AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #1 Skrevet 26. juli 2024 Etter å ha funnet kjærligheten på nytt i voksen alder innser jeg at jeg har møtt meg selv litt i døren. Hvilke erfaringer hadde dere som har funnet kjærligheten på nytt i voksen alder og hvordan samsvarte de med virkeligheten? Anonymkode: 50550...f27
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #2 Skrevet 26. juli 2024 At møte menn sent i 40 årene og i 50årene var som å date tenåringer igjen... Anonymkode: 085af...ec7 1 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #3 Skrevet 26. juli 2024 Vi snakker mye om det, og vi har møtt hverandre på de fleste forventninger. For egen del har det vært mest spennende hvor mye forelskelse jeg skulle kjenne på. Sterke følelser var noe som hørte tenårene og tjueårene til, og jeg har gått gjennom noen depressive perioder i livet, som har tatt bort mye av evnen til å glede seg. Hun derimot, er som en fjortis, og det greier jeg ikke helt å matche. 55+55 Anonymkode: 7568a...c72
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #4 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): At møte menn sent i 40 årene og i 50årene var som å date tenåringer igjen... Anonymkode: 085af...ec7 Hva legger du i det? 🙂 Anonymkode: 50550...f27 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #5 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva legger du i det? 🙂 Anonymkode: 50550...f27 At de ikke kunne føre en vanlig samtale uten å spore av med humor eller bytte tema så fort ting ble litt dypere enn "hva skal vi ha til middag". Og de fikk helt hetta om jeg hadde en dårlig dag eller var syk, da var de umulig å få tak i, ekstremt selvopptatte og snakket til meg, ikke med meg. På samme tid som jeg ikke kunne ha en dårlig dag, fikk jeg omtrent alle detaljer om morgenbæsjen deres og at de hadde hatt litt vondt i magen.. 😅 Anonymkode: 085af...ec7 3
Irak Skrevet 26. juli 2024 #6 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Etter å ha funnet kjærligheten på nytt i voksen alder innser jeg at jeg har møtt meg selv litt i døren. Hvilke erfaringer hadde dere som har funnet kjærligheten på nytt i voksen alder og hvordan samsvarte de med virkeligheten? Anonymkode: 50550...f27 På hvilken måte har du møtt deg selv i døren?
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #7 Skrevet 26. juli 2024 Irak skrev (1 minutt siden): På hvilken måte har du møtt deg selv i døren? Jeg var naiv og trodde det skulle være litt mer som når jeg var ung, at det ble helt altoppslukende. Men jeg glemte å ta med livet i beregningen, det er travelt, mange som krever noe av en (jobb, barn og andre forpliktelser) og man er sliten. Forholdet består mer av å slappe av og ta livet med ro enn å farte rundt å oppleve livet, noe jeg ble stresset av i begynnelsen. Nå har jeg innsett at det egentlig er litt deilig å ikke stresse, og at ro er det jeg trenger nå. Jeg har også innsett at det er en positiv ting at mannen evner å slappe av sammen med meg ❤️ Det er overraskende behagelig og fint å ha en kjæreste som heller vi ligge på sofaen med meg å gjøre ingenting enn å ha en som blir rastløs med en gang det ikke skjer noe 🙂 Jeg er nok, han trenger ikke noe mer. Anonymkode: 50550...f27 3 4 1
Irak Skrevet 26. juli 2024 #8 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg var naiv og trodde det skulle være litt mer som når jeg var ung, at det ble helt altoppslukende. Men jeg glemte å ta med livet i beregningen, det er travelt, mange som krever noe av en (jobb, barn og andre forpliktelser) og man er sliten. Forholdet består mer av å slappe av og ta livet med ro enn å farte rundt å oppleve livet, noe jeg ble stresset av i begynnelsen. Nå har jeg innsett at det egentlig er litt deilig å ikke stresse, og at ro er det jeg trenger nå. Jeg har også innsett at det er en positiv ting at mannen evner å slappe av sammen med meg ❤️ Det er overraskende behagelig og fint å ha en kjæreste som heller vi ligge på sofaen med meg å gjøre ingenting enn å ha en som blir rastløs med en gang det ikke skjer noe 🙂 Jeg er nok, han trenger ikke noe mer. Anonymkode: 50550...f27 Så koselig 🪷💕. Finnes ikke noe bedre enn å ligge i armkroken til den man elsker ❤️. 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #9 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): At de ikke kunne føre en vanlig samtale uten å spore av med humor eller bytte tema så fort ting ble litt dypere enn "hva skal vi ha til middag". Og de fikk helt hetta om jeg hadde en dårlig dag eller var syk, da var de umulig å få tak i, ekstremt selvopptatte og snakket til meg, ikke med meg. På samme tid som jeg ikke kunne ha en dårlig dag, fikk jeg omtrent alle detaljer om morgenbæsjen deres og at de hadde hatt litt vondt i magen.. 😅 Anonymkode: 085af...ec7 Rekner med å eksen din fikk og helt hetta når du let følelsene dine gå ut over han? Anonymkode: 40e29...d93
Virrevirrevapp Skrevet 26. juli 2024 #10 Skrevet 26. juli 2024 Det er på mange måter som da jeg var yngre, med lidenskap og betatthet, men livet har samtidig mer alvor og mer ansvar nå. Det gjør at kjærlighet blir et aspekt av livet,heller enn hele livet 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #11 Skrevet 26. juli 2024 Har vel ikke møtt den store kjærligheten i og med at det ikke varte… Men hatt noen forhold i voksen alder og det slår meg at de er egosentriske og energiløse. Vil heller ligge på sofaen enn å finne på no. Med tida som en blir bedre kjent kommer gjerne tungsinnet mer frem- så den positive og sterke kan være pjusk og tung til sinns. Jeg er driftig og ofte et steg foran- det gjør at det gjerne er jeg som planlegger og foreslår. hadde vært fint med en som tok litt initiativ tilbake. men- har fortsatt evne til å forelske meg og bli betatt. Jeg er raus og varm, men har noen krav som jeg ikke har opplevd å bli møtt på, enda. k49 Anonymkode: 748b2...156
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #12 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Rekner med å eksen din fikk og helt hetta når du let følelsene dine gå ut over han? Anonymkode: 40e29...d93 Jeg fikk aldri la noen følelser gå utover han, han blokket meg ut så fort det var tegn til at jeg ikke var i perlehumør eller frisk. Jeg kunne starte med å si "jeg våknet opp skikkelig dårlig i dag så dro ikke jobb " og ble avbrutt med "uff da! Du må bare ta det med ro og ikke anstrenge deg, vi snakkes vi vet du! God bedring" så la han på. Samme ca svar til at jeg hadde en tung dag feks. Anonymkode: 085af...ec7 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #13 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg fikk aldri la noen følelser gå utover han, han blokket meg ut så fort det var tegn til at jeg ikke var i perlehumør eller frisk. Jeg kunne starte med å si "jeg våknet opp skikkelig dårlig i dag så dro ikke jobb " og ble avbrutt med "uff da! Du må bare ta det med ro og ikke anstrenge deg, vi snakkes vi vet du! God bedring" så la han på. Samme ca svar til at jeg hadde en tung dag feks. Anonymkode: 085af...ec7 Kjæresten min er likedan. Vi er i slutten av 40-årene, og har vært sammen et års tid. Men jeg har nevnt til han noen ganger på en fin måte at jeg undrer hvorfor han ikke takler at jeg nevner plager og lignende, og han sier at han bare ikke vet hva han skal si. Så det er ikke det at han ikke takler det, eller ikke orker å høre om det (jeg spurte direkte), men at han ikke er opplært til hvordan man skal respondere, han vet ikke hvordan, rett og slett. Jeg tenker vi må være flinkere til å snakke om sånt, kanskje det kan øves på? ❤️ Anonymkode: 748fa...3ee
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #14 Skrevet 27. juli 2024 Jeg innså at jeg kun kunne være sammen med en jeg kan være 100% meg selv. Enten liker fyren meg for den jeg er eller så får det være. Jeg er trygg på meg selv og jeg vet jeg er et godt menneske. Jeg er omsorgsfull, lojal, trofast og kjærlig. Jeg orker ikke drama og jeg vil ha en partner som kommuniserer og er i kontakt med egne følelser. En som jeg kan diskutere med og som kan ta imot konstruktiv kritikk uten å gå i total forsvar eller angrep. Jeg tolererer ikke bullshit, spill eller tull. Så forskjellen nå er at jeg vet hva jeg vil ha og er verdt og tar ikke til takke med en mann som ikke verdsetter meg. Anonymkode: dc9e9...17c 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #15 Skrevet 27. juli 2024 Dette er kanskje ikke sånt man skal si høyt, men det er en ting jeg synes er litt vanskelig med alderen. Som ung er det kun oss to og man er så ekstremt tette, ofte felles vennegjeng, felles studie, felles hobby. Som godt voksen har man hvert sitt liv. Og så må man ta hensyn til så mange andre (barn, ekser, gamle foreldre som trenger hjelp). Jeg savner det at man var så nære som da man var ung. Anonymkode: be8fc...574 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #16 Skrevet 28. juli 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: Dette er kanskje ikke sånt man skal si høyt, men det er en ting jeg synes er litt vanskelig med alderen. Som ung er det kun oss to og man er så ekstremt tette, ofte felles vennegjeng, felles studie, felles hobby. Som godt voksen har man hvert sitt liv. Og så må man ta hensyn til så mange andre (barn, ekser, gamle foreldre som trenger hjelp). Jeg savner det at man var så nære som da man var ung. Anonymkode: be8fc...574 Dette, akkurat dette ❤️ Anonymkode: 57694...5bd 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #17 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 12.11): Jeg var naiv og trodde det skulle være litt mer som når jeg var ung, at det ble helt altoppslukende. Men jeg glemte å ta med livet i beregningen, det er travelt, mange som krever noe av en (jobb, barn og andre forpliktelser) og man er sliten. Forholdet består mer av å slappe av og ta livet med ro enn å farte rundt å oppleve livet, noe jeg ble stresset av i begynnelsen. Nå har jeg innsett at det egentlig er litt deilig å ikke stresse, og at ro er det jeg trenger nå. Jeg har også innsett at det er en positiv ting at mannen evner å slappe av sammen med meg ❤️ Det er overraskende behagelig og fint å ha en kjæreste som heller vi ligge på sofaen med meg å gjøre ingenting enn å ha en som blir rastløs med en gang det ikke skjer noe 🙂 Jeg er nok, han trenger ikke noe mer. Anonymkode: 50550...f27 Hvis du har innsett at du har det bra men bare hatt en annen opplevelse enn forventa, har du ikke møtt deg selv i døra... Lurer på om folk her inne lager clickbait, eller er seriøse! Anonymkode: 0c01e...919
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #18 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvis du har innsett at du har det bra men bare hatt en annen opplevelse enn forventa, har du ikke møtt deg selv i døra... Lurer på om folk her inne lager clickbait, eller er seriøse! Anonymkode: 0c01e...919 Jeg er enig i at ts ikke har en problemstilling her i det hele tatt, men som et generelt tema, kan det jo være interessant. Anonymkode: 7568a...c72 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #19 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): ..Som ung er det kun oss to og man er så ekstremt tette, ofte felles vennegjeng, felles studie, felles hobby. Som godt voksen har man hvert sitt liv. Og så må man ta hensyn til så mange andre (barn, ekser, gamle foreldre som trenger hjelp). Jeg savner det at man var så nære som da man var ung. Anonymkode: be8fc...574 Som ung tror man at studiet er livet, at ens venner er viktige og at kjærlighet er alt. Man er som ung opptatt av å markere seg, og er ikke innstilt på å sette seg selv til side. Jeg og min kjære har begravd 2 foreldre, etter sånt blir alt annerledes. Elsker at kjæresten rommer at at livet har nye krav nå. Anonymkode: 4fc63...a0d
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #20 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 17.20): Jeg fikk aldri la noen følelser gå utover han, han blokket meg ut så fort det var tegn til at jeg ikke var i perlehumør eller frisk. Jeg kunne starte med å si "jeg våknet opp skikkelig dårlig i dag så dro ikke jobb " og ble avbrutt med "uff da! Du må bare ta det med ro og ikke anstrenge deg, vi snakkes vi vet du! God bedring" så la han på. Samme ca svar til at jeg hadde en tung dag feks. Anonymkode: 085af...ec7 Jeg synes ærlig talt det svaret du fikk fra eksen din er helt OK. Jeg ville ikke forventet mer. Særlig hvis du ofte var syk, hadde tunge dager og droppet jobb. Anonymkode: 7eb6a...e17 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå