AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #1 Skrevet 26. juli 2024 Jeg så en snap der en nybakt mor hadde fått sitt tredje barn, og viste fram en slags klokke som hun hadde på håndleddet til babyen for å vite temperaturen, oksygenopptak osv. Snakk om å lage ekstra stress i tilværelsen når man har fått et friskt barn. Er dette vanlig blant dagens mødre? Anonymkode: 21c79...f5e 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #2 Skrevet 26. juli 2024 Nevnte dette utstyret for barnelege, for at det har blitt flere som bruker det. Det finnes i tillegg body med sånn pustesensor. Han bare ristet på hodet og synes ikke det er bra. Da tar man jo utgangspunkt i at det er friske barn det er snakk om selvsagt. Anonymkode: b7c6c...ab0 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #5 Skrevet 26. juli 2024 Nei. Skjønner om du har mistet en baby før og er veldig redd for det, men det er ikke vanlig. Anonymkode: 4eb8f...f60 4 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #6 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg så en snap der en nybakt mor hadde fått sitt tredje barn, og viste fram en slags klokke som hun hadde på håndleddet til babyen for å vite temperaturen, oksygenopptak osv. Snakk om å lage ekstra stress i tilværelsen når man har fått et friskt barn. Er dette vanlig blant dagens mødre? Anonymkode: 21c79...f5e Friske rettidig fødte barn skal ikke ha behov for denne typen overvåking. Behovet er der for en industri som ser at de kan skape et behov hos bekymrede foreldre som denne industrien kan tjene penger på. Har babyen behov for overvåking 24/7 så får du dette anbefalt og med deg når babyen skal hjem fra sykehuset. Da får du og god og grundig opplæring i bruk av utstyret, hva du gjør når noe ikke fungerer som normalt med utstyret eller babyen. Går det galt med et barn, så hjelper ikke all verdens elektronikk. Anonymkode: 3835c...4ee 4 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #7 Skrevet 26. juli 2024 Nei, det er ikke vanlig. Vi brukte ikke babycall med video en gang. Synes mange av dagens mødre er for hysteriske og synes synd på barn som vokser opp med foreldre (mødre) som må overvåke babyen sin. Den typen hysteri kommer nemlig ikke til å ta slutt straks plutten ikke er baby lenger, jeg tror dessverre disse barna kommer til å bli overvåket og overbeskyttet hele livet dessverre. Anonymkode: 0fe3e...508 4
Olive_North Skrevet 26. juli 2024 #8 Skrevet 26. juli 2024 Jeg kjenner tre som bruker owlet på sin baby og de har anbefalt det. Men greia er at det fungerer som en falsk trygghet, du skal ikke stole på den 100% og slippe all kontroll. Men jeg er helt for å kjøpe en om det kan redusere angst og få deg til å slappe mer av. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #9 Skrevet 26. juli 2024 Det har jeg aldri hørt om. Det høres jo helt sykt ut. Bokstavelig talt, et sykelig kontrollbehov fra foreldrenes side. Anonymkode: 2a77d...466 7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #10 Skrevet 26. juli 2024 Det er en falsk trygghet. Anonymkode: 455bd...8ac 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #11 Skrevet 26. juli 2024 Har en baby på en mnd selv, og har ikke hørt om dette utstyret eller tenker det er nødvendig! Anonymkode: 8817d...214 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #12 Skrevet 26. juli 2024 Leste om det, men nei. Har man et sykt barn får man utstyr og oppfølging fra sykehuset uansett. Anonymkode: 5aaff...8e5 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #13 Skrevet 26. juli 2024 Ikke veldig vanlig her i alle fall. Tror det appellerer til to grupper; de som er engstelig for at noe kan gå galt og de som er over gjennomsnittet interessert i fysiologi og/eller elektroniske duppedingser. Ser jo at det kan være positivt i forhold til at man blir kjent med sitt barns baseline-mål. Men synes markedsføringen er ganske spekulativ og lite appellerende. Anonymkode: 53d35...e2e
