AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #1 Skrevet 26. juli 2024 Dame i slutten av 40 årene, fikk tydeligvis en bpd diagnose som ungdom. Jeg har i perioder slitt litt med sorg og depresjon, særlig etter at jeg mistet min kjære mor i fjor høst. Jeg har også hatt litt angst i perioder, men lever fint med det. Så da jeg fikk ny fastlege denne måneden, kom denne diagnosen opp som et tema, siden det tydeligvis står i journalen min. Og legen bruker dette mot meg, sier jeg er en gal person og at det ikke er vanlig å ha sorg symptomer så lenge, for mentalt friske personer. Jeg har googlet emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, jeg kjenner meg ikke igjen. jeg gruer meg til neste møte med fastlegen. Anonymkode: fdd33...24f
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #2 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dame i slutten av 40 årene, fikk tydeligvis en bpd diagnose som ungdom. Jeg har i perioder slitt litt med sorg og depresjon, særlig etter at jeg mistet min kjære mor i fjor høst. Jeg har også hatt litt angst i perioder, men lever fint med det. Så da jeg fikk ny fastlege denne måneden, kom denne diagnosen opp som et tema, siden det tydeligvis står i journalen min. Og legen bruker dette mot meg, sier jeg er en gal person og at det ikke er vanlig å ha sorg symptomer så lenge, for mentalt friske personer. Jeg har googlet emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, jeg kjenner meg ikke igjen. jeg gruer meg til neste møte med fastlegen. Anonymkode: fdd33...24f Få ny behandling hos en psykolog for å sjekke på nytt? Anonymkode: d4fbd...2a4 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #3 Skrevet 26. juli 2024 Bpd brenner for noen ut i voksen alder. Den diagnosen er vanligst i ung voksen alder. Hvis du ikke føler deg plaget og fungerer fint i dag har du den neppe. Om du hadde den tidligere er vanskeligere å si Anonymkode: 5109b...63b 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #4 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bpd brenner for noen ut i voksen alder. Den diagnosen er vanligst i ung voksen alder. Hvis du ikke føler deg plaget og fungerer fint i dag har du den neppe. Om du hadde den tidligere er vanskeligere å si Anonymkode: 5109b...63b Dette er helt sant. Jeg hadde diagnosen da jeg var rundt 20. 10 år senere er den strøket. Anonymkode: d4fbd...2a4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #5 Skrevet 26. juli 2024 Be om ny utredning. Jeg kjenner meg igjen i deler av diagnosen, men jeg har ikke kun EUPF, men blandet. For mange så blir det bedre etterhvert som man blir eldre, men manglende selvinnsikt er jo også et kjennetegn på diagnosen, så det er ikke lett å vite om man har fått feil diagnose i utgangspunktet, om man har vokst det fra seg, eller om man bare ikke ser seg selv tydelig. Anonymkode: 21826...615 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #6 Skrevet 26. juli 2024 Det er litt for lett å sette denne diagnosen på unge kvinner litt for fort. Det kan ha skjedd deg. Uansett er du eldre nå og man oppfyller ofte ikke lenger diagnosen lenger etter noen år. Anonymkode: e617d...c56
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #7 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dame i slutten av 40 årene, fikk tydeligvis en bpd diagnose som ungdom. Jeg har i perioder slitt litt med sorg og depresjon, særlig etter at jeg mistet min kjære mor i fjor høst. Jeg har også hatt litt angst i perioder, men lever fint med det. Så da jeg fikk ny fastlege denne måneden, kom denne diagnosen opp som et tema, siden det tydeligvis står i journalen min. Og legen bruker dette mot meg, sier jeg er en gal person og at det ikke er vanlig å ha sorg symptomer så lenge, for mentalt friske personer. Jeg har googlet emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, jeg kjenner meg ikke igjen. jeg gruer meg til neste møte med fastlegen. Anonymkode: fdd33...24f Et strålende eksempel på at man aldri, ukritisk, skal overlevere en hel journal til en ny fastlege. Ting skrives raskt, slik at den som skriver det forstår notatene, mens andre som leser de samme notatene kan forstå notatene på en annen måte, eller ting kommunikasjon mellom lege og pasient blir misforstått og man kommer skjevt ut. Hadde du lest igjennom journalen før den ble overlevert til ny lege, så hadde du kunnet forhindre dette du nå reagerer på. En annen sak er generelt, ingen andre enn helsepersonell kan skrive hva de vil om andre personer uten å kvalitetssikre det som blir skrevet. Se til advokater, skal de skrive en setning om en klient, så sender de ikke fra seg den setningen uten at pasienten har kvalitetssikret setningen, og alt ellers rundt det de skriver og meddeler andre. Der har særlig leger en hel del å lære. Anonymkode: 9e32f...a95 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #8 Skrevet 27. juli 2024 Jeg fraråder deg sterkt å gå tilbake til denne legen. Ikke finn deg i å bli behandlet sånn, bytt lege og rapporter inn legen. Anonymkode: ffa06...272 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #9 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg fraråder deg sterkt å gå tilbake til denne legen. Ikke finn deg i å bli behandlet sånn, bytt lege og rapporter inn legen. Anonymkode: ffa06...272 Og for hva skal hun rapportere legen? Hvorfor skal hun finne en annen lege? Anonymkode: 9e32f...a95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå