Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Min samboer har over tid hatt kontakt med en hun tidligere har datet og hatt et fysisk forhold til. Dette har skjedd bak min rygg og de har snakket om sex og hun har gitt utrykk for at hun ville møte han. 

Vi har vært sammen i 18 måneder og kontakten har vært ved flere anledninger det siste året. Hun har flere ganger løyet og nektet, hvis jeg har spurt. 

Hun mener dette ikke er utroskap, men jeg mener det helt klart er det. Jeg føler meg lurt og føler jeg ikke kan stole på henne med så mange løgner over så lang tid.

Hva mener dere? 

Anonymkode: 317d6...bf9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spiller ingen rolle hva vi andre mener, for deg er dette utroskap, og det er det som teller. 

Det jeg kan si er at dette også ville vært over min grense for hva som er akseptabelt i et forhold, og jeg ville ansett det som et tillitsbrudd og avsluttet forholdet mitt, dersom dette skjedde med meg. Jeg ville heller aldri gjort det mot min partner. 

Anonymkode: 0bfbc...1ef

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Utroskap ja! Hadde jeg aldri godtatt. 

Anonymkode: 06802...0cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gå inn på å diskutere definisjonen på utroskap, det er nærmest irrelevant hvilket ord man setter på det.

Hun gjorde noe som såret deg og var over dine grenser, hun løy for deg og det er et tillitsbrudd.

Lett å sitte på tribunen og rumpe "dump henne", men jeg hadde seriøst revurdert hele forholdet.

I all fall om hun tar null ansvar for det, ikke beklager eller vil ta en prat om hvorfor hun gjorde noe sånt.

Anonymkode: 42eba...568

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes flere former for utroskap. Fysisk er bare en av de. Jeg ville sett på dette som emosjonelt utroskap, og ikke godtatt det.

Anonymkode: 3a6ff...db0

• Liker 2
Skrevet

I mine øyne er dette utroskap. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansett hva man kaller det, er det et svik. Hvordan skal hun gjøres det godt igjen? 

Anonymkode: 32514...29f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du kalle det utroskap for å kunne si at du ikke aksepterer det?
Jeg synes ikke det er utroskap. Men det er ikke greit heller.

Anonymkode: 7cea1...f9f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er du som har definisjonsmakten der. Føles det som utroskap for deg, så er det utroskap 

Anonymkode: f5fd3...177

• Liker 1
Skrevet

TS her: Om det kalles utroskap eller bedrag utroskap, har ikke så mye å si for meg. 

Er hun som ikke vil sette noen sånne merkelapper på det, for hun prøver å bagatellisere det hun gjorde. Hun mener hun bare har trådd litt feil. 

Jeg føler at jeg har blitt lurt over 2/3 av lengden på forholdet vårt. Jeg har blitt løyet til flere titalls ganger. Og basert på det jeg leste av en av samtalene, så ble et fysisk møte kun stoppet av at han ikke ville. 

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
Cannavero skrev (2 minutter siden):

TS her: Om det kalles utroskap eller bedrag utroskap, har ikke så mye å si for meg. 

Er hun som ikke vil sette noen sånne merkelapper på det, for hun prøver å bagatellisere det hun gjorde. Hun mener hun bare har trådd litt feil. 

Jeg føler at jeg har blitt lurt over 2/3 av lengden på forholdet vårt. Jeg har blitt løyet til flere titalls ganger. Og basert på det jeg leste av en av samtalene, så ble et fysisk møte kun stoppet av at han ikke ville. 

Men hva trenger du å få bekreftet her på KG? Tittelen er "Er dette utroskap?" og videre spør du hva vi andre mener. Ønsker du å få bekreftet at det er god grunn til å gjøre det slutt? Ønsker du å få bekreftet at hun har rett? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan kalles utroskap hvis man driver med ting man ikke vil fortelle åpent om til partneren. Har man integritet oppfører man seg ordentlig på slike ting. Treffer man en eks for en kaffe, forteller man selvfølgelig om det.

Jeg ville kjent at det du skriver er over grensen, og betraktet det som tillitsbrudd, en form for utroskap. 

Anonymkode: ee398...9f5

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hei. Min samboer har over tid hatt kontakt med en hun tidligere har datet og hatt et fysisk forhold til. Dette har skjedd bak min rygg og de har snakket om sex og hun har gitt utrykk for at hun ville møte han. 

Vi har vært sammen i 18 måneder og kontakten har vært ved flere anledninger det siste året. Hun har flere ganger løyet og nektet, hvis jeg har spurt. 

Hun mener dette ikke er utroskap, men jeg mener det helt klart er det. Jeg føler meg lurt og føler jeg ikke kan stole på henne med så mange løgner over så lang tid.

Hva mener dere? 

Anonymkode: 317d6...bf9

I mitt hode er det utroskap ja 🤔

Skrevet

En annen ting som strør salt i såret,  er at hun har kalt meg sykelig sjalu og at jeg innbiller meg ting, de gangene jeg har merket at noe har vært galt. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Utroskap eller ei, du synes ikke det er greit, det er det som er viktig, det trenger ikke defineres. For meg hadde det vært et grovt tillitsbrudd, og jeg hadde ikke klart å stole på personen igjen.

Anonymkode: 75243...1a3

Skrevet

For å være ærlig er jeg vel ute etter en bekreftelse på at jeg har grunn til å være såret og føle på et stort svik. 

I tillegg kanskje noen råd om veien videre dersom jeg velger å bli. Virker som hun mener jeg skal stole blindt på henne allerede nå etter noen uker, men tilliten er knust. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts, husk å huke av for anonym for hvert innlegg dersom du vil være anonym..

Anonymkode: 9487a...e94

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Cannavero skrev (1 minutt siden):

For å være ærlig er jeg vel ute etter en bekreftelse på at jeg har grunn til å være såret og føle på et stort svik. 

I tillegg kanskje noen råd om veien videre dersom jeg velger å bli. Virker som hun mener jeg skal stole blindt på henne allerede nå etter noen uker, men tilliten er knust. 

Hvorfor skal du bli? 

Altså det finnes mange flott damer der ute som ikke holder på slik. 

Sier det ikke nok om hennes karakter? Hvor lavt hun synker? Hvordan klarer man å ha respekt for et slikt menneske? Og hvor er selvrespekten din hen? 

Tilliten din er knust. Skal du jobbe med tilliten, for så å få den knust igjen? Virker ikke som hun ser noe galt i det hun gjør. 

Ved å bli sier du indirekte at din selverdi ikke betyr stort, at hun kan gjøre det hun ønsker hvor du blir uansett. Hvor mange ganger skal hun bryte tilliten din før du sier nå er det nok? Hvorfor vil du deg selv så vondt? 

Anonymkode: 06802...0cb

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Cannavero skrev (6 minutter siden):

Hvorfor vil du vurdere å bli? Hun har brutt din tillit, og også gaslightet deg hvis du har ytret mistanke. Hva er det som i det hele tatt gjør at du vil være igjen i forholdet? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Cannavero skrev (21 minutter siden):

Hvorfor vurderer du i det hele tatt å bli?

Anonymkode: 75243...1a3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...