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #14 Skrevet 26. juli 2024 Det må da være helt greit. Uten å ha satt meg inn i dette produktet liker jeg de hjelpemidlene vi har i disse dager. Selv om jeg stadig får høre fra andre at det bare er "stress" og "falsk trygghet". For meg betyr det noe å komme hjem fra ferie og vite at telefonen ville varslet meg dersom fryserne har vært av, om vannsensorer på gulv slo ut, om noen hadde ringt på døra eller gått rundt huset (kamera med ansiktsgjenkjenning), blant annet. Og tilsvarende at det er ok temperatur og varmepumpe blir styrt om vinteren. Tenker aldri over at disse funksjonalitetene er der før jeg får en varsel, noe som skjer ekstremt sjeldent. Anonymkode: 66306...286
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #15 Skrevet 26. juli 2024 Enig med deg ts hilsen 3 barns mor (alle lever enda) Anonymkode: a58a5...f5e 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #16 Skrevet 26. juli 2024 Nei. Jeg hadde et barn som sluttet å puste på nettene og spurte legen om å få pustesensor. Legen sa at slikt utstyr i det private laget ofte mer uro, falske alarmer, og usikkerhet enn det gjorde godt. Anonymkode: ddeb7...61d 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #17 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, det er ikke vanlig. Vi brukte ikke babycall med video en gang. Synes mange av dagens mødre er for hysteriske og synes synd på barn som vokser opp med foreldre (mødre) som må overvåke babyen sin. Den typen hysteri kommer nemlig ikke til å ta slutt straks plutten ikke er baby lenger, jeg tror dessverre disse barna kommer til å bli overvåket og overbeskyttet hele livet dessverre. Anonymkode: 0fe3e...508 Jeg kan betrygge deg med at vi er mange mødre som har benyttet oss av Owlet, som nå har barn som klatrer høyt og sykler fort😊 Ingen grunn til å dømme mødre basert på så lite. — Ts: Jeg brukte Owlet på førstemann (samme greiene bare på foten), og hadde gjort det samme igjen med førstemann 10 av 10 ganger. Det er en falsk trygghet så klart, men for min baby sin utvikling var det bra at jeg kunne gå inn i appen fremfor å vekke henne, og for min søvn (og derav psyke) var det bra å kunne stole på at en alarm ville gå. Det betydde ikke at jeg sov tyngre enn mødre flest, ei heller at jeg unnvek fra lub sine retningslinjer for trygt sovemiljø. Med andremann var jeg tryggere og owleten, som jeg hadde funnet frem igjen før fødsel, kom aldri på. Og heller ikke med tredjemann. Vil jeg anbefale det til andre? Ja og nei. Til mødre som har mistet eller førstegangsmødre med angst* for krybbedød? Ja. Til den gjengse førstegangsmor? Nei. *når jeg skriver angst så mener jeg angst. Alle er redd for krybbedød, men mindretallet har angst for krybbedød. Anonymkode: 257ce...434 2
BobbySocks Skrevet 26. juli 2024 #18 Skrevet 26. juli 2024 Skulle ønske jeg hadde hatt noe slikt med sistemann så kanskje jeg hadde turt å sove. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #19 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei. Jeg hadde et barn som sluttet å puste på nettene og spurte legen om å få pustesensor. Legen sa at slikt utstyr i det private laget ofte mer uro, falske alarmer, og usikkerhet enn det gjorde godt. Anonymkode: ddeb7...61d Alternativet er å sove lett, gå og sjekke hele tiden, sove på skift? Eller hva var denne legens råd? Anonymkode: 66306...286
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #20 Skrevet 26. juli 2024 Hvis foreldrene føler at de har behov for det, kjør på. Sånn som med mye annet babyutstyr. Jeg fikk og får mye tyn fordi jeg «handler så mye» til sønnen min, men det får da være opp til hver enkelt hva de anser som nødvendig og hva de ønsker å bruke penger på. Jeg har ikke brukt typ owlet selv, men kunne sikkert lett gått til innkjøp om jeg tenkte at det hadde gjort babytiden lettere for meg. Anonymkode: e4630...45d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå