeg drømmer ikke om broren min f.eks. Ikke om faren min heller. Det er ikke alle som "kommer opp" i verken drømme eller ellers. Men jeg kan føle dem rundt meg når jeg tenker på dem. Det må ikke være meditasjon og lys, men det kan hjelpe på og gjøre det enklere. 

Anonymkode: 18788...1b6

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er åpen enda, kan det være at du må velge å åpne deg. En måte å gjøre det på er via meditasjon og lys. En annen kan være å skrive et brev til mannen din der du sier det er greit at han besøker deg.

Grunnen til at du er redd er sikkert fordi at når du begynner å åpne deg er det fort gjort at man også åpner seg for andre energier også. Mange energier som ikke respekterer grenser også. Kanskje du ikke er helt klar for det enda?

Derfor kan det noen ganger være lettere å gå til et medium som kan kontakte han for deg, så slipper du å få det så nært.

Jeg tror at de som merker sine døde rundt seg hele tiden, ofte har vært mer åpne fra fødselen av. Da er man også mer vandt til å håndtere mørke energier så man blir kanskje ikke like redd 🙂  

Anonymkode: daf32...8df

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tror at du ikke merker noe til han fordi du har mareritt om han. Hvis du ønsker å få kontakt så tror jeg det er mulig. Og jeg tror det er mulig uten meditasjon og lys selv om det kan gjøre prosessen enklere. 

Så lenge du ikke våger å gjøre det så tror jeg heller ikke det kommer til å skje noe. Det kan hende han har prøvd å ta kontakt, men du ikke har vært mottakelig. 

Jeg prøvde å få kontakt nå, men alt jeg kjente var en god og varm følelse i hjertet. 

Jeg drømmer ofte om eksen min som døde for 18 år siden, men jeg drømmer ikke om broren min f.eks. Ikke om faren min heller. Det er ikke alle som "kommer opp" i verken drømme eller ellers. Men jeg kan føle dem rundt meg når jeg tenker på dem. Det må ikke være meditasjon og lys, men det kan hjelpe på og gjøre det enklere. 

Anonymkode: 18788...1b6

Hvem prøvde du å få kontakt med nå?

Ts

Anonymkode: 5b21d...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du ikke er åpen enda, kan det være at du må velge å åpne deg. En måte å gjøre det på er via meditasjon og lys. En annen kan være å skrive et brev til mannen din der du sier det er greit at han besøker deg.

Grunnen til at du er redd er sikkert fordi at når du begynner å åpne deg er det fort gjort at man også åpner seg for andre energier også. Mange energier som ikke respekterer grenser også. Kanskje du ikke er helt klar for det enda?

Derfor kan det noen ganger være lettere å gå til et medium som kan kontakte han for deg, så slipper du å få det så nært.

Jeg tror at de som merker sine døde rundt seg hele tiden, ofte har vært mer åpne fra fødselen av. Da er man også mer vandt til å håndtere mørke energier så man blir kanskje ikke like redd 🙂  

Anonymkode: daf32...8df

Av og til har jeg følt eller innbilt meg at han står bak meg når jeg holder på med ting, slik som han gjorde når han var i live, men det kan godt være at jeg bare ønsker denne følelsen det gir meg.

Jeg snakker ofte til han og ønsker et "livstegn", men det kan være at jeg ikke klarer å registrere noe nettopp fordi jeg ikke er åpen for det?

Ts

Anonymkode: 5b21d...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at det kan være utrolig vanskelig å gi slipp på noen som har gått bort. Men å meditere foran et lys vil ikke gjøre noe fra eller til. Snakk til han når du føler for det, du. Spiller ingen rolle hva man tror på. Men jeg ville aldri forsøkt noe magi. 

Anonymkode: 5a1e2...8d1

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Av og til har jeg følt eller innbilt meg at han står bak meg når jeg holder på med ting, slik som han gjorde når han var i live, men det kan godt være at jeg bare ønsker denne følelsen det gir meg.

Jeg snakker ofte til han og ønsker et "livstegn", men det kan være at jeg ikke klarer å registrere noe nettopp fordi jeg ikke er åpen for det?

Ts

Anonymkode: 5b21d...e71

Han kan dessverre ikke gi deg noe livstegn fordi han er død...

Anonymkode: 7bb40...86a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at du har det vondt og savner ham, men for ditt beste tror jeg du bør snakke med en sorgterapaut eller en støttegruppe? Om du tror du kan få kontakt med ham ved å stirre på et lys er jeg redd du vil bli skuffet igjen og igjen. Om det finnes noe etter døden vet jeg ikke, og kanskje du føler hans nærvær, men det stopper der. Om man virkelig hadde kunnet kommunisere med de døde så hadde jo alle gjort det hele tiden? Du aner ikke hvor lyst jeg har til å snakke med mamma igjen, men det er umulig. 
 

Jeg håper ihvertfall ikke du bruker penger på noe slikt. De som tjener penger på disse tingene er råtne drittmennesker som utnytter sårbare mennesker i livskriser. 

Anonymkode: 5b804...3c6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt med bevissthet utenfor vår dimensjon, handler ikke om å se med øynene, høre med ørene, eller at noe ramler ned fra nærmeste hylle. Det er en annen form for kommunikasjon, der språket er visjoner, følelser og klarsyn. 

 

Anonymkode: c283b...6e2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem prøvde du å få kontakt med nå?

Ts

Anonymkode: 5b21d...e71

Energien din og hans. Det hender jeg tar inn energier selv om det er helt ukjente mennesker, uten flere detaljer. Jeg fokuserte på det du skrev i HI og fikk en varm følelse i hjertet. Vet ikke om det var fordi jeg tok inn din energi og at du er en varm, forståelsesfull og kjærlig person, eller om det var en "beskjed" om kjærlighet fra noen til deg. Det var da jeg fokuserte på deg at jeg fikk den følelsen og den ble borte da jeg klikket meg ut av tråden. 

 

Anonymkode: 18788...1b6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis du ikke er åpen enda, kan det være at du må velge å åpne deg. En måte å gjøre det på er via meditasjon og lys. En annen kan være å skrive et brev til mannen din der du sier det er greit at han besøker deg.

Grunnen til at du er redd er sikkert fordi at når du begynner å åpne deg er det fort gjort at man også åpner seg for andre energier også. Mange energier som ikke respekterer grenser også. Kanskje du ikke er helt klar for det enda?

Derfor kan det noen ganger være lettere å gå til et medium som kan kontakte han for deg, så slipper du å få det så nært.

Jeg tror at de som merker sine døde rundt seg hele tiden, ofte har vært mer åpne fra fødselen av. Da er man også mer vandt til å håndtere mørke energier så man blir kanskje ikke like redd 🙂  

Anonymkode: daf32...8df

Hvorfor ikke bare sitte i en sofa og se på en skje? Hvem fant ut at meditering og et lys var så voldsomt bra?

Anonymkode: 4da01...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg mistet mannen min i fjor høst og har ikke merket at han er rundt meg eller med meg, slik som mange her inne skriver.

For en stund siden opprettet jeg en tråd om dette, og ble da bedt om å meditere og se inne i et lys for å få kontakt med han, men har ikke turt å gjøre det enda.

Jeg kjenner folk som har mistet sine kjære og som har merket at de er rundt de i hverdagen og drømmer om de ofte, uten at de har gjort noe spesielt for at det skal skje.

Jeg har nesten ikke drømt om mannen min, og de få gangene jeg har gjort det er det mareritt om da han var dødssyk.

Lurer på hvorfor jeg ikke merker noe til han?

 

 

Anonymkode: 5b21d...e71

Kanskje du skal komme deg videre? Kanskje det er best du ikke henger deg opp i han, og det som virkelig er best for deg er at han holder avstand? Slik at du lærer å stå for deg selv. Slik at du kan skape ditt eget liv videre selv. Kanskje du merker han en gang i fremtiden når det er riktig tidspunkt, kanskje ikke. Har du traumer kan det være godt å finne noen levende å snakke med.
 

Hilsen en fra familie der vi har forskjellig erfaring fra folk etter deres død.

Anonymkode: 669d3...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Av og til har jeg følt eller innbilt meg at han står bak meg når jeg holder på med ting, slik som han gjorde når han var i live, men det kan godt være at jeg bare ønsker denne følelsen det gir meg.

Jeg snakker ofte til han og ønsker et "livstegn", men det kan være at jeg ikke klarer å registrere noe nettopp fordi jeg ikke er åpen for det?

Ts

Anonymkode: 5b21d...e71

Ja, det er ikke alltid like enkelt å vite om det er noe man innbiller seg eller ikke. Folk flest her til lands tror jo ikke at det er mulig å kommunisere med de som har gått over. Mange tror heller ikke at det er noe som kan kalles sjel. Så den kollektive tvilen (og frykten, ikke minst) ligger nok ofte over oss som et grått teppe og blokkerer litt.

Så mitt tips er bare fokuser på det som føles rett for deg. Tro på at når du kjenner hans nærvær så er det han. La deg selv få det rommet du trenger for å kommunisere med han og utveksle energi med han slik du ønsker og har behov for. Gi deg selv lov til å tro. Du trenger ikke fortelle det til noen (hvis de ikke forstår) og du trenger ikke bevise noe for noen. Ikke la andre eie deg og ditt hjerte. Da vil du sakte, men sikkert åpne deg i et tempo som er riktig for deg.

Og når egoet sier; dette er ikke ekte - bare la det egoet snakke. For hva gjør det egentlig hvis det ikke er ekte? Hvem er det egentlig som kan si med 100% sikkerhet hva som er ekte? Vi må ta sjanser, eksperimentere med virkeligheten, gå utenfor boksen og først da kommer vi nærmere sannheten. De fleste som hevder å kjenne virkeligheten ut og inn, gjør det fordi de alltid har gått i det samme sporet - og da blir deres virkelighet enkel. Da tror de at de vet. Men ingen vet sikkert. 

Så jeg synes du er modig jeg! Som våger å prøve ut litt. Fortsett med det, er mitt råd. Du vil finne ut av det. Hjertet ditt vil bli modigere og du vil få tydeligere tegn når du ikke lenger er like redd (for det er man jo ofte i begynnelsen).

Husk også at det noen ganger kan være slik at når man håper veldig sterkt på noe, så kan man blokkere litt for seg selv. For å ta et eksempel så kan det være litt likt som når man har skrevet et brev til noen man gleder seg kjempemasse til å få svar fra. For å få svar så må man gi fra seg brevet. Man må gi slipp og håpe og tro at postvesenet gjør jobben sin, slik at personen får brevet og kan få svart. Nøkkelen ligger utenfor din kontroll. Så noen ganger kan løsningen være å gi slipp, men det kan ofte være veldig vanskelig særlig hvis man ønsker sterkt ❤️ Så det kan også være her det stopper ❤️

Men jeg tror du allerede har kontakt når jeg ser hva du skriver. Prøv å se om det ikke blir sterkere dersom du bestemmer deg for å tro mer på at det er sant ❤️

Anonymkode: daf32...8df

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor ikke bare sitte i en sofa og se på en skje? Hvem fant ut at meditering og et lys var så voldsomt bra?

Anonymkode: 4da01...1bd

Meditering blir anbefalt fordi det er en måte å observere sitt eget sinn på. Hvor kommer innholdet i tankene dine fra? Hvem lærte deg hva du tror på og kaller virkelighet? Hvor fikk de denne troen fra? Hva dominerer følelsesspekteret ditt? Hvem har du "arvet" de mest dominante følelsene i ditt liv fra? De fleste mennesker i dag kan ikke umiddelbart svare på dette. De kjenner ikke sitt eget sinn, og dermed kjenner de heller ikke seg selv særlig godt. Derfor ser de heller ikke den skjebnelinjen de er på. Meditasjon gjør at man kan begynne å bli mer kjent med de kreftene som skapte sinnet vårt som i stor grad styrer våre avgjørelser. Det gjør at det også er enklere å endre ting ved seg selv dersom man ser det ikke lenger er nyttig.

Meditasjon er også en måte man kan trene opp fokus og tålmodighet på og dette kan være viktig dersom man ønsker å kommunisere via intensjoner og ikke ord.

Grunnen til at man velger å meditere med lys og ikke en skje for eksempel, handler om symbolikken bak lyset. Det å tenne en flamme er en veldig symbolsk handling og de fleste spirituelle og religiøse retninger benytter seg av dette. Det ligger dypt i vår genetikk at ilden og lyset representerer en slags oppvåkning, en ny gnist, en ny morgen, frihet til å gå vekk fra det som har vært.

Gjennom dagens samfunn har vi blitt opplært til å tenke logisk, men når man jobber med mediale eller synske evner handler det i mye større grad om symbolikk. Du får ikke svar på samme måte som når vi prater med hverandre, det er ikke logisk, rett frem, i klartekst. Det meste er symbolsk og man må derfor lære seg dette symbol-språket for å forstå og også for å kunne kommunisere. Dersom man har en emosjonell tilknytning til noen som har gått over vil man også kunne kommunisere via det emosjonelle.

Anonymkode: daf32...8df

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Han kan dessverre ikke gi deg noe livstegn fordi han er død...

Anonymkode: 7bb40...86a

Sjelen lever videre ❤️

Anonymkode: 9e31c...f58

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fått kontakt med døde, men har ikke sett i et lys. Det jeg gjorde var å meditere mye. Det var ikke meditasjon jeg bevisst gjorde for å få kontakt med døde. De døde bare kom til meg og jeg begynte å få kontakt med de helt uten videre fordi jeg hevet min vibrasjon.

Anonymkode: ece05...aab

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 13.14):

Fordi han er død! Døde mennesker er døde. De finnes ikke mer! De eksisterer ikke på noen som helst måte annent en i minnet til de som lever. Tenk på de fine tingene du og mannen din opplevde sammen og hva han har betydd for deg. Sørg deg ferdig og kom deg videre i livet. Ikke bruk tid på hokus pokus- ritualer for å prøve å "få kontakt". Det går ikke! Han finnes ikke mer! 
Du kommer aldri til å få kontakt igjen. Brutalt, men sant. 

Anonymkode: 186ac...05e

Dette vet du ingenting om.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 2.32):

Sjelen lever videre ❤️

Anonymkode: 9e31c...f58

Riktig. Vi består bla av energier og atomer. Energier og atomer forsvinner aldri.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst - kondolerer.

Jeg skjønner at du er på et sårbart sted og skulle ønske han fremdeles var her, dessverre er dette noe "mediumer" vet å benytte seg av... ikke gi penger til sånne.

Mennesket kan faktisk ved meditasjon og ren vilje sette seg selv i en slags transe og se syner, se det de vil se. Å stirre inn i lys er noe som forvrenger synet og kan hjelpe med å se syner. Det vil forme seg skygger og sorte prikker. Andre kan glo inn i himmelen, i vann, i krystaller, andre steder hvor det kan skapes former. Nå i dagens moderne samfunn så bruker også smart-telefonen til å glo inn i. 

Men du får ikke kontakt med noen døde... det er skjer i ditt hode. Ligner ikke den skyen på en hund? Jo, når du sier det, når du tenker det, så gjør den jo det. For andre som ikke er fast bestemt på å se en hund, så er det bare en sky. Man former sin egen persepsjon.

Men jeg er helt for meditasjon likevel. Bare veldig mot å bruke penger på et medium... det gir deg kanskje trøst, når de sier at han er der og han elsker deg. Jeg kan strekke meg til at svindelen har en slags funksjon sånn. Og det er jo sant at han elsket deg. Det kan jeg også fortelle deg. Men det er ikke sant at han er til stede og sier det til en lurendreier.

Anonymkode: 28800...b7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...