AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #1 Del Skrevet 26. juli 2024 Jeg kan ikke begripe hvor umulig det er å kjøre bil i distriktet på dagtid nå. Det er bobiler som kjører 40-50 km/t i alle retninger, uansett om fartsgrensen er 70, 80 eller 90. Tirsdag ga jeg opp, tok soveposen min, og satt meg på en fjelltopp for å vente på solnedgangen. Jeg kunne se en stor trafikkåre derfra. Bare bobilkøer overalt øyet ser. Neste morgen...tett trafikk full av disse forbanna hvite kassene som snegler seg frem og tilbake. Bruker ikke ett øre i landet. Og så ser du sånne ting som får meg nesten til å kaste opp. Bobiler er med ett et symbol på overflod og velstand - det er tross alt ubegripelig dyre maskiner med et svært smalt bruksområde - på gnisk smålighet der tyskerne har bilen fylt opp med potet, løk og mat, helst returnerende med fiskefileter langt over kvoten. Et symbol på slående inkompetanse der gamle kvinner og menn ikke behersker et klossete, vemmelig stygt kjøretøy i veinettet generelt - ikke en gang på "storveiene" våre - men desto mer på småveier slik som i Hardanger eller i nord. Vi lammer landet vårt med dette. Ja, det er lett å være irritert på cruiseturistene i byen. Men det er jammen like ille eller verre med disse forbanna bobilene som sprer frustrasjon overalt, ned til den mest bortgjemte dalen i gokk... Anonymkode: aa972...fa9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #2 Del Skrevet 26. juli 2024 Du får nok hjerteinfarkt av stress hvis du har tenkt å bruke livet på å hisse deg opp over ting du uansett ikke får gjort noe med. Anonymkode: 5af1f...9aa 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #3 Del Skrevet 26. juli 2024 Enda en tråd om bobil ja.... Anonymkode: 87cc4...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #4 Del Skrevet 26. juli 2024 Leste du denne? Synes det var en viktig ytring. https://www.nrk.no/ytring/et-baerekraftig-reiseliv-krever-nye-regler-1.16969709 Han skriver ikke om bobiler spesifikt, heller ikke de som er fylt opp av kvoteoverskridende fiskefilet, men ønsker seg strengere regler for turistfiske. Det er jeg helt enig i! Tenker meg at man hadde blitt fri for en del av disse bobilene du refererer til dersom man etablerte noen flere regler for turister spesifikt... Ikke bare frislipp og allemannsrett for alle, selv de som ikke bor i landet. Naivt å tro at det vil fungere i lengden. Anonymkode: e160e...dbd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 26. juli 2024 #5 Del Skrevet 26. juli 2024 Da vil du ikke like denne saken: https://www.bt.no/trafikk/i/OoowXO/trafikkulykke-ved-bybanen-paa-slettebakken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #6 Del Skrevet 26. juli 2024 Bobilen er kommet for å bli, uansett hva hvem som helst måtte mene/føle om det. Dette er tema hver eneste år når sommeren kommer. Anonymkode: e5db6...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå