Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #1 Skrevet 17. februar 2006 Jeg er hjemme med datteren min i dag, for hun har fått influensaliknende symptomer, med feber, vondt overalt osv. Men en ting som bekymrer meg er at hun har bittesmå prikker som ligner på blåflekker over det meste av kroppen. Det er mest av dem i området rundt halsen og i bleieområdet, men de er ikke røde som varmeutslettet hun hadde da hun var baby, så jeg blir litt bekymret. De forsvinner heller ikke når jeg trykker på dem med et glass. Hun ligger også hele tiden, klarer ikke å stå opp, og sover nesten hele tiden. Jeg ringte legen og vi ble enige om at vi skulle se det an, for hun er klar i hodet og kan prate selv om hun er slapp, og hun får i seg vann, og feberen er ikke særlig høy (38,6 da vi målte i morges). Men jeg skulle gjerne hørt flere meninger om det utslettet. Kan det være varmeutslett selv om det er annerledes enn det hun hadde da hun var liten? Hvordan ser utslettet som man bruker å få når man har hjernehinnebetennelse ut? Er det vanlig å få annet utslett enn varmeutslett i forbindelse med influensa?
Gjest Hilde K S Skrevet 17. februar 2006 #2 Skrevet 17. februar 2006 Mine barn har hatt sånt utslett ved høyre feber. Da har vi kommet rett inn på legevakten uten venting. En lege fortalte meg en gang at noen får sånne utslett når de har feber, men at hjernehinnebetennelseutslettet er større prikker og at når en har hjernehinnebetenlse er utslettet det siste som kommer. Jeg ville likevel fått en lege til å ta en titt på ungen. Selv om jeg vet at dette utslettet på mine unger kommer av feberen, har jeg alltid tatt dem med til lege når det har kommet.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 17. februar 2006 #3 Skrevet 17. februar 2006 Ja, jeg tror nok det blir lege på oss, men på det faste legekontoret mitt er den vanlige legen min borte og de har kun en nyutdannet en som visst skal ta timene for både min lege og den andre legen ved kontoret i dag, så når han både er uerfaren og overarbeidet, tror jeg vi heller ser det an noen timer til og drar på sykehuset når de åpner legevakta i ettermiddag, for der vet jeg de er flinke. Men det høres veldig beroligende ut at andre barn har hatt samme slags utslett ved feber, for jeg blir litt redd når det dukker opp sånne utslett som jeg ikke har sett før og så er hun så slapp, jeg har aldri sett henne så syk før, men det kan jo ha å gjøre med at hun aldri har hatt influensa før, bare vanlige forkjølelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